Előszó
Tisztelt Olvasó!
Az Öveges minden esztendőben törekszik arra, hogy megújítsa magát, tevékenységének eszköztárát, keresi megoldandó feladatait. A 2006/2007-es tanévben is több ilyen lépést tett....
Tovább
Előszó
Tisztelt Olvasó!
Az Öveges minden esztendőben törekszik arra, hogy megújítsa magát, tevékenységének eszköztárát, keresi megoldandó feladatait. A 2006/2007-es tanévben is több ilyen lépést tett.
Egy HEFOP-programhoz kapcsolódva, más intézményekkel együttműködve módszereket tártunk fel, dolgoztunk ki a sajátos nevelési igényű középiskolás diákok idő előtti iskolaelhagyásának megelőzése, a lemorzsolódás csökkentése érdekében. A tanév során pedagóguscsoportok dolgoztak, munkájukat a program szaktanácsadói segítették. A tapasztalatok számbavétele, az eredmények tudatosítása érdekében konferenciát is szerveztünk. Hozzászólunk általa a mai magyar közoktatás egyik nagy kérdéséhez, hogyan tarthatók meg minél nagyobb arányban a tanulási, magatartási, motivációs problémákkal küzdő fiatalok az iskolarendszerben. A konferencia betekintést ad a sajátos nevelési igényű tanulók helyzetét érintő oktatáspolitikai törekvésekbe is, alkalmat biztosít a szakmai álláspontok megjelenítésére.
Szükség van erre, mert a közoktatási törvény elmúlt évben bekövetkezett és várható változásai zömében a sajátos nevelési igény témaköréhez kapcsolódnak A változások pedig diákok ezreit és mindazokat az iskolákat érintik, amelyek felvállalták a sajátos nevelési igényű tanulók oktatását, nevelését.
Az oktatásirányítás láthatóan a társadalmi reformfolyamatok fontos terepeként tekint a közoktatási törvényre. A módosítások azonban mintha a "hatékony, minőségi" oktatás célját a pedagógusok, az iskolák adminisztrációs terheinek növelése által, a kodifikáció eszközével, az ellenőrzés felnövesztésével akarnák elérni.
A feladatellátási terv, a tanítási időkeret tervezése, a teljesítmény-nyilvántartás, a pályakövetési rendszer adatszolgáltatási kötelezettsége, a tanulói értékelés újabb szisztémája - ami a kompetenciaméréshez kötődik - a minőségirányítás keretén belül a vezetői- és pedagógusértékelés rendszerének működtetése - hogy csak a legutóbbi intézkedésekre utaljak- tartoznak ebbe a körbe. A koncepcionálók úgy nyilatkoznak, hogy e feladatok a korábbi feltételek bázisán megoldhatók, és nem kívánnak e feladatok működtetéséhez kapacitást rendelni. Mindeközben jelentős anyagi forrásokat szánnak bizonyos szakértői feladatokra, pályázatokra, amelyek nem jelentenek garanciát a feladatokat ellátó intézmények számára. Pályázat működtetésével kívánják finanszírozni azokat az iskolákat is, amelyek a tanulási-magatartási problémákkal küzdő tanulók ügyét felvállalták.
Vissza