kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 139 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | 963-401-096-2 |
Előszó | 1 |
Az összehasonlítás mint megismerési eljárás | 3 |
Az összehasonlítás: a megismerés mindennapos eszköze | 3 |
Az összehasonlítás: a megismerés módszere | 3 |
Az összehasonlítás: elmélet, metodógia | 4 |
Az összehasonlítás a tudományban, általában | 4 |
Az összehasonlítás mint formális logikai művelet | 6 |
Az összehasonlítás elemei a formális logika szempontjából | 6 |
A formális logika klasszikus törvényei és az összehasonlítás törvényszerűségei közötti összefüggés | 6 |
Az összehasonlítás törvényei logikai törvények | 8 |
Az "összehasonlít" szó jelentései | 9 |
Az "összehasonlítás" szó jelentéstani értelmezése | 9 |
Az "összehasonlít" értelmezése a latinban | 9 |
Az "összehasonlít" értelmezése a modern világnyelvekben | 12 |
Az "összehasonlít" értelmezése a magyar nyelvben | 13 |
A szótani áttekintés tanulságai | 14 |
Összefoglalás | 16 |
Az összehasonlítás mint társadalomtudományi módszer | 18 |
Az összehasonlító irodalomkutatás és az összehasonlító irodalomtörténet | 18 |
Az összehasonlítás a jogtudományokban | 20 |
Az összehasonlítás a történettudományokban | 23 |
Az összehasolítás a néprajzban | 25 |
Az összehasonlítás a zenetudományban | 26 |
A komparatisztika lehetőségei és korlátai | 28 |
A kvantifikált összehasonlítások igénye | 28 |
A társadalomtudományi összehasonlítások más sajátosságai | 35 |
Különbözőségek a pszichológia, szociológia, pedagógia és statisztika összehasonlítás-felfogásában és -módszereiben | 39 |
A társadalomtudományi összehasonlítás kátyújából kivezető utak | 42 |
A komparatisztika a gazdaságtudományban mint az összehasonlítás speciális esete | 45 |
Összehasonlítás a neveléstudományban és az oktatásügyben | 47 |
A Pedagógiai Szemle összehasonlító padagógia vitája | 47 |
A komparatisztika két fő útja és művelésének két fő veszélye | 52 |
Az összehasonlítás intézményesülése | 55 |
Az összehasonlító módszer a felsőoktatásban, felsőoktatásügyben | 60 |
Összegző álláspont az összevetésről | 60 |
Az összehasonlítás mint mindennapi ténykedés | 60 |
Az összevetés mint tudományos ténykedés | 60 |
Az összehasonlítás fázisai, "szintjei" | 63 |
Az összehasonlítás szintjei az oktatásban, felsőoktatásban | 64 |
Az összehasonlítás mkódszerei a pedagógiában, pedagógiai kutatásokban | 69 |
Tapasztalatom néhány komparatisztikában használható módszer, mutató bevezetésében | 71 |
A tipológiai, rendszerszemléletű felsőoktatásügyi összehasonlítás lehetősége | 77 |
Kompenzatorikus lehetőségek a szocialista komparatisztika nemzetközi súlyának növelése érdekében | 85 |
Jegyzetek | 87 |
Kozma Tamás: Hozzászólás az összehasonlítás módszeréhez | 91 |
Ajánló bibliográfia | 97 |
Rezümé | 125 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.