1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az orvosképzés didaktikája

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 353 oldal
Sorozatcím: Felsőoktatási pedagógiai tanulmányok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-401-082-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés3
Fogalmak meghatározása3
Milyen az egyetemi oktatás presztízse?7
Mi jellemzi az egyetemi oktatást?8
E könyv célja10
A tanulás motivációja12
Fogalommeghatározás12
Hogyan szabályozzuk a tanulás motivációját?16
Belső motiváció16
Külső motiváció18
Milyen motivációt nyújt az egyetem?19
Hogyan változtatja meg a hallgatót a belső motiváció?21
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából23
A tanuláspszichológia és a kísérleti pedagógia felismerései24
Mi a tanulás?24
Tanulási elméletek26
Skinner26
Thornd ike30
Guthrie31
Crowder33
Áttekintés33
Mit jelent a "tanulás" az oktatási szituációban?34
Melyek az oktatás gyakorlati szabályai?38
Didaktikai szempontok38
A figyelemirányítás szempontjai41
Vizuális szempontok42
A tanuló aktív magatartása53
A tanuló aktív magatartásának problémái54
A tanulás eredményének ismerete57
Dícséret és feddés58
A tanulási magatartás irányítása58
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából59
A tanulási cél60
A fogalom meghatározása60
A tanulási célban megfogalmazott feltételek63
A tanulási célban meghatározott megítélési feltételek64
A tanulási cél mint a vizsga tárgykörét limitáló tényező65
A tanulási célok kidolgozása66
Ki jelöli ki a tanulási célokat?66
Hogyan jelöljük ki a tanulási célokat?68
Korlátozzák-e pontos tanulási célok az oktatás szabadságát?69
Tanulási cél és vizsga72
A tanulási cél fogalmának összefoglalása73
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából73
Az oktatóprogram75
Előzetes megjegyzések75
A fogalom meghatározása76
Oktatóprogram és oktatási médiumok76
Oktatóprogram: elv és módszer76
Oktatóprogram: társadalmi hatás77
Oktatóprogram és "klasszikus" oktatási rendszer77
Az oktatóprogram lényege77
Általánosan elfogadott ismérvek77
Nem általánosan elfogadott kritériumok78
Az oktatóprogram mint kibernetikai rendszer78
Speciális oktatóprogramok79
Lineáris programok 79
Elágazó programok81
Kevert technikák86
Költségek és kockázat87
Az oktatóprogramok vizsgálata87
Az oktatóprogramok terjedelme89
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából90
Ki készítsen oktatóprogramot?90
Hogyan kell készíteni oktatóprogramot?91
Médiumok93
A fogalom meghatározása93
A gépek96
A számítógép110
A "scrambled book" készülék113
Az oktatógép114
Audiovizuális médiumok117
A képmagnó118
Kazettás képmagnó119
A hangosfilm125
A képlemez127
További rendszerek128
A televízió130
Akusztikus médiumok133
A magnetofon134
A rádió134
Vizuális médiumok134
A némafilm134
A diapozitív135
Az episzkóp139
Nyomtatott anyag139
Az atlasz160
Az írásvetítő164
A fali oktatótábla169
A demonstrációs modell171
A moulage (viaszmodell)171
A tábla173
A médiumok alkalmazása174
Általános szempontok174
Didaktikai szempontok175
Oktatási formák177
Az előadás177
Az előadás lényege177
Az előadás hátrányai és hiányosságai178
Hogyan szüntethetők meg az előadás hiányosságai?179
Az oktatás médiumkötelékben180
Mi jellemzi a médiumköteléket?180
Az oktató mint moderátor181
Milyen legyen a médiumkötelék?182
A médiumkötelékhez tartozó további fogalmak183
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából185
Team teaching186
A kis csoport187
Mi a kicsoportos oktatás célja és hatásfoka?187
Az oktatókkal kapcsolatos szempontok187
Szervezési szempontok189
A kis csoportok hátrányai191
A kis csoport különböző formái193
A vitakör194
Az előadást kísérő kicsoportos oktatás197
A betegágy melletti oktatás198
A konzultáció200
A gyakorlat201
A vizsgaelőkészítő csoport201
Milyen tantermekre van szükség az új oktatási formában?203
Az oktatás logikai tagolása205
Egy rendszerezés logikai szerkezete206
Halmazelmélete206
Formális logika207
Kapcsolási algebra208
Összefoglalás210
A döntések logikai struktúrája210
A curriculum214
A curriculum fogalmának meghatározása214
Curriculum-reflexió, kutatás- és revízió216
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából217
Az oktatás formái és az oktatási részek tervezése és kialakítása218
A rendszeranalízistől a végleges megfogalmazásig218
A kiértékelés220
A laboratóriumi fázis221
A kipróbálási szakasz223
Az illetékesség kérdése a tervezés és a kidolgozás során223
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából225
Teszt és vizsga227
A teszt229
A tesztfeladatok formái229
Hogyan készítünk tesztfeladatokat?238
Hogyan bonyolítjuk le a tesztvizsgát?242
Hogyan történik a teszt kiértékelése?245
Tesztformák249
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából250
A vizsga252
A vizsga mint rítus?254
Vizsgaszabályzat, vizsgarealitás és jog255
Pszichológiai szempontok256
A vizsga lefolyása258
A vizsga didaktikai szempontjai265
Vizsgakutatás270
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából270
Nyelv és nómenklatúra275
Nyelv és stílus275
A nómenklatúra276
A didaktika kutatási módszerei280
A fogalom meghatározása280
Az eljárások281
A megfigyelés282
A kikérdezés287
A tanulási célokra irányuló teszt298

Wolfhard Sauerbrey

Wolfhard Sauerbrey műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Wolfhard Sauerbrey könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem