1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az önálló tanulás lehetőségei a földrajzórákon

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 97 oldal
Sorozatcím: A földrajztanítás időszerű kérdései
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52524/II. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az eredményes tanulási folyamatban a tanulókat olyan pedagógiai hatás éri, mely fejlesztő jellegű, személyiségformáló. E folyamatban jön létre az az aktív tanulói tevékenység, mely alapja nevelési... Tovább

Előszó

Az eredményes tanulási folyamatban a tanulókat olyan pedagógiai hatás éri, mely fejlesztő jellegű, személyiségformáló. E folyamatban jön létre az az aktív tanulói tevékenység, mely alapja nevelési tevékenységünknek. A pozitív pedagógiai hatás - mint külső ok - hozza létre a tanulókban a belső ellentmondást, a feszültséget, s indítja el az „önmozgást", melynek eredményeképpen a tanulók kényszer nélkül cselekszenek, tevékenységük forrása a belső indíték és meggyőződés. A földrajzórákon folyó nevelőmunka csak akkor közelít hatékonyan a nevelés célja felé, ha belső motivációs bázisra és tanulói öntevékenységre alapozott. A földrajztanár nevelési követelményei akkor válnak fejlesztő hatásúvá, ha ezek a követelmények képesek létrehozni a belső ellentmondást, azt a feszültséget, mely elindítója az önmozgásnak, az öntevékeny cselekvési sorozatnak. A tanulók keresik az újat, a változatosat, érdeklődéssel fordulnak az ismeretlen felé. Az új jelenségek megismerésére való törekvés - mint motiváló tényező - különböző és változatos tevékenységi formák tervezését követeli a földrajzot tanító tanártól. A földrajzórák egyik igen lényeges nevelési feladata az intellektuális kíváncsiság és érdeklődés kielégítése, illetve fenntartása. A földrajzi ismeretszerzésre motivált tanulók szeretik a földrajzórát, örömet találnak az ismeretszerzésben, érdeklődéssel fordulnak a problémák felé, kérdéseket tesznek fel, a belső feszültségállapotuk - a problémák sikeres megoldásával - nyugalmi állapotba kerül, tanulásuk olyan alkotó munka, melyben megfelelő helyet foglal el a játék is. A földrajzórák meghitt, felszabadult légkörében az alkotó jellegű tanulás nem fáradtságos tevékenység, hanem örömteljes cselekvés valamennyi tanuló számára. Az erőfeszítést kívánó, kitartó, de játékos elemekkel átszőtt tanulás munkatársakká formálja a pedagógust és a gyermeket. Az órák szorongásmentes állapota egyik fontos feltétele a problémákat megoldó, az ismereteket alkalmazni tudó teljesítményképes tudás kialakításának is. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
Az önálló munka kezdeti szintjei 7
A feladatok szerkesztésének metodikája 19
1. A földrajzi ismeretek nyújtotta nevelési feladatok tervezése 19
2. Az első és második jelzőrendszer kapcsolata 26
3. Az ismeretszerzés és alkalmazás fázisainak kapcsolata 29
4. A feladatok tervezése és a földrajzi ismeretek logikája 46
5. Az osztály kiindulási állapota 53
6. A megfigyelés önállósága 63
Térképi megfigyelés önálló munkával 63
A képek megfigyelésének önállósága 67
Nevelői felkészülés egy kép megfigyeltetésére 69
7. A variáns feladatok szerepe 70
8. Az ismeretek folyamatossága 73
Az önálló munka magasabb szintjei 75
Eszközök szerepe az önálló munkáltatásban 83
Zárszó 95

Elek Sándor

Elek Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Elek Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az önálló tanulás lehetőségei a földrajzórákon Az önálló tanulás lehetőségei a földrajzórákon Az önálló tanulás lehetőségei a földrajzórákon

A borító enyhén töredezett, javított, foltos.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba