A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai élet megszervezésének módszertana

Az óvónőképző intézetek számára

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 103 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gyermek nevelhetőségének alapfeltétele, hogy a nevelőkörnyezetben jól érezze magát. Ha ez a feltétel megvan, akkor kitárul a környezetből feléje áradó nevelőtendenciák előtt, szívesen vállalja... Tovább

Előszó

A gyermek nevelhetőségének alapfeltétele, hogy a nevelőkörnyezetben jól érezze magát. Ha ez a feltétel megvan, akkor kitárul a környezetből feléje áradó nevelőtendenciák előtt, szívesen vállalja azok követelményeit, és örömét leli a reá háruló feladatok teljesítésében. Ha azonban a környezet nem teremti meg számára ezt a kellemes érzést, akkor - egyéni adottságai szerint - vagy erős passzivitásba vagy heves ellenállásba kergeti, és ezzel a nevelés munkáját nagyon megnehezíti.Az elmondottakból természetszerűen folyik, hogy az óvodának elsőrendű feladata a megfelelő környezet és életmód kialakítása. Ez csak szervezett módon történhetik, és ezért feladatunk a legalkalmasabb szerveseti formák megkeresése, melyek egyrészt nevelési céljaink elérését biztosítják, másrészt figyelembe veszik az óvodáskorú gyermek igényeit és sajátosságait, és lehetővé teszik, hogy az óvónő még magas csoportlétszám mellett is egyénileg foglalkozzék minden gyermekkel.
A nevelési célok kifejtése a pedagógia körébe tartozik, a gyermekek életkori sajátosságalt a gyermeklélektan fejti ki; s két szempont egybehangolása: annak a környezetnek, napirendnek, munkamenetnek, életmódnak megtervezése, amely a gyermek testi-lelki alkatának megfelelve, optimálisán biztosítja a nevelési célok elérését, szervezési feladat. Ennek a feladatnak teljesítése pedagógiai tájékozottságot, lélektani ismereteket, tapintatot, ötletességet, átfogó figyelmet és mindezeken felül őszinte gyermekszeretetet és szervezési készséget igényel az óvónő részéről. Az óvodai élet megszervezésének módszertana a legjobb tapasztalatok összegezése és általánosítása révén nyújt segítséget az óvónő szervező munkájához. Vissza

Tartalom

I. Az óvodai élet megszervezésének célja, jelentősége a nevelési célok megvalósításában 3
II. A személyi feltételek biztosításának jelentősége a nevelőmunkában 7
A nevelői közösség megszervezése 7
Az óvoda és a család együttműködésének megszervezése 12
III. A tárgyi feltételek biztosításénak jelentősége a nevelőmunkában 17
Az óvoda épülete és beosztása 17
Az óvoda berendezése és felszerelése 20
Az óvoda udvara és kertje 28
IV. A nevelőmunka megszervezése 33
Az óvodai év megindítása 33
A napirend megállapítása és következetes megtartása 40
A gyermekek gondozásának megszervezése 43
A kötelező foglalkozások megtervezése és előkészítése 76
A kötetlen foglalkozások megtervezése és előkészítése 84
Az ünnepélyek rendezése 92
Felhasznált irodalom 103
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem