1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az osztályfőnök nevelőmunkája a szakmunkásképző iskolában

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 275 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-5014-0
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 84033.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az elmúlt évtizedben társadalmunk fejlődésében alapvető változások következtek be, s ezeknek egyik csomópontjaként éppen a szakemberellátással összefüggő kérdések jelölhetők meg. Részint - az... Tovább

Előszó

Az elmúlt évtizedben társadalmunk fejlődésében alapvető változások következtek be, s ezeknek egyik csomópontjaként éppen a szakemberellátással összefüggő kérdések jelölhetők meg. Részint - az extenzív gazdaságfejlesztéssel együtt - csökkent a mezőgazdasági munkaerő tömeges iparba-szolgáltatásba áramlása. Ezzel az ifjúság a kvalifikált munkaerő-utánpótlás jelentős forrásává vált. Részint pedig gyorsan növekedtek a kiképzett munkaerővel szembeni minőségi-szakmai követelmények is.
A társadalmi-gazdasági változások, melyek előrevetítik a tudományos-technikai forradalom hazai kibontakozását, lényegesen módosították a szakmunkásképzés összefüggő közgondolkodást, valamint az oktatás- és munkaerő-gazdálkodási politikát. Csupán jelzésszerűen utalunk az 1969. évi VI. törvényre és az MSZMP Központi Bizottsága 1972. június 14-15-i, az állami oktatás helyzetéről és fejlesztésének feladatairól szóló határozatára mint e folyamat tudatosításának, befolyásolásának és optimális kibontakozásának időtálló s a jövőben is érvényes dokumentumaira. Ebbe a tendenciába illeszkedik a tartalmában és szervezetében megújuló, társadalompolitikai következményeiben növekvő jelentőségű szakmunkásképzés, melyet az MSZMP XI. kongresszusán elfogadott programnyilatkozat a fejlett szocialista társadalom magyarországi építésének egyik kiemelt feladatává nyilvánított. Vissza

Tartalom

Előszó5
Az osztályfőnöki nevelőmunka általános kérdései9
A szakmunkásképző iskola társadalmilag meghatározott funkciójáról, nevelési céljáról9
Az osztályfőnöki nevelőmunka helye, szerepe a szakmunkásképző iskola nevelési rendszerében15
Az osztályfőnöki nevelőmunka tartalma, a nevelési folyamat lényege22
A szakmunkástanulók életmódjának jellemzői28
A szakmunkásképző iskolák osztályfőnöki munkájában jelentkező néhány sajátosság31
Az osztályfőnöki munka feltételei, körülményei a szakmunkásképző iskolában. Számvetés az osztályfőnök helyzetével, lehetőségeivel36
Nevelőmunka az osztályfőnöki órán38
Az osztályfőnöki munka irányítása és vezetése43
Az osztályfőnök nevelőmunkájának tervezése
Az osztály és a tanulók személyiségének tervszerű megismerése51
Az osztályfőnöki tervezőmunka fontossága és feltételei51
A nevelési cél-, feladat- és eszközrendszer tervezése54
Az osztályfőnöki nevelőmunka terve55
Az osztály tervszerű megismerése. A megismerés folyamatossága, szakaszai és módszerei57
Az osztályról szerzett nevelői tapasztalatok elemzése, összesítése64
A feljegyzések vezetésének fontossága a tanulók személyiségének megismerésében65
Az osztályfőnök szerepe az osztályközösségek kialakításában és a tanulók személyiségének fejlesztésében77
Az osztályfőnök közösségépítő munkája; a szerveződés időszaka79
Az osztály közösségi tevékenységének kibontakozása; a közösségi "mag" kialakulása, az osztály-diákbizottság (ODB) működése, az irányítás, szervezés és önálló fejlődése84
KISZ az osztályban. A közéleti-politikai-mozgalmi munka fejlesztése, öntevékenység kialakítása. A demokratizmus gyakorlása89
Az egyéni bánásmód alkalmazása, az egyes tanulók személyiségének fejlesztése97
Az ifjúvá válás életkori sajátosságai100
A nevelő hatások egységének biztosítása, a nevelési szinterek kapcsolata, az osztályfőnök koordináló tevékenysége111
Az osztályfőnök mint a kölcsönös tájékoztatás, az információáramlás szervezője111
Az osztáyfőnök feladatai a főbb nevelési tényezők koordinálásában119
Az osztály tanórán kívüli életének befolyásolása és segítése129
Az osztályfőnöki munkához tartozó adminisztrációs teendők133
Az osztályfőnöki órák tervezése; a tanterv és a tanmenet141
A tanterv tartalma, feladatrendszere, jellege141
Az osztályfőnöki órai tanmenet készítése146
Az osztályfőnöki órán alkalmazható módszerek, eljárások és az óra megtartása153
Az osztályfőnöki órán alkalmazható sajátosabb, fontosabb módszerek153
Felkészülés az osztályfőnöki órára166
Az óra felépítése és szerkezetének sajátosságai169
Az osztályfőnöki óra megszervezése és levezetése171
Útmutatás az osztályfőnöki órák tartalmának, gondolatmenetének kialakításához197
Néhány osztályfőnöki óra tartalmáról, témaköri elrendezéséről197
Óravázlatok207
Függelék239
Az osztályfőnöki nevelőmunka terve241
Főbb szempontok a tanulóközösség helyzetelemzéséhez; melyet a fejlesztés érdekében az osztályfőnök tanévenként összegezhet253
A szakmunkásképző iskolák osztályfőnöki óráihoz ajánlott néhány könyv jegyzéke témakörök szerinti gyűjtésben255
Eszközjegyzék261
Ajánló bibliográfia az osztályfőnöki nevelőmunkához269
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem