Bevezetés | 7 |
Az ötödik generációs számítógép megvalósításának programja | 9 |
A program eredete | 9 |
A felmérő bizottság létrehozása | 10 |
Az első nemzetközi konferencia | 10 |
A program nemzetközi kiszélesítése | 11 |
Az angol válasz | 11 |
Amerikai kutatások | 12 |
Nyugatnémet, francia és közös piaci tervek | 12 |
Világméretű együttműködés | 13 |
Információcserét szolgáló folyóiratok | 14 |
A második nemzetközi konferencia felé | 15 |
Az ötödik generációs számítógép koncepciója | 17 |
A jelenlegi számítógépek problémái | 17 |
A szofterválság | 18 |
A jelenlegi számítógépek és a nemnumerikus feldolgozás | 18 |
Az ötödik generációs számítógép fogalma | 19 |
Az ötödik generációs számítógép szerepe a társadalomban | 20 |
Az 1990-es évek számítógépe | 21 |
A jelenlegi rendszerek problémái | 23 |
A számítógépek története | 23 |
A Neumann-féle architektúra | 25 |
Miért éppen a sorrendi vezérlés? | 26 |
A számítógépek fejlődése | 26 |
Problémák a számítógép-technológiában | 27 |
Szuperszámítógépek | 28 |
A szuperszámítógépek fejlődése | 29 |
A párhuzamos feldolgozás elve | 30 |
A pipeline-technika | 31 |
Távlati szuperszámítógép-fejlesztések | 32 |
Az ötödik generációs koncepció | 33 |
Az egyszerű kezelés | 33 |
Az alaptechnológia beérése | 35 |
A VLSI fejlesztése | 35 |
A VLSI-vel összehangolt tervezési technológia | 37 |
Előrelépések a nagy sebességű alkatelem-technológiában | 39 |
Az optikai technológia távlatai | 40 |
A kommunikációs technológia integrálása | 41 |
A párhuzamos feldolgozás technológiája | 42 |
Az adatáram architektúrája | 42 |
A párhuzamos feldolgozás programozási nyelvei | 43 |
Szoftvertechnológia | 44 |
Mintafelismerés | 45 |
Mi is az ötödik generációs számítógép? | 47 |
Az ötödik generációs számítógépet alkotó három rendszer | 47 |
Mire lesznek képesek az ötödik generációs számítógépek? | 49 |
A mesterséges intelligencia kutatása és az ötödik generációs számítógép | 50 |
Az ötödik generációs számítógéprendszer általános képe | 53 |
Milyen nyelv a PROLOG? | 55 |
A szoftverterhelés csökkentése | 56 |
Hogyan ábrázoljuk az ismereteket? | 57 |
Az ötödik generációs számítógép felépítése | 59 |
Az ICOT jövője | 61 |
Az ICOT szervezete | 61 |
Kutatási és fejlesztési tervek | 64 |
Az ötödik generációs számítógép és a társadalom | 65 |