kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 179 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar Orosz |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52427. |
Előszó | 7 |
Az igeszemlélet mint nyelvtani kategória | |
Az igeszemlélet az ige alapvető nyelvtani kategóriája | 9 |
Az igeszemlélet nyelvtani tartalma | 10 |
A szemléletpárok | 15 |
Páros, pár nélküli és kétszemléletű igék | 15 |
A szemléletpár. Az igék szemléletpárúságának kritériumai | 16 |
A szemléletpárok típusai | 19 |
A szemléletképzés főbb törvényszerűségei. A morfémák kapcsolata a szemléleti formák képzésében | 19 |
Utóképzős szemléletpárok | 23 |
Előképzős szemléletpárok | 29 |
Az előképzős-utóképzős szemléletpárok | 37 |
A hangsúly szerepe a szemléletpárok képzésében | 37 |
A magánhangzók és mássalhangzók váltakozása a szemléletpárok képzésében | 38 |
Tőkeveredéses szemléletpárok | 43 |
Két- és több tagú szemléletkorrelációk | 45 |
A mozgást jelentő igék és szemléletpárképzésük sajátosságai | 50 |
Egyszemléletű igék | 56 |
Kétszemléletű igék | 63 |
A szemlélethasználat néhány speciális esete | 66 |
Az orosz igeszemlélet tanításának módszertana | |
Az orosz igeszemlélet hazai oktatásának hiányosságai és kiküszöbölésük módja | 79 |
Az orosz igeszemlélet oktatásának általános módszertani kérdései | 96 |
Cél és feladatok | 96 |
Az anyag kiválasztása és elosztása osztályok, illetőleg iskolatípusok szerint | 101 |
Mikor tanítsuk az orosz igeszemléletet? | 104 |
Az orosz igeszemlélet általános iskolai tanításának módszertani kérdései | 108 |
Tantervi követelmények | 109 |
Az igeszemlélet elméletének melyik változatát tanítsuk az általános iskolában? | 110 |
Az igeszemlélet tanítására felhasználható igék száma és felsorolása | 115 |
Sorrendi kérdések az igeszemlélet tanításában | 117 |
Az orosz igeszemlélet gimnáziumi tanításának módszertani kérdései | 131 |
Gyakorlatok | |
A B és F igék képzési módja és jelentéskülönbségük magyarázata | 147 |
Egyes határozószók szerepe a szemléleti formák megválasztásában | 151 |
Szemléleti formák használata a fázisos igék után. Tőkeveredéses igék használata | 154 |
Szemléleti formák használata a felszólító módban (tagadószó nélkül és tagadószóval) | 157 |
Igeszemlélet az időhatározói mellékmondatokban. Szemléleti formák használata a ténymegállapító mondatokban | 161 |
Mozgást jelentő igék igeszemlélet használata (előképző nélkül és előképzővel). Az időbeli korlátozottság kifejezése | 162 |
Egy- és kétszemléletű igék | 169 |
Az igeszemlélet használata főnévi gyakorlatokhoz | 172 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.