kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó és Nyomda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 182 oldal |
Sorozatcím: | Közoktatási kutatások |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-05-6057-7 |
Előszó | 7 |
Bevezetés a problematikába | 11 |
Szemantikai értelmezés | 13 |
Megtévesztő útkeresés | 14 |
Metodológia és a program | 16 |
A kutatás aspektusának értelmezése | 17 |
Statisztikai módszerek kritikája | 18 |
Tudományterületi elhatárolódás | 19 |
Áttekintés az olvasástanítás történetéről | 21 |
Az olvasáskutatás tudományos apparátusa | 23 |
A történetiség szerepének vizsgálata - Problématörténet | 23 |
A görög-római iskola | 23 |
A magyar iskola úttörői az újkor hajnalán | 26 |
Pedagógiai eszmék és áramlatok 19. századi ütközőpontjai | 33 |
A didaktikai alapok lerakása | 45 |
Módszerek | 51 |
Tantervek | 56 |
A "tantervi utasítás" | 59 |
A követelményrendszer és a teljesítmények statisztikája | 62 |
Az olvasástudás történeti összehasonlítása | 63 |
A statisztika vészjele | 63 |
Az olvasás élettani és pszichológiai alapja | 67 |
Élettani mozzanatok | 69 |
Az olvasó szem | 69 |
Pszichikai mozzanatok | 73 |
Figyelem és érdeklődés | 74 |
Az emlékezés tényezői - az emlékképek asszociatív kapcsolatai | 75 |
Szópercepció, perceptuális olvasás | 76 |
Szemiotika az olvasásban | 79 |
Kognitív organizáció-olvasástudás vizsgálat | 82 |
Intellektuális élmény, katarzis, az olvasás szokása | 84 |
Didaktikai program: alapelvek, módszerek, eljárások | 87 |
Az iskolai könyvtár didaktikai kritériumai | 88 |
Nyitott és alternatív tanulási program | 89 |
Az olvasástanulás feladatrendszere | 93 |
Alapelvek - módszerek - eljárások | 95 |
A problémamegoldó olvasás | 96 |
A tanulási folyamat differenciált vezetése | 100 |
A folyamatvezérlés három kísérleti modellje (1970-1982) | 103 |
A kísérlet problémái | 105 |
Az iskolai olvasástudás standard követelményei - Mérések | 107 |
A mérések környezeti feltételeiről | 107 |
A mérés metodológiai kérdései | 108 |
Elemzés - Következtetések | 117 |
A könyvtárismeret pedagógiai adaptációja | 119 |
A társadalmi környezet és a kísérlet feltételei | 120 |
Az olvastatás tematikája és a könyvek | 124 |
A kísérlet módszerei, az alkalmazott tanítási eljárások, fogások | 126 |
A modelltípus mérési adatai | 128 |
A kiegészítő olvasmányokra szánt idő | 132 |
Az olvasástanulás pedagógiai rendszere | 137 |
A tantervtől a tankönyvig | 139 |
A tanterv "átértékelése" | 140 |
Komplex program, tantárgyi integráció | 141 |
A kísérleti szituáció feltételei - szervezési problémák | 144 |
Módszer és tankönyv | 146 |
A mérés | 149 |
Szövegolvasás - anyanyelvi tudatosság az 1-3. osztályban | 152 |
Fáradtságmérés | 164 |
A problémamegoldó olvasás mérése 4-5. osztályban | 165 |
A longitudinális mérések összegzése | 175 |
Összegzés - Ajánlás | 180 |
Utószó jogán | 182 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.