A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az osztályfőnök munkája

Tapasztalatok az osztályfőnökök gyakorlatából

Budapest
Kiadó: Közoktatásügyi Kiadóvállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 99 oldal
Sorozatcím: Szocialista Nevelés Könyvtára
Kötetszám: 31
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskola életében alapvetően fontos az osztályfőnök jó nevelőmunkája. Minél jobban elmélyedünk az iskola nevelőmunkájának tanulmányozásában, annál világosabban látjuk, hogy egy-egy osztály... Tovább

Előszó

Az iskola életében alapvetően fontos az osztályfőnök jó nevelőmunkája. Minél jobban elmélyedünk az iskola nevelőmunkájának tanulmányozásában, annál világosabban látjuk, hogy egy-egy osztály közösségi szellemének s ezen keresztül a tanulók jellemének kialakítása, illetve formálása csak akkor lehet eredményes, ha az osztályfőnök csakugyan gazdája osztályának, ha összeforr vele, segít és irányítja a rábízott tanulók minden problémáját.
Képes-e erre az osztályfőnök, milyen gyakorlati tapasztalatok s elméleti következtetések segíthetik munkájában - erre igyekszünk felelni ebben a könyvben. Meg kell mondanunk, hogy első kísérlet ez még, de mint ilyen, igen fontos, mert hiszen a legjobb nevelők tapasztalatait s a tapasztalatokból leszűrt általánosításokat gyűjti össze. Fölhasználtuk annak a pályázatnak legértékesebb anyagát is, amelyet 1950-ben írt ki a Közoktatásügyi Minisztérium és természetesen mindenben a Szovjetunió élenjáró elméleti és gyakorlati pedagógiájára támaszkodtunk. Vissza

Tartalom

Előszó3
Az osztályfőnöki munka jelentősége
Általános elvek5
Az osztályfőnök feladatai5
Az osztályfőnöki feladatok végrehajtása8
A tanulók eszmei és politikai nevelése8
Az osztályfőnök tervszerű munkája11
Az osztály tanulóinak megismerése. Pályaválasztás13
A közösségi élet kialakítása, az osztály megszervezése. DISZ (Úttörő-) élet irányítása15
Küzdelem a tanulók jobb előmeneteléért és fegyelméért19
Az osztályfőnök és a szülők kapcsolata20
A Tanulmányi Szabályzat nevelői jelentősége22
A Tanulmányi Szabályzat tartalma22
A Tanulmányi Szabályzat betartásának biztosítása26
A tanulóknak ismerniök kell a Tanulmányi Szabályzatot26
Hogyan tanítsuk meg tanulóinkat a Tanulmányi Szabályzat betartására?27
Hogyan előzzük meg a Tanulmányi Szabályzat be nem tartását?28
A nevelő személyes példaadásának hatása28
Buzdítások30
Büntetések31
Az osztályfőnöki óra33
Az osztályfőnöki óra politikai jelentősége33
Az osztályfőnöki óra tartalma és módszere34
Milyen legyen az osztályfőnöki óra vázlata39
Az osztályfőnöki óra levezetése40
Az osztatlan és részben osztott iskola nevelőinek feladatairól42
Az osztályfőnök tapasztalataiból
A tanulók ismerete, akaratának és jellemének alakítása. Pályaválasztás44
Az osztályközösség megszervezése55
Az osztályfőnök szerepe az oktató- és nevelőmunkában67
Az osztály fegyelme, rendje és tisztasága74
A tanulók munkára nevelése78
A DISZ (Úttörő-) szervezet munkájának irányítása az osztályban82
A tanulók szabadidejének helyes megszervezése93
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem