kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 353 oldal |
Sorozatcím: | Felsőoktatási pedagógiai tanulmányok |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-401-082-2 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Bevezetés | 3 |
Fogalmak meghatározása | 3 |
Milyen az egyetemi oktatás presztízse? | 7 |
Mi jellemzi az egyetemi oktatást? | 8 |
E könyv célja | 10 |
A tanulás motivációja | 12 |
Fogalommeghatározás | 12 |
Hogyan szabályozzuk a tanulás motivációját? | 16 |
Belső motiváció | 16 |
Külső motiváció | 18 |
Milyen motivációt nyújt az egyetem? | 19 |
Hogyan változtatja meg a hallgatót a belső motiváció? | 21 |
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából | 23 |
A tanuláspszichológia és a kísérleti pedagógia felismerései | 24 |
Mi a tanulás? | 24 |
Tanulási elméletek | 26 |
Skinner | 26 |
Thornd ike | 30 |
Guthrie | 31 |
Crowder | 33 |
Áttekintés | 33 |
Mit jelent a "tanulás" az oktatási szituációban? | 34 |
Melyek az oktatás gyakorlati szabályai? | 38 |
Didaktikai szempontok | 38 |
A figyelemirányítás szempontjai | 41 |
Vizuális szempontok | 42 |
A tanuló aktív magatartása | 53 |
A tanuló aktív magatartásának problémái | 54 |
A tanulás eredményének ismerete | 57 |
Dícséret és feddés | 58 |
A tanulási magatartás irányítása | 58 |
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából | 59 |
A tanulási cél | 60 |
A fogalom meghatározása | 60 |
A tanulási célban megfogalmazott feltételek | 63 |
A tanulási célban meghatározott megítélési feltételek | 64 |
A tanulási cél mint a vizsga tárgykörét limitáló tényező | 65 |
A tanulási célok kidolgozása | 66 |
Ki jelöli ki a tanulási célokat? | 66 |
Hogyan jelöljük ki a tanulási célokat? | 68 |
Korlátozzák-e pontos tanulási célok az oktatás szabadságát? | 69 |
Tanulási cél és vizsga | 72 |
A tanulási cél fogalmának összefoglalása | 73 |
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából | 73 |
Az oktatóprogram | 75 |
Előzetes megjegyzések | 75 |
A fogalom meghatározása | 76 |
Oktatóprogram és oktatási médiumok | 76 |
Oktatóprogram: elv és módszer | 76 |
Oktatóprogram: társadalmi hatás | 77 |
Oktatóprogram és "klasszikus" oktatási rendszer | 77 |
Az oktatóprogram lényege | 77 |
Általánosan elfogadott ismérvek | 77 |
Nem általánosan elfogadott kritériumok | 78 |
Az oktatóprogram mint kibernetikai rendszer | 78 |
Speciális oktatóprogramok | 79 |
Lineáris programok | 79 |
Elágazó programok | 81 |
Kevert technikák | 86 |
Költségek és kockázat | 87 |
Az oktatóprogramok vizsgálata | 87 |
Az oktatóprogramok terjedelme | 89 |
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából | 90 |
Ki készítsen oktatóprogramot? | 90 |
Hogyan kell készíteni oktatóprogramot? | 91 |
Médiumok | 93 |
A fogalom meghatározása | 93 |
A gépek | 96 |
A számítógép | 110 |
A "scrambled book" készülék | 113 |
Az oktatógép | 114 |
Audiovizuális médiumok | 117 |
A képmagnó | 118 |
Kazettás képmagnó | 119 |
A hangosfilm | 125 |
A képlemez | 127 |
További rendszerek | 128 |
A televízió | 130 |
Akusztikus médiumok | 133 |
A magnetofon | 134 |
A rádió | 134 |
Vizuális médiumok | 134 |
A némafilm | 134 |
A diapozitív | 135 |
Az episzkóp | 139 |
Nyomtatott anyag | 139 |
Az atlasz | 160 |
Az írásvetítő | 164 |
A fali oktatótábla | 169 |
A demonstrációs modell | 171 |
A moulage (viaszmodell) | 171 |
A tábla | 173 |
A médiumok alkalmazása | 174 |
Általános szempontok | 174 |
Didaktikai szempontok | 175 |
Oktatási formák | 177 |
Az előadás | 177 |
Az előadás lényege | 177 |
Az előadás hátrányai és hiányosságai | 178 |
Hogyan szüntethetők meg az előadás hiányosságai? | 179 |
Az oktatás médiumkötelékben | 180 |
Mi jellemzi a médiumköteléket? | 180 |
Az oktató mint moderátor | 181 |
Milyen legyen a médiumkötelék? | 182 |
A médiumkötelékhez tartozó további fogalmak | 183 |
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából | 185 |
Team teaching | 186 |
A kis csoport | 187 |
Mi a kicsoportos oktatás célja és hatásfoka? | 187 |
Az oktatókkal kapcsolatos szempontok | 187 |
Szervezési szempontok | 189 |
A kis csoportok hátrányai | 191 |
A kis csoport különböző formái | 193 |
A vitakör | 194 |
Az előadást kísérő kicsoportos oktatás | 197 |
A betegágy melletti oktatás | 198 |
A konzultáció | 200 |
A gyakorlat | 201 |
A vizsgaelőkészítő csoport | 201 |
Milyen tantermekre van szükség az új oktatási formában? | 203 |
Az oktatás logikai tagolása | 205 |
Egy rendszerezés logikai szerkezete | 206 |
Halmazelmélete | 206 |
Formális logika | 207 |
Kapcsolási algebra | 208 |
Összefoglalás | 210 |
A döntések logikai struktúrája | 210 |
A curriculum | 214 |
A curriculum fogalmának meghatározása | 214 |
Curriculum-reflexió, kutatás- és revízió | 216 |
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából | 217 |
Az oktatás formái és az oktatási részek tervezése és kialakítása | 218 |
A rendszeranalízistől a végleges megfogalmazásig | 218 |
A kiértékelés | 220 |
A laboratóriumi fázis | 221 |
A kipróbálási szakasz | 223 |
Az illetékesség kérdése a tervezés és a kidolgozás során | 223 |
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából | 225 |
Teszt és vizsga | 227 |
A teszt | 229 |
A tesztfeladatok formái | 229 |
Hogyan készítünk tesztfeladatokat? | 238 |
Hogyan bonyolítjuk le a tesztvizsgát? | 242 |
Hogyan történik a teszt kiértékelése? | 245 |
Tesztformák | 249 |
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából | 250 |
A vizsga | 252 |
A vizsga mint rítus? | 254 |
Vizsgaszabályzat, vizsgarealitás és jog | 255 |
Pszichológiai szempontok | 256 |
A vizsga lefolyása | 258 |
A vizsga didaktikai szempontjai | 265 |
Vizsgakutatás | 270 |
Elemzés a bőrgyógyászat szempontjából | 270 |
Nyelv és nómenklatúra | 275 |
Nyelv és stílus | 275 |
A nómenklatúra | 276 |
A didaktika kutatási módszerei | 280 |
A fogalom meghatározása | 280 |
Az eljárások | 281 |
A megfigyelés | 282 |
A kikérdezés | 287 |
A tanulási célokra irányuló teszt | 298 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.