kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott kemény papírkötés |
Oldalszám: | 413 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar Orosz |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-2715-7 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: 91434. |
Előszó | 5 |
Elméleti alapvetés | 7 |
Az orosznyelv-oktatás tudományos alapjai (Kosaras István) | 9 |
Az orosznyelv-oktatás metodikája mint tudomány | 9 |
A metodikai kutatás módszerei | 14 |
A metodika kapcsolata más tudományokkal | 20 |
A hazai orosznyelv-oktatás és metodika rövid története | 35 |
Az orosznyelv-oktatás általános elméleti kérdései (Kosaras István) | 41 |
Az orosz nyelv mint iskolai tantárgy | 41 |
A tanterv | 44 |
Pedagógiai, didaktikai és metodikai elvek, metodikai szabályok | 48 |
Pedagógiai alapelvek | 49 |
Néhány metodikai alapfogalomról | 56 |
A nyelvi anyag feldolgozása | 59 |
A kiejtés tanítása (Balogh István) | 61 |
A kiejtéstanítás fontossága. A kiejtéstanítás három területe | 61 |
A magyar és az orosz nyelv hangrendszerének, valamint mondathanglejtésének néhány közös és eltérő jellemvonása | 63 |
Az imitációs és a tudatos kiejtéstanítási módszer | 64 |
Az orosz nyelvi artikuláció tanítása | 67 |
Az orosz nyelvi intonáció tanítása | 74 |
Szó-, mondat- és beszédritmika | 85 |
Fonetikai minimum és néhány fontos kiejtési szabály | 86 |
A nyelvtan tanítása (Tálasi Istvánné) | 91 |
A nyelvtan fogalma | 91 |
A nyelv mint rendszerek rendszere | 92 |
A nyelvtan lingvisztikai és metodikai koncepciója | 98 |
A nyelvtan helye a nyelvoktatásban | 101 |
A kontrasztivitás elve mint a nyelvtani anyag súlypontozását befolyásoló tényező | 105 |
Az életkori sajátosságok és a nyelvtanulás | 107 |
A nyelvtani anyag feldolgozása | 109 |
A nyelvtani gyakorlatok | 119 |
A nyelvtani ismeretek ellenőrzése, ismétlése, rendszerezése | 125 |
A szókincs tanítása (Kosaras István) | 128 |
Az orosz szókincs tanításának nyelvészeti alapjai | 128 |
A szókincs elsajátításának pszichikai sajátosságai | 135 |
A tanítandó szókincs kiválasztása | 136 |
Metodikai szabályok a szókincs tanításához | 141 |
A szókincstanítás szakaszai | 142 |
Az orosz nyelvi jártasságok és készségek fejlesztése | 159 |
A szóbeli nyelvhasználat (beszéd és hallás utáni megértés) tanítása (Kosaras István) | 161 |
Beszélt nyelv - írott nyelv | 161 |
A szóbeli nyelvhasználat két alapformája | 170 |
A hallás utáni megértés | 171 |
A beszéd | 176 |
Az olvasás tanítása (Balogh István) | 189 |
Az olvasás tanításának feladatai | 189 |
Az olvasási technikai alapjai | 189 |
Az olvasástanítási módszerek | 191 |
A tanulók olvasásával szemben támasztott követelmények | 194 |
Az olvasási formák és néhány fontosabb kiejtési szabály | 199 |
Az írás tanítása (Írástanítás, helyesírás, írásbeli kifejezőkészség) | 223 |
Írástechnika és helyesírás (Balogh István) | 223 |
Az írásbeli kifejezőkészség fejlesztése (Banó István) | 236 |
A fordítás (Banó István) | 245 |
Fordítás oroszról magyarra | 247 |
Fordítás magyarról oroszra | 249 |
A művelődési-nevelési feladatok megvalósítása (Szoboszlay Miklós) | 253 |
A nevelési feladatok | 255 |
A szocialista hazafiság és nemzetköziség | 255 |
A kommunista ember erkölcsi tulajdonságai | 257 |
Egyéb nevelési feladatok | 258 |
A művelődési feladatok | 258 |
Országismeret | 259 |
A dialektikus materialista nyelvszemlélet | 260 |
A logikus gondolkodás | 262 |
Az idegen nyelven való gondolkodás kérdése | 262 |
A tananyag nevelési-művelődési lehetőségei | 263 |
Nevelési lehetőségek | 264 |
Művelődési lehetőségek | 265 |
A Nevelési terv felhasználása | 269 |
A korcsoport általános jellemzése | 269 |
A nevelési követelmények | 269 |
A tevékenységi formák | 270 |
A nevelőmunka tervezése, megvalósítása | 271 |
Az oktatási folyamat megszervezése | 275 |
A tankönyv (Horváth Miklós) | 277 |
Az orosz nyelvi tankönyv rendeltetése és szerepe | 277 |
Tartalmi követelmények | 279 |
Módszertani követelmények | 281 |
A tankönyv tartalma | 282 |
A szemléltetés eszközei és módjai (Tálasi Istvánné) | 295 |
A szemléletesség didaktikai alapjai | 295 |
A szemléletesség biopszichikai alapjai | 296 |
A szemléltetőeszközök és eljárások négy nemzedéke | 299 |
Az orosz nyelvi óra (Kosaras István) | 337 |
A tanítási óra fogalma, jelentősége | 337 |
A tanítási óra megtervezése | 338 |
Az oroszóra típusai | 339 |
Az orosz nyelvi óra struktúrája | 341 |
Ellenőrzés, értékelés, osztályozás (Banó István) | 351 |
Pedagógiai problémák | 351 |
Az ellenőrzés helye és szerepe az orosz nyelvi órán | 352 |
Az ellenőrzés, értékelés tartalma és részfeladatai | 354 |
Dolgozatírás, javítás | 358 |
Az osztályozási normák | 359 |
A szakosított tantervű oktatás speciális problémái (Cser Sándorné) | 363 |
Előzmények | 363 |
Objektív és szubjektív feltételek | 363 |
Tanterv a 3-8. osztály számára | 365 |
A játékok, versenyek stb. az alsó tagozati orosznyelv-oktatásban | 368 |
A gimnáziumi osztályok néhány tartalmi és metodikai problémája | 369 |
Az órán kívüli munka (Héjjas Endre) | 373 |
A tanórai és az órán kívüli munka kapcsolata | 373 |
Az órán kívüli munka fajtái | 373 |
Függelék | 391 |
Magyar-orosz metodikai szójegyzék | 391 |
Névmutató | 405 |
Tárgymutató | 409 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.