kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 275 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-5014-0 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 84033. |
Előszó | 5 |
Az osztályfőnöki nevelőmunka általános kérdései | 9 |
A szakmunkásképző iskola társadalmilag meghatározott funkciójáról, nevelési céljáról | 9 |
Az osztályfőnöki nevelőmunka helye, szerepe a szakmunkásképző iskola nevelési rendszerében | 15 |
Az osztályfőnöki nevelőmunka tartalma, a nevelési folyamat lényege | 22 |
A szakmunkástanulók életmódjának jellemzői | 28 |
A szakmunkásképző iskolák osztályfőnöki munkájában jelentkező néhány sajátosság | 31 |
Az osztályfőnöki munka feltételei, körülményei a szakmunkásképző iskolában. Számvetés az osztályfőnök helyzetével, lehetőségeivel | 36 |
Nevelőmunka az osztályfőnöki órán | 38 |
Az osztályfőnöki munka irányítása és vezetése | 43 |
Az osztályfőnök nevelőmunkájának tervezése | |
Az osztály és a tanulók személyiségének tervszerű megismerése | 51 |
Az osztályfőnöki tervezőmunka fontossága és feltételei | 51 |
A nevelési cél-, feladat- és eszközrendszer tervezése | 54 |
Az osztályfőnöki nevelőmunka terve | 55 |
Az osztály tervszerű megismerése. A megismerés folyamatossága, szakaszai és módszerei | 57 |
Az osztályról szerzett nevelői tapasztalatok elemzése, összesítése | 64 |
A feljegyzések vezetésének fontossága a tanulók személyiségének megismerésében | 65 |
Az osztályfőnök szerepe az osztályközösségek kialakításában és a tanulók személyiségének fejlesztésében | 77 |
Az osztályfőnök közösségépítő munkája; a szerveződés időszaka | 79 |
Az osztály közösségi tevékenységének kibontakozása; a közösségi "mag" kialakulása, az osztály-diákbizottság (ODB) működése, az irányítás, szervezés és önálló fejlődése | 84 |
KISZ az osztályban. A közéleti-politikai-mozgalmi munka fejlesztése, öntevékenység kialakítása. A demokratizmus gyakorlása | 89 |
Az egyéni bánásmód alkalmazása, az egyes tanulók személyiségének fejlesztése | 97 |
Az ifjúvá válás életkori sajátosságai | 100 |
A nevelő hatások egységének biztosítása, a nevelési szinterek kapcsolata, az osztályfőnök koordináló tevékenysége | 111 |
Az osztályfőnök mint a kölcsönös tájékoztatás, az információáramlás szervezője | 111 |
Az osztáyfőnök feladatai a főbb nevelési tényezők koordinálásában | 119 |
Az osztály tanórán kívüli életének befolyásolása és segítése | 129 |
Az osztályfőnöki munkához tartozó adminisztrációs teendők | 133 |
Az osztályfőnöki órák tervezése; a tanterv és a tanmenet | 141 |
A tanterv tartalma, feladatrendszere, jellege | 141 |
Az osztályfőnöki órai tanmenet készítése | 146 |
Az osztályfőnöki órán alkalmazható módszerek, eljárások és az óra megtartása | 153 |
Az osztályfőnöki órán alkalmazható sajátosabb, fontosabb módszerek | 153 |
Felkészülés az osztályfőnöki órára | 166 |
Az óra felépítése és szerkezetének sajátosságai | 169 |
Az osztályfőnöki óra megszervezése és levezetése | 171 |
Útmutatás az osztályfőnöki órák tartalmának, gondolatmenetének kialakításához | 197 |
Néhány osztályfőnöki óra tartalmáról, témaköri elrendezéséről | 197 |
Óravázlatok | 207 |
Függelék | 239 |
Az osztályfőnöki nevelőmunka terve | 241 |
Főbb szempontok a tanulóközösség helyzetelemzéséhez; melyet a fejlesztés érdekében az osztályfőnök tanévenként összegezhet | 253 |
A szakmunkásképző iskolák osztályfőnöki óráihoz ajánlott néhány könyv jegyzéke témakörök szerinti gyűjtésben | 255 |
Eszközjegyzék | 261 |
Ajánló bibliográfia az osztályfőnöki nevelőmunkához | 269 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.