kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 311 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-5878-8 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 58 110. |
Környezetismeret (dr. Varga Gábor) | 5 |
A környezetismereti foglalkozások módszertanának fogalma, feladata és helye a neveléstudományok rendszerében | 6 |
Az óvodai környezetismeret tárgy feladata, helye az óvodai nevelés-oktatás rendszerében | 8 |
A magyar óvodai környezetismeret-oktatás történeti előzményei | 14 |
Az óvodai környezetismeret-oktatás az első óvodai törvényig (1828-1891) | 14 |
Az első óvodai törvénytől a materialista szellemű óvodai környezetismeret-oktatás kialakulásáig (1891-1945) | 16 |
A materialista szellemű környezetismeret-oktatás térhódítása (1945-1971) | 18 |
A környezetismeret oktatási folyamatának elemzése | 21 |
Az ismeretszerzés fázisa | 22 |
Az alkalmazás fázisa | 26 |
A didaktikai alapelvek érvényesülése a környezetismeret oktatásában | 30 |
A környezetismeret oktatásának módszerei | 36 |
Az óvodai környezetismeret-oktatás eszközei | 50 |
A környezetismeret-oktatás szemléltető- és segédeszközei | 51 |
A környezetismeret anyaga és korcsoportonkénti elrendezése | 57 |
A környezetismereti foglalkozások típusai | 62 |
Az óvónő felkészülése a környezetismereti foglalkozásokra | 67 |
A környezetismereti foglalkozások szervezése a részben osztott és az osztatlan csoportokban | 85 |
Mellékletek | 89 |
Tervezetminta a természetes környezetben tartott foglalkozásokhoz | 89 |
Vázlatminta a csoportszobai foglalkozásokhoz | 93 |
Matematika (Daróczy Erzsébet - C. Neményi Eszter) | 98 |
A matematikafoglalkozások helye, jelentősége az óvodai oktató-nevelő munkában (Daróczy Erzsébet) | 98 |
Az óvodai matematikai nevelés célja, feladatai | 98 |
Az óvodai matematikai nevelés sajátos elvei | 104 |
A különféle gyermeki tevékenységek szerepe a matematikai ismeretszerzésben | 106 |
Az alapvető matematikai fogalmak kislexikona (C. Neményi Eszter) | 108 |
A matematikai anyag módszertani feldolgozásának ismertetése (C. Neményi Eszter - Daróczy Erzsébet) | 117 |
Bevezető játékok, tevékenységek | 117 |
A természetes szám fogalmának megalapozása | 128 |
Geometria | 170 |
A matematikafoglalkozások követelményei | 185 |
A matematikafoglalkozások módszerei és eszközei (Daróczy Erzsébet) | 187 |
A módszerek megválasztását meghatározó tényezők | 187 |
A módszerek alkalmazása | 188 |
A foglalkozás eszközei, csoportosításuk | 194 |
A matematikafoglalkozások tervezése és szervezése (Daróczy Erzsébet) | 197 |
Folyamatos felkészülés a foglalkozásokra | 197 |
Közvetlen felkészülés a foglalkozásokra | 200 |
A foglalkozások elemzése | 206 |
A matematikafoglalkozások tervezése és vezetése a részben osztott és osztatlan csoporban | 207 |
Ábrázolás és kézimunka (Báron László - Zsáky István) | 211 |
Értelmes látás és tevékenység | 212 |
Az ábrázolás és kézimunka fogalma, jelentősége és feladata és óvodapedagógiában | 212 |
Mit közöl a gyermek? | 216 |
Az óvodás korú gyermek ábrázolásainak fejlődése és jellegzetességei | 216 |
Az ábrázolás- és kézimunka-foglalkozások feladata, tartalma | 234 |
Az ábrázolás mint megismerő tevékenység | 244 |
Az oktatás folyamata | 244 |
Az ábrázolás gyakorlata | 271 |
Az ábrázolás és kézimunka-tevékenységek szervezeti formái, tárgyi feltételei | 271 |
Tervezés | 285 |
Az óvónő folyamatos tervezőmunkája, felkészülés a foglalkozásokra | 285 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.