kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szent István Társulat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 348 oldal |
Sorozatcím: | Szent István Kézikönyvek |
Kötetszám: | 9 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-361-639-5 |
Bevezetés | 13 |
Irodalmi utasítások | 17 |
Jahve, Izrael Istene | 19 |
Jahve népe | 20 |
A Jahve népe fogalom tartalmához | 20 |
Jahve népének létrejötte teológiai szempontból | 21 |
A szövetségi, illetve hozzátartozási formula | 23 |
Izrael kiválasztása | 25 |
Izrael lényegi meghatározása | 29 |
Izrael, közösség Jahve színe előtt | 31 |
Sion/Jeruzsálem - Isten népe | 36 |
Izrael Istene | 37 |
Az istennév és jelentése | 37 |
Az istennév ószövetségi értelmezése | 39 |
Isten kinyilatkoztatta nevét | 41 |
Jahve, az atyák Istene | 42 |
Izrael Istene | 44 |
Képszerű megfogalmazások Jahve és Izrael kapcsolatáról | 46 |
A Jahve és népe viszonyára vonatkozó fogalmak | 51 |
Jahve, az üdvöt adó Isten | 58 |
Az alapvető tanúságtétel | 59 |
A föld mint Isten adománya | 68 |
Jahve vezetése | 73 |
isten üdvözítő terve | 76 |
Isten üdvözítő tetteinek folyamatossága | 80 |
Isten üdvözítő jelenléte Izraelben | 85 |
Jahve üdvösségközvetítőket rendel | 91 |
Jahve, az egyedüli megmentő | 98 |
Jahve, a követelő Isten | 102 |
Jahvéra hallgatni az exodus feltétele és ez teszi lehetővé | 102 |
Az Úr létezést és életet meghatározó rendelkezései | 105 |
Isteni rendekezések a próféták által | 108 |
A törvények teológiai megformálása a Szövetség könyvében | 111 |
Jahve privilégikus joga | 113 |
A tíz ige, a szövetségi törvény alapszerkezete | 115 |
A Deuteronomium (Második Törvénykönyv) törvényei - az isteni akarat közvetítői | 120 |
Kötelező szent élet | 125 |
Megokolt követelmény | 129 |
Az Úr rendelkezése - üdvöt hozó adomány | 131 |
Jahve, a Teremtő | 136 |
A teremtés mint isten műve | 137 |
Teremtés szóval | 143 |
Az ember eredetének és lényegének kérdése | 145 |
Jahve, a Teremtő | 147 |
A Teremtő megőrzi és megment | 149 |
Teremtés és történelem | 155 |
Isten lakása népe közt a teremtés célja | 158 |
Az Úr bölcsességgel alkotta műveit | 163 |
Jahve és az egyes ember | 167 |
Az egyes ember létével adott alapkapcsolat | 168 |
Az ember rendeltetése | 173 |
Az egyes ember és Jahve | 179 |
Jahve és a társadalom | 187 |
Közösséghez kötve | 187 |
Isten és a megosztott társadalom | 193 |
A próféták társadalombírálata | 197 |
Jahve előtt testvérek | 205 |
A társadalom alapjának biztosítása Jahve népénél | 209 |
A nyomorban élők közössége Jahve színe előtt | 100 |
Jahve, az egyetlen Isten | 216 |
Jahvéra vonatkoztatva | 217 |
Csak Jahvét tisztelni | 221 |
Jahve, és nem Baál | 224 |
Ő a király | 228 |
Istennevek mint Jahve tulajdonságai | 232 |
Ne legyenek más isteneid! | 237 |
Az egyetlen isten | 239 |
Nem távoli és nem magányos Isten | 245 |
Jahve, nem pedig a bűn | 247 |
Jahve kívül áll bűnön és bűnösségen | 247 |
Bűnös cselekvés és magatartás | 251 |
Bűn és büntetés | 256 |
A bűn és a gonosz | 260 |
A bűn megszüntetése: a bűnös eltávolítása | 265 |
Vezeklés. A bűn és a bűnös állapot megszüntetése | 267 |
Az isteni megbocsátás | 272 |
Az ember tennivalói, mikor Isten megbocsát | 276 |
Jahve az ünnepnapokon | 280 |
Az ünnep - Jahve ajándéka | 281 |
Pászka - megemlékezés a szabadításról | 284 |
Masszot - az átmenet ünnepe | 289 |
A hetek ünnepe - hálaadás a föld ajándékaiért | 292 |
Őszünnep - kezdés és fennállás | 293 |
Szabbat - szabaddá tett, elrendelt idő | 299 |
Áldozat és ünnep | 300 |
A panasz-ünnep | 303 |
A dicséret ünnepe | 306 |
Jahve és a jövő | 310 |
Jahve tettei és szavai a jövőre irányulnak | 311 |
Isten állandóan cselekedni kívánó akarata | 313 |
Isten népének jövője | 319 |
A szent város az ígéret földjén | 326 |
Az eljövendő Messiás | 330 |
Új és örök szövetség | 336 |
Isten uralma és országa | 339 |
Tárgymutató | 343 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.