1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvoda-iskola átmenet problémái különös tekintettel a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekre

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Étetünk csupa változás, szüntelen átmenet egyik életkorból a másikba, akadályok legyőzésének folyamata, küzdelem a mindig megújuló és változó tevékenységformák elsajátításáért, egyre könnyebb és sikeresebb alkalmazásáért.
Az embergyerek életében nagy változás a kisgyerekkori játékok világából az iskolai feladatok, kötelességek közé csöppenni. A közvélemény túlzottan nagy jelentőséget tulajdonít ennek a változásnak, pedig a gyermekek életében ezt a lépést hasonló nagy változások előzik meg. Nem kisebb megrázkódtatás az otthoni fészekmelegből tipegő kisbabaként a bölcsődébe kerülni, vagy a mindig rájuk figyelő édesanya mellől óvodába menni. Teljesen új helyzetet teremt az első intézmények rendjéhez, szokásaihoz igazodni, a család középpontjából a sok kisgyerek között egynek lenni, az anyát helyettesítő felnőtt egyhatod vagy egy huszonötöd figyelmét kapni. Az első hónapokban és években szinte minden fontos dolog eldől, ami az életrevalóságot, a másokhoz való viszonyt, az elfogadó vagy... Tovább

Fülszöveg

Étetünk csupa változás, szüntelen átmenet egyik életkorból a másikba, akadályok legyőzésének folyamata, küzdelem a mindig megújuló és változó tevékenységformák elsajátításáért, egyre könnyebb és sikeresebb alkalmazásáért.
Az embergyerek életében nagy változás a kisgyerekkori játékok világából az iskolai feladatok, kötelességek közé csöppenni. A közvélemény túlzottan nagy jelentőséget tulajdonít ennek a változásnak, pedig a gyermekek életében ezt a lépést hasonló nagy változások előzik meg. Nem kisebb megrázkódtatás az otthoni fészekmelegből tipegő kisbabaként a bölcsődébe kerülni, vagy a mindig rájuk figyelő édesanya mellől óvodába menni. Teljesen új helyzetet teremt az első intézmények rendjéhez, szokásaihoz igazodni, a család középpontjából a sok kisgyerek között egynek lenni, az anyát helyettesítő felnőtt egyhatod vagy egy huszonötöd figyelmét kapni. Az első hónapokban és években szinte minden fontos dolog eldől, ami az életrevalóságot, a másokhoz való viszonyt, az elfogadó vagy elutasító beállítódást illeti. Testi, lelki tulajdonságaink ekkor alapozódnak meg a gondozás, a játék, a mesehallgatás közben, a nyitott érzékszervekkel élményként átélt helyzetekben, a zenei, a képi, a mozgással és szavakkal meggyökeresedő anyanyelvvel. A gondos családi és óvodai nevelés erősíti meg a gyerekek eredendő kíváncsiságát, ami az iskolai tanulás hajtóereje lesz.
Az egészséges kisgyerek 6-7 éves korban vágyik az iskolába, ahol ismeretei, képességei kilombosodhatnak. Ennek elősegítésére azonban az szükséges, hogy az iskola is elfogadó, befogadó tegyen. A tanulás követelményei fokozatosan épüljenek rá a nyolc éven aluli gyermekek érzelmek által meghatározott érdeklődésére, és a tanulási vágyat a tanítóval kialakított személyes kapcsolat erősítse meg.
A változások idején különösen fontos azoknak a segítése, akik családi körülményeik vagy egyéb életnehézségeik miatt nehezebben indulnak neki egy-egy új életszakasz akadályainak, akik kisebbrendűségi érzésekkel, félénken vagy alkalmazkodási gondokkal lépik át az iskola kapuját. Ezeknek a gyerekeknek a nevelése ad igazi pedagógiai feladatot a tanítóknak, velük kapcsolatban mutatkozhat meg rátermettségük, tudásuk, találékonyságuk, beleélőképességük, a különböző nevelési-tanítási helyzetekhez illő alkalmazkodásuk.
Az elfogadó szemléletmód gyakorlati megvalósításához, az óvodások, a kisiskolások és a nevelő mindkét fél számára örömforrást jelentő együttműködéséhez ad segítséget ez a könyv.
Zilahiné Gál Katalin Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás 7
Bevezetés 9
Az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése 15
A kisgyermekkori fejlődés és tanulás
Összefoglaló a szülők számára 22
A játék 25
A mese 29
A megvalósítás feltételei 31
Az iskola, amely befogad 47
Mit tanítsunk az iskolakezdés első éveiben? 59
Függelék 81
Metzgerné Sallai Éva: Az óvodaiskola múltja, jelene 83
Faidt Józsefné: Gyermeklánc program Bátán (részlet) 87
Mede Mária: Az átmenetet segítő gyakorlat (részlet) 90
Makrai Ilona: Felnőttképzés a tereskei iskolában (részlet) 95
Litkei Csaba: Vízibolha projekt Nagydobszán (részlet) 99
Felhasznált irodalom 103
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem