1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az Orient Expressz története

1883-tól 1950-ig

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Magyar Könyvklub
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 159 oldal
Sorozatcím: Nagy történetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 20 cm
ISBN: 963-549-257-X
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Lebilincselő portrét nyújt át ez a számos, sosem látott fényképpel - ritka felvételekkel a kocsik belsejéről és csak kevesek által látott részletekkel - gazdagon illusztrált kötet a világ legismertebb luxus vasúti szolgálatáról.
Ez a könyv az Orient Expressz történetét követi nyomon a kezdetektől a legutóbbi időkig: olvasmányosan és fordulatosan mutatja be az európai luxusvonatozás születését, fénykorát és hanyatlását.
1883-ban az első vonat elindulása igazi szenzációnak számított: fényes kárpitok és drapériák, bőrfotelek, a falakon pedig indiai tölgyből és mahagóniból készült egzotikus berakások díszítették a kocsik belsejét.
1887-ben a Wagon-Lits egy szalon-, háló- és étkezőkocsiból álló szerelvényt épített kifejezetten Franciaország elnökének saját használatára. II. Miklós cár számára mindez nem volt eléggé pompás, úgyhogy az ő megrendelésére hét kocsit alakítottak át hihetetlen fényűző kivitelezésben. Egy másik királyi utas, a bulgár Ferdinánd király például szenvedélyesen... Tovább

Fülszöveg

Lebilincselő portrét nyújt át ez a számos, sosem látott fényképpel - ritka felvételekkel a kocsik belsejéről és csak kevesek által látott részletekkel - gazdagon illusztrált kötet a világ legismertebb luxus vasúti szolgálatáról.
Ez a könyv az Orient Expressz történetét követi nyomon a kezdetektől a legutóbbi időkig: olvasmányosan és fordulatosan mutatja be az európai luxusvonatozás születését, fénykorát és hanyatlását.
1883-ban az első vonat elindulása igazi szenzációnak számított: fényes kárpitok és drapériák, bőrfotelek, a falakon pedig indiai tölgyből és mahagóniból készült egzotikus berakások díszítették a kocsik belsejét.
1887-ben a Wagon-Lits egy szalon-, háló- és étkezőkocsiból álló szerelvényt épített kifejezetten Franciaország elnökének saját használatára. II. Miklós cár számára mindez nem volt eléggé pompás, úgyhogy az ő megrendelésére hét kocsit alakítottak át hihetetlen fényűző kivitelezésben. Egy másik királyi utas, a bulgár Ferdinánd király például szenvedélyesen rajongott a gőzmozdonyokért, és ragaszkodott hozzá, hogy ő maga vezesse a masinát.
Az Orient Exresszen utazott Josephine Baker, Mata Hari James Bond, az Orient Expressz ihlette Agatha Christie-t, Alfred Hitchock-ot, Graham Greene-t, de az Orient Expressz fontos szereplője volt az I. és II világháborúnak, sorsfordító események színhelyeként.
Soha nem volt olyan vonat, amely jobban megragadta volna az emberek fantáziáját, amelynek hasonlóan pikáns, romantikus légköre lett volna. Soha nem volt olyan vonat, amely annyi határt átlépett volna, síkságtól a hegyekig, utasait végig a kiszolgálás és kényelem selyemgubójába burkolva. Ez a kor valószínűleg soha többé nem tér vissza.
Az Orient Expressz mindig egyedi volt, és az is marad. Vissza

Tartalom

A kezdetek8
A korai évek32
Az aranykor54
Zavar és változás80
A vonal vége116
A használatban lévő kocsik138
Kronológia146
Jegyzetek150
Név- és tárgymutató153

Anthony Burton

Anthony Burton műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Anthony Burton könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az Orient Expressz története Az Orient Expressz története Az Orient Expressz története
Állapot:
3.580 ,-Ft
29 pont kapható
Kosárba