Az óvodai ábrázolás és kézimunka fogalma, területei és szerepe a személyiség formálásában | 3 |
Az ábrázolás és kézimunka fogalma, területei | 3 |
Az ábrázolás, tárgyformálás, diszités és esztéikum. Szerepük az ember életében | 3 |
Az ábrázoló tevékenység mint esztétikai tevékenység szerepe a személyiség formálásban | 5 |
Az óvónő személyisége | 8 |
Az óvodáskoru gyermek ábrázolásának jellegzetességei | 9 |
A fejlődés jellegzetességei | 9 |
A rajzolás funkciója a legkorábbi szakaszban | |
A firkálás szakaszai | 10 |
Egy gyermek rajzi fejlődése (1-4 éves korig) | 11 |
Rajzfejlődés 3 és 6 éves kor között | 26 |
A fejlesztés | 75 |
Gyermekrajzok elemzése, értelmezése | 77 |
Az óvodai ábrázolás és kézimunka pedagógiája | 145 |
Az óvodai ábrázolás és kézimunka módszertanának tárgya, kapcsolata más tudományágakkal | 145 |
Az oktatás alapfogalmainak és a didaktikai alapelveknek sajátos értelmezése az ábrázolás és kézimunka terültén | 146 |
Az oktatás alapfogalmai | 146 |
A didaktikai alapelvek | 147 |
Az óvodai nevelés oktatás sajátosságai az ábrázolás és kézimunka területén | 148 |
Az oktatás folyamata | 151 |
Az óvodai ábrázolás és kézimunka tartalmának megszervezése | 154 |
Az óvodai nevelés programja | 154 |
Feladatok és követelmények | 154 |
Az ábrázolás és kézimunka anyagának feladatcsoportok (munkakeretek) szerinti feldolgozása | 156 |
Az ábrázoló és kézimunka-foglalkozások anyaga: | 159 |
Az ábrázolás és kézimunka feltételei és szervezeti formái | 169 |
Az ábrázolás és kézimunka tárgyi feltételei az óvodai környezetben | 169 |
Az ábrázoláshoz, kézimunkához használt anyagok, eszközök | 169 |
Az óvodában alkalmazott technikai eljárások, munkafogások | 172 |
A szertár szemléltető eszközei | 178 |
Ábrázolás játékidőben, szabadidőben | 179 |
A foglalkozás feltételeinek megteremtése | 179 |
A szervezés | 179 |
A gyerekek ültetése a foglalkozáson | 181 |
A gyerekek munkáival kapcsolatos tennivalók | 182 |
Az ábrázoló és kézimunka foglalkozások | 184 |
A foglalkozáson alkalmazott módszerek | 184 |
A foglalkozáson alkalmazott módszerek kombinációi | 194 |
Ábrázolás a kiscsoportban | 196 |
A tervszerü kötetlen foglalkozás a kiscsoportban | 197 |
Kötelező foglalkozás a középső és a nagycsoportban | 201 |
A kötelező foglalkozások didaktikai mozzanatai | 201 |
A kötelező foglalkozások mozzanatainak elemzése | 202 |
Az óvónő felkészülése a foglalkozásokra | 207 |
Az ütemterv készítése | 207 |
Az ütemterv készítésének szempontjai | 207 |
A technikai változatosság didaktikai és készségfejlesztő vonatkozásai | 208 |
Az időtényező szerepe | 209 |
Az ütemtervbe irt fogalmak | 209 |
Az ábrázolás és kézimunka tevékenység sajátos megjelenítési problémái | 210 |
Az ábrázolás témáinak egymásraépülése | 211 |
Naptári, évszaki aktualitások | 212 |
Az éves tervezés szempontjai a kiscsoportban | 212 |
A tervezett és vázlat tartalma, felépítése általában | 214 |
Szempontok a foglalkozás elemzéséhez | 219 |
Foglalkozások a részben osztott és osztatlan óvodákban | 20 |
Hasonlóságok és különbségek az osztott óvodával | 220 |
A foglalkozások száma a vegyes-csoportos óvodában | 220 |
Csoportalakítás | 221 |
Szervezés, elhelyezés, ültetés | 221 |
Követelmények a részben osztott és az osztatlan óvodában | 222 |
A foglalkozások vezetése a részben osztott óvodában | 222 |
A foglalkozások anyagának és technikai megoldásainak megtervezése | 224 |
Osztatlan csoport foglalkozásainak szervezése és vezetése | 224 |
Nevelési feladatok az ábrázoló foglalkozásokon | 226 |
A foglalkozások megtervezésének, vázlatának sajátosságai | 227 |
Speciális tartalmu és feladatu foglalkozások | 231 |
Gyermekmunkák kifüggesztésének és kiállításának megoldásai | 236 |
Foglalkozások jegyzőkönyvi leirása | 239 |
A baromfiudvar szárnyasai | 239 |
Festés a középső csoportban | 243 |
Foglalkozás az osztatlan csoportban | 246 |
Kislexikon a szövegben előforduló idegen szavak és szaktárgyi fogalmak | 249 |
Bibliográfia | 252 |
A fejezetek szerzői | 256 |
Tartalomjegyzék | 258 |