1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az ön- és társértékelés longitudinális vizsgálata középiskolásoknál

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Debrecen
Kiadó: Kossuth Lajos Tudományegyetem
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 55 oldal
Sorozatcím: Nevelés, Művelődés - Acta Paedagogica Debrecina
Kötetszám: 65
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 700 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
A társadalmi értékrendszerbe tartozó különféle értékek, értékcsoportok, mint például az anyagi, szellemi - erkölcsi, társadalmi, politikai, ...értékek meghatározott társadalmi miliőben... Tovább

Előszó

Részlet:
A társadalmi értékrendszerbe tartozó különféle értékek, értékcsoportok, mint például az anyagi, szellemi - erkölcsi, társadalmi, politikai, ...értékek meghatározott társadalmi miliőben objektívek. Az érték fogalma azonban sajátosan relatívvá válik, amint a személyiség tudatszűrőjén áthatol. Az érték tartalmának, minőségének megítélése az egyes ember gondolkodásának szintjén már sajátosan egyedi, szubjektív vonásokat mutat.
A filozófia is foglalkozik az érték kategóriájával, de - szemben a pszichológiával - elsősorban az értékek történelmi-társadalmi eredetét és egymásra épülését kutatja. A pszichológiát az értékeknek a pszichikum fejlődésében betöltött szerepe és hatékonysága érdekli. Ebből az aspektusból az érték úgy jelentkezik, mint a viselkedés individuális regulátora; olyan sajátos erő, amely vonzó, vagy taszító hatásával különféle célok megvalósításában segíti, vezérli a személyiséget. Vissza

Tartalom

I. Bevezetés
1. Az értékelés pszichológiai jelentősége a személyiségfejlődésében 3
2. Az önismeret és a morális tudat fejlődésének összefüggései 7
3. Az értékelőképesség vizsgálatának lehetőségei a kutatások tükrében 11
II. Az ön- és társértékelés longitudinális vizsgálata egy középiskolai osztályban
1. A téma aktualitása 22
2. A vizsgálat kitűzése 22
3. Módszer 22
III. Eredmények
1. A mennyiségi mutatók értelmezése 24
2. Az exploráció adatai, a motívumrendszer fejlődésének tendenciái; Az őszinteség, szociabilitás, és értelmesség fogalmainak tartalmainak tartalmi vizsgálata 28
IV. Összegzés 40
V. A pedagógiára háruló feladatok
Az önismereti képesség fejlesztésének lehetőségei iskolai keretek között 44
Irodalom 49
Összefoglalás 53

Mailáthné Dr. Cserhalmi Magda

Mailáthné Dr. Cserhalmi Magda műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Mailáthné Dr. Cserhalmi Magda könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az ön- és társértékelés longitudinális vizsgálata középiskolásoknál Az ön- és társértékelés longitudinális vizsgálata középiskolásoknál

A gerinc kissé kopott.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba