1.067.049

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai egészségnevelés elmélete és gyakorlata

Tanulmányok, közlemények az egészségpedagógia köréből

Szerző
Budapest
Kiadó: Egészségesebb Óvodák Nemzeti Hálózata
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 202 oldal
Sorozatcím: Az óvodai egészségnevelés kiskönyvtára
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Óvodai egészségnevelés elmélete és gyakorlata c. kiadvány negyedik alkalommal jelenik meg. Az első kiadását az Orvosi Továbbképző Egyetem Egészségügyi Főiskolai Karának Pedagógiai Intézete... Tovább

Előszó

Az Óvodai egészségnevelés elmélete és gyakorlata c. kiadvány negyedik alkalommal jelenik meg. Az első kiadását az Orvosi Továbbképző Egyetem Egészségügyi Főiskolai Karának Pedagógiai Intézete jelentette meg, (1979), majd a Fővárosi Egészségnevelési Központ (1981), a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei KÖJÁL Egészségnevelési Osztálya (1982) és a Pesti megyei KÖJÁL Egészségnevelési Osztálya (1983) adta az óvónők kezébe az egészségnevelés elvi és gyakorlati módszereit összefoglaló könyvecskét.
Azóta jelentős társadalmi, gazdasági változások következtek be társadalmunkban. Vissza

Tartalom

MÓDSZERTANI ELŐSZÓ 7 old.
1. EGÉSZSÉGVÉDELEM AZ ÓVODAI NEVELÉS
ORSZÁGOS ALAP-PROGRAMJÁBAN
1. A gyermek és a környezet új szemlélete 13
2. Egészségnevelés az óvodában 16
3. Az egészségvédelem tartalmi kérdései a programban 17
4. Együttműködés a program megvalósításáért 21
5. Modem egészségvédő óvónői szemlélet 24
2. AZ EGÉSZSÉG MODERN ÉRTELMEZÉSE
1. Az egészség értelmezése 29
2. Egészség-betegség modellek 30
3. A "pozitív egészség" felé 33
4. Egészségmegőrzés és megelőzés 36
5. Az egészségmegőrzés stratégiája 39
3. EGÉSZSÉGMEGŐRZÉS - EGÉSZSÉGNEVELÉS
1. Gyökeresen új gondolkodás az egészségmegőrzésről 47
2. A "pozitív egészség" - egészségmegőrzés 52
3. Egészségmegőrzés egészségnevelés 54
4. AZ EGÉSZSÉGNEVELÉS MODERN ÉRTELMEZÉSE
1. Előzmények 59
2. Az egészségnevelésről általában 61
3. Az egészségnevelés tartalma 64
4. Az egészségnevelés mint prímér prevenció 67
5. Az egészségnevelés módszereiről 68
6. Az egészségnevelés "határai" 71
5. AZ ÓVODAI EGÉSZSÉGNEVELÉS ELMÉLETE
I. Szomatikus nevelés 75
1. Higiénés nevelés 77
2. Profilaxisra nevelés 78
3. Kondicionálás, testnevelés, testedzés, sport 79
4. Balesetmegelőzésre, életmentésre nevelés 79
II. Pszichohigiénés nevelés 80
1. Egészséges életvezetés 81
2. Stresszelhárítás 82
3. Abúzus, deviancia profilaxisa 83
4. Érzelmi nevelés 83
III. Szociohigiénés nevelés 84
1. Kedvező társas-miliő működtetése 85
2. Kommunikációs nevelés, érintkezési zavarok
profilaxisa 55
3. A szerepfeszültségek feloldása 86
4. A társadalmi izoláció megelőzése 87
5. Egészségpropaganda 88
6. Az egészségnevelés munkadefiníciója 89
6. PEDAGÓGIAI PSZICHOHIGIÉNE
A probléma 95
1. Higiéné - pszichohigiéne - mentilbigiéne 98
2. Pedagógiai pszichohigiéne 103
A/ A pszichohigiénés nevelés feltételei 106
(a) A gyermek oldaláról támasztott feltételek 108
(b) Feltételek a nevelő oldaláról 109
(c) Óvodai tárgyi és szervezési feltételek 111
B/ A pedagógiai pszichohigiéne műveltségtartalma 113
(1) Az egyén pszichés önismerete, pszichikus
működéseinek regulációja 114
(2) A mindennapos élettevékenységekkel
kapcsolatos pszichoreguláció 115
3) Az ember és környezete kölcsönhatásának
harmóniája 116
(4) Az embertársi kapcsolatok alakításának
harmóniája 117
(5) Az egészségre káros szokások
visszaszorítása 119
(6) Másodlagos pszichés prevenció 119
7. AZ ÓVODAI SZOMATIKUS NEVELÉS
GYAKORLATA 125
AJ A személyi higiéniára nevelés 127
(1) A gyermek egészségének ellenőrzése 128
(2) Testápolás az óvodában 132
(3) Egészséges ruházat, helyes öltöztetés 135
(4) A fertőző betegségek megelőzése 136
B/ Környezethigiéniára nevelés 136
(1) A helyiségek, csoportszobák higiéniája 138
(2) A felszerelések higiéniája 139
(3)Az udvar higiéniája 140
(4) Szépítés és higiénia 141
C/ Egészséges táplálkozás, kulturált étkezés 141
D/ A szervezet edzése 143
E/ Betegségek, kisebb rendellenességek, balesetek megelőzése
(1) Beteg gyermek az óvodában 147
(2) Kisebb egészségi rendellenességek korrekciója
(3) Balesetmegelőzésre nevelés 151
F/ Együttműködés az egészségügyi szolgálattal 154
8. A PEDAGÓGUSI PSZICHOHIGIÉNE
GYAKORLATA
1. A pszichohigiénés nevelés funkciói 159
2. A pszichohigiénés nevelési gyakorlatok feltételei 163
(a) A gyermek oldaláról támasztott feltételek 164
- A gyermek érzelmi biztonságának megteremtése
- A személyiség szabad kibontakozásának
lehetősége 165
- A harmonikus társkapcsolat alakítása 166
(b)/42 óvónővel szembeni elvárások 167
- Az óvónő empátiás készsége 167
- A stresszorok felismerésének képessége 168
- Az óvónő lelki-vezetési képessége 170
- Egyszerűbb pszichikus korrekciók elvégzésére való felkészültség 170
3. A pszichohigiéne megelőző-korrekciós feladata 171
(a) A vegetatív idegrendszer működési zavarai 171
(b) Szokásbeli rendellenességek 172
(c) Pszichomototos rendellenességek 174
(d) Funkcionális zavarok 176
(e) Az érzelmi élet zavarai 179
(f) Gyermekkori neurózisok 181
4. Az egészségre káros szokások kialakulásának megelőzése
(a) A gyermekkori alkoholfogyasztás megelőzése, 185
(b) A dohányzás megelőzése 186
(b) Az indokolatlan gyógyszerfogyasztás megelőzése 187
5. Az óvoda pszichohigiénés „klímája" 187
6. A pedagógiai pszichohigiéne módszertára, eszközrendje 189
9. ÓVODAI EGÉSZSÉGNEVELÉSI PROGRAMOK 193
10. "EGÉSZSÉGESEBB ÓVODÁK NEMZETI HÁLÓZATA" 201
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem