1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az orosz nyelv oktatásának metodikája

Általános és középiskolai tanárok számára

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény papírkötés
Oldalszám: 413 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Orosz  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-2715-7
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: 91434.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó5
Elméleti alapvetés7
Az orosznyelv-oktatás tudományos alapjai (Kosaras István)9
Az orosznyelv-oktatás metodikája mint tudomány9
A metodikai kutatás módszerei14
A metodika kapcsolata más tudományokkal20
A hazai orosznyelv-oktatás és metodika rövid története35
Az orosznyelv-oktatás általános elméleti kérdései (Kosaras István)41
Az orosz nyelv mint iskolai tantárgy41
A tanterv44
Pedagógiai, didaktikai és metodikai elvek, metodikai szabályok48
Pedagógiai alapelvek49
Néhány metodikai alapfogalomról56
A nyelvi anyag feldolgozása59
A kiejtés tanítása (Balogh István)61
A kiejtéstanítás fontossága. A kiejtéstanítás három területe61
A magyar és az orosz nyelv hangrendszerének, valamint mondathanglejtésének néhány közös és eltérő jellemvonása63
Az imitációs és a tudatos kiejtéstanítási módszer64
Az orosz nyelvi artikuláció tanítása67
Az orosz nyelvi intonáció tanítása74
Szó-, mondat- és beszédritmika85
Fonetikai minimum és néhány fontos kiejtési szabály86
A nyelvtan tanítása (Tálasi Istvánné)91
A nyelvtan fogalma91
A nyelv mint rendszerek rendszere92
A nyelvtan lingvisztikai és metodikai koncepciója98
A nyelvtan helye a nyelvoktatásban101
A kontrasztivitás elve mint a nyelvtani anyag súlypontozását befolyásoló tényező105
Az életkori sajátosságok és a nyelvtanulás107
A nyelvtani anyag feldolgozása109
A nyelvtani gyakorlatok119
A nyelvtani ismeretek ellenőrzése, ismétlése, rendszerezése125
A szókincs tanítása (Kosaras István)128
Az orosz szókincs tanításának nyelvészeti alapjai128
A szókincs elsajátításának pszichikai sajátosságai135
A tanítandó szókincs kiválasztása136
Metodikai szabályok a szókincs tanításához141
A szókincstanítás szakaszai142
Az orosz nyelvi jártasságok és készségek fejlesztése159
A szóbeli nyelvhasználat (beszéd és hallás utáni megértés) tanítása (Kosaras István)161
Beszélt nyelv - írott nyelv161
A szóbeli nyelvhasználat két alapformája170
A hallás utáni megértés171
A beszéd176
Az olvasás tanítása (Balogh István)189
Az olvasás tanításának feladatai189
Az olvasási technikai alapjai189
Az olvasástanítási módszerek191
A tanulók olvasásával szemben támasztott követelmények194
Az olvasási formák és néhány fontosabb kiejtési szabály199
Az írás tanítása (Írástanítás, helyesírás, írásbeli kifejezőkészség)223
Írástechnika és helyesírás (Balogh István)223
Az írásbeli kifejezőkészség fejlesztése (Banó István)236
A fordítás (Banó István)245
Fordítás oroszról magyarra247
Fordítás magyarról oroszra249
A művelődési-nevelési feladatok megvalósítása (Szoboszlay Miklós)253
A nevelési feladatok255
A szocialista hazafiság és nemzetköziség255
A kommunista ember erkölcsi tulajdonságai257
Egyéb nevelési feladatok258
A művelődési feladatok258
Országismeret259
A dialektikus materialista nyelvszemlélet260
A logikus gondolkodás262
Az idegen nyelven való gondolkodás kérdése262
A tananyag nevelési-művelődési lehetőségei263
Nevelési lehetőségek264
Művelődési lehetőségek265
A Nevelési terv felhasználása269
A korcsoport általános jellemzése269
A nevelési követelmények269
A tevékenységi formák270
A nevelőmunka tervezése, megvalósítása271
Az oktatási folyamat megszervezése275
A tankönyv (Horváth Miklós)277
Az orosz nyelvi tankönyv rendeltetése és szerepe277
Tartalmi követelmények279
Módszertani követelmények281
A tankönyv tartalma282
A szemléltetés eszközei és módjai (Tálasi Istvánné)295
A szemléletesség didaktikai alapjai295
A szemléletesség biopszichikai alapjai296
A szemléltetőeszközök és eljárások négy nemzedéke299
Az orosz nyelvi óra (Kosaras István)337
A tanítási óra fogalma, jelentősége337
A tanítási óra megtervezése338
Az oroszóra típusai339
Az orosz nyelvi óra struktúrája341
Ellenőrzés, értékelés, osztályozás (Banó István)351
Pedagógiai problémák351
Az ellenőrzés helye és szerepe az orosz nyelvi órán352
Az ellenőrzés, értékelés tartalma és részfeladatai354
Dolgozatírás, javítás358
Az osztályozási normák359
A szakosított tantervű oktatás speciális problémái (Cser Sándorné)363
Előzmények363
Objektív és szubjektív feltételek363
Tanterv a 3-8. osztály számára365
A játékok, versenyek stb. az alsó tagozati orosznyelv-oktatásban368
A gimnáziumi osztályok néhány tartalmi és metodikai problémája369
Az órán kívüli munka (Héjjas Endre)373
A tanórai és az órán kívüli munka kapcsolata373
Az órán kívüli munka fajtái373
Függelék391
Magyar-orosz metodikai szójegyzék391
Névmutató405
Tárgymutató409
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem