Módszerek és modellek | |
Gráfelmélet | |
Bevezetés | 11 |
Pontok és ívek a struktúra ábrázolásában | 11 |
A gráfelméletben alkalmazott legfontosabb fogalmak | 14 |
Néhány beütemezési és sorbarendezési probléma megoldása | 16 |
Fa és gráf | 28 |
Az optimális áramlás kutatása a hálózatban. A Ford-Fulkerson algoritmus | 38 |
A gráfelmélet felhasználása a pszichoszociológiában | 43 |
Automatikus szövegkritika. Az elveszett kéziratok kutatása | 49 |
A dinamikus programozás | |
Bevezetés | 62 |
Bellman optimális tétele | 62 |
A szekvenciális optimális első példája | 64 |
A beruházások szétosztása | 70 |
Egy beszerzési probléma | 73 |
A bizonytalan jövőre vonatkozó döntések | 81 |
Két példa a dinamikus programozásra bizonytalan jövő esetében | 86 |
Az optimális tétel sztochasztikus esetben. Diszkrét rendszerek | 107 |
Anticipációs intervallum. Dinamikus programozás alkalmazkodással | 112 |
A diszkontálás hatásai | 120 |
A stratégiai játékok elmélete | |
Bevezetés | 124 |
Téglalap alakú játékok | 124 |
A téglalap alakú játék egyensúlyi pontja | 127 |
Tiszta stratégia és kevert startégia | 128 |
Különböző tulajdonságok | 133 |
Alkalmazás az antagonizmus konkrét eseteire | 138 |
Alkalmazás a "természet elleni küzdelem" esetére | 148 |
A kritérium kiválasztása | 153 |
Statisztikai döntéselmélet | 157 |
Kétszemélyes szekvenciális játékok | 168 |
Matematikai levezetések | |
A halmazelmélet szokásos jelölései | 181 |
A gráfok legfontosabb tulajdonságai | |
Bevezetés | 183 |
Definíció és ábrázolás | 183 |
Irányított fogalmak | 184 |
Nem irányított fogalmak | 192 |
A gráfok szorzata és összege | 195 |
Különböző általánosítások | 197 |
A p-gráf jellemző számai | 198 |
Távolság vagy legrövidebb út a gráfban | 203 |
Szállítási hálózat | 207 |
Két különálló halmaz összecsatolása | 209 |
Hamiltoni út és körút | 214 |
A gráf középpontja és sugara | 227 |
Hálózat (erősen összefüggő gráf hurok nélkül) | 228 |
A gráfhoz kapcsolt matrix | 230 |
Befutási matrix | 235 |
Fa - faalakzat | 236 |
Euler-féle lánc és ciklus | 242 |
Tagozási pont és halmaz. Az összefüggőség száma | 245 |
Sík gráfok | 248 |
A gráf hozzárendelése egy gráfban - beültetés | 251 |
A dinamikus programozás matematikai tulajdonságai | |
Bevezetés | 259 |
A szekvenciális optimális képletei | 259 |
A dinamikus programozás kovergenciája determinált jövőben | 261 |
A számítások esetleges bonyolultsága | 263 |
Sztochasztikus folyamat Markov-lánca | 267 |
A z-transzformáció | 272 |
A z-transzformáció alkalmazása a Markov-láncok tanulmányozására | 277 |
Markov-lánc átmeneti értékekkel | 279 |
Néhány fontos különös eset vizsgálata | 286 |
Dinamikus program a sztochasztikus esetben | 291 |
Dinamikus program és többszörös Markov-lánc | 295 |
A helyzet hosszútávon (a teljesen ergodikus matrix esete) | 298 |
Iterációs optimálás (Howard módszere) | 300 |
Hosszútávú startégia, amikor a lánc nem teljesen ergodikus | 303 |
A jövedelem diszkontálása | 306 |
A dinamikus programozás konkrét esetre alkalmazásának példája | 308 |
A stratégiai játékok matematikai tulajdonságai | |
Bevezetés | 321 |
A függvények maximális és minimális értékeire vonatkozó különböző tulajdonságok | 321 |
A stratégiai játékok elméletének alaptétele | 325 |
Különböző bizonyítások | 327 |
A matrixjáték megoldásának numerikus kiszámítása | 338 |
A matrixjáték redukálása lineáris programmá | 350 |
A lineáris program redukálás matrixjátékká | 354 |
Értékelés szekvenciális alkalmazkodás útján | 359 |
A Bayes-féle optimális stratégia meghatározása a "természet elleni" játékban | 361 |
Játék folytonos függvényen | 366 |
n-személyes zérusösszegű játék | 369 |
n-személyes nem zérusösszegű játék | 374 |
Befejezés | 375 |
Irodalomjegyzék | 376 |