1.066.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az osztályközösség megismerése

Szerkesztő
Lektor
Szeged
Kiadó: Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Szakszervezeti Bizottsága
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím: Módszertani közlemények könyvtára
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-01-3072-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban egyre inkább felmerül az a jogos igény, hogy a gyakorló pedagógusok kapjanak több segítséget a nevelőmunka eredményes megvalósításához. Az új általános iskolai nevelési és oktatási... Tovább

Előszó

Napjainkban egyre inkább felmerül az a jogos igény, hogy a gyakorló pedagógusok kapjanak több segítséget a nevelőmunka eredményes megvalósításához. Az új általános iskolai nevelési és oktatási tervben is megfogalmazott igény a hatékonyabb nevelés. Meggyőződésünk, hogy csak akkor lehet az általános iskolai nevelőmunka eredményesebb, ha a gyakorló pedagógusok mélyebben ismerik a gyerekeket, az osztályközösségeket. Nem könnyű ezt megvalósítani. Sokszor kerül olyan helyzetbe a pedagógus, hogy szerény tapasztalatokra építve fogalmazza meg az osztályközösség fejlettségi szintjét. Az ilyen jellegű összegzések nem segítik elő a céltudatos fejlesztési lehetőségek feltárását. Ebből adódik, hogy kevésbé lesz tervszerű a közösségformálás.
A gyakorló pedagógusoknak, osztályfőnököknek készült ez a kézikönyv abból a célból, hogy segítsük az osztályközösség megismerését. A kiadvány az új nevelési-oktatási tervet vette alapul, ezért nem tértünk ki a közösségfejlődés jellemzőire, a közösségfejlesztés osztályokra lebontott feladatrendszerére. (Ezzel részletesen foglalkozik az Osztályfőnöki kézikönyv.) Vissza

Tartalom

Bevezetés3
Az osztályközösség fejlettségének főbb ismérvei és mutatói5
A közösségi ismérvek értelmezése és főbb jellemzői7
A közösségi ismérvek mutatói17
A pedagógusok tennivalói a közösségi ismérvekre vonatkozóan26
Az osztályközösség vizsgálatának módszerei35
A megfigyelés36
A beszélgetés43
A kérdőív50
A pedagógiai helyzetteremtés69
Szociometria72
Egyéb vizsgálati módszerek80
Részletek egy osztályközösség vizsgálatából95
A közösségi értékek alapján történő tanulói értékelés és önértékelés longitudinális vizsgálata121
Mellékletek155
Jegyzetek168
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az osztályközösség megismerése Az osztályközösség megismerése

Könyvtári könyv volt. A lapélek foltosak.

Állapot: Közepes
980 Ft
780 ,-Ft 20
6 pont kapható
Kosárba