1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az optimizmus kora - Rodcsenko és kortársai

Kiállítási katalógus/Orosz fotográfia az 1920-1930-as évekből/Budapest Art Fair,- 2010.11.25-28.

Fotózta
Budapest
Kiadó: Partner's 2000 Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 25 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kiállítási katalógus. Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"Madártávlat és békaperspektíva
Alexander Rodcsenko (1891-1956) egy írásában a felülnézeti és az alulnézeti kameraállást a modern fotográfia két legérdekesebb látószögének levezte.... Tovább

Előszó

Részlet:
"Madártávlat és békaperspektíva
Alexander Rodcsenko (1891-1956) egy írásában a felülnézeti és az alulnézeti kameraállást a modern fotográfia két legérdekesebb látószögének levezte. Fontos feladatának tartotta, hogy "tökéletesítse és elfogadtassa" alkalmazásukat. (Novij LEF, 1928/5. sz.) Amikor 1924-ben elkezdett fényképezni már jelentős képzőművészeti életpálya állt mögötte. Kazanyi tanulóévei egyik meghatározó élményeként emlékezett vissza arra az eseményre, amikor 1914 februárjában David Burljuk és Vlagyimir Majakovszkij futurista felolvasóestet rendeztek a városban. Majakovszkij egyénisége olyannyira lenyűgözte, hogy későbbi művészi látásmódját alapvetően meghatározta. Moszkvába költözése után otthon érezte magát a sokszínű művészvilágban. Megismerte a kubo-futurista irányzatot, s egy ideig a hatása alá került. Ezt követően körzővel és vonalzóval vonalas rajzsorozatot készített, amellyel Tatlin érdeklődését is felkeltette. Kezdettől fogva izgatta a tárgyak szerkezete, anyagszerűsége, a színek és faktúrák esztétikai tulajdonságai. Folyamatos képzőművészeti kísérletei egyre elvontabb vizuális kifejezés felé vezérelték, geometrikus alakzatokból - körökből, háromszögekből, téglalapokból - képeket komponált. Pontosan szerkesztett, kiegyensúlyozott kompozícióival nem ábrázolni akart, hanem a festői értékek esztétikumát szigorú struktúrában megjeleníteni. Munkáival kilépett a háromdimenziós térbe, különböző anyagokból - fából, fémből, üvegből - plasztikus szerkezeteket állított össze. Felfüggesztett téri konstrukcióival a bonyolult geometrikus alakzatok formai összefüggéseit vizsgálta. Az 1920-as évek elején a fiatal szovjet állam elismert művészeinek egyikeként fontos művészeti intézményekben jelentős funkciót és tanári állást kapott." Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem