kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 167 oldal |
Sorozatcím: | Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat |
Kötetszám: | 15 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 18 cm |
ISBN: | 963-052-521-6 |
Megjegyzés: | Az egyik szerző, Páldi János által dedikált példány. Számos táblázattal illusztrálva. |
Előszó | 7 |
A permanens nevelés eszméje és az önálló tanulás (elméleti kiindulópontok) | |
A permanens nevelés-művelődés néhány jellemzője | 11 |
A permanens nevelődés-művelődés és az iskola | 15 |
Önálló (önirányított) tanulás és az iskola | 18 |
A nemzetközi és a hazai kutatás (céljai, módszerei) | |
A nemzetközi kutatási program célkitűzései | 25 |
A hazai kutatás célkitűzései | 26 |
A kutatás megszervezése, menete, módszerei | 27 |
A Varga Katalin Gimnázium: lakóhelyi és közoktatási környezet | |
Szolnok város, a gimnázium székhelye | 36 |
A Varga Katalin Gimnázium: épület, tárgyi feltételek, tanulók, tanárok | 37 |
A gimnáziumi képzés néhány problémája | 39 |
A fakultáció és a Varga Katalin Gimnáziumban folyó kísérlet jellemzői | 41 |
A Varga Katalin Gimnázium vizsgálatunk tükrében | |
Az iskola szervezete és irányítása | 47 |
A tanulók jellegzetességei | 54 |
A tanárok jellegzetességei | 62 |
Döntéshozatal a tanítás-tanulási folyamatban | 70 |
Hogyan tanítanak a tanárok? | 74 |
Hogyan tanulnak a tanulók? | 82 |
Melyek a tananyag sajátosságai? | 89 |
Mit tanulnak a tanulók? | 97 |
Vélemények az iskoláról | 105 |
Néhány következtetés | |
A kutatásszervezésről | 109 |
Az önálló tanulás helyzete a vizsgált gimnáziumban | 110 |
Adalékok az eredmények minősítéséhez | 113 |
A további fejlődés iránya, lehetőségei | 114 |
A kutatás | 116 |
Irodalom | 117 |
Melléklet: A vizsgálat alapdokumentumai | 121 |