1.066.355

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az olvasás múltja és jelene

Az olvasás grammatikai, pragmatikai és retorikai megközelítésben

Szerző
Budapest
Kiadó: Trezor Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 609 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-8144-09-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó9
Általános kérdések, alapelvek13
"Csak az ember olvas"13
Az olvasás szemiotikai megközelítése13
Az írás, amit olvasunk19
A nyelv, amit leírunk26
Az olvasás elterjedése28
A hangos és a néma olvasás37
Iskola és olvasás42
A kezdeti olvasástanítás módszerei42
A kiegyensúlyozottság elve49
Az integráció elve52
Az analógia és a kreativitás53
Összefoglalás56
Olvasástörténet58
A beszéd- és értelemgyakorlatok története59
Az olvasástanítási módszerek története72
A betű és a szótag (A szintetikus módszer)72
A hang, a hangoztatás primátusa77
A szó (Az analitikus módszer)82
A szó és a hang/betű (Az analitikus-szintetikus módszer)85
A globális módszer útja a 20. században94
A hazai olvasástanítás a 20. század utolsó harmadában110
Az olvasmányok alakulása114
A szemléltetés ábécéskönyveinkben118
Összefoglalás142
Nyelvi tudatosság és olvasástanítás145
A nyelvi tudatosság fogalma146
A beszédészleléssel - beszédmegértéssel foglalkozó kutatások és az olvasástanítás kapcsolata154
A nyelvi tudatossággal kapcsolatos olvasáskutatás áttekintése168
A gyermek nyelvének fejlődése193
A gyermek gondolkodásának és nyelvének fejlődése193
A beszédprodukció fejlődése202
A beszédpercepció (a beszédészlelés és a beszédmegértés) fejlődése209
A nyelvi tudatosság fejlődése az anyanyelv elsajátítása során210
Az olvasás-írás tanításának a nyelvi tudatosságot figyelembe vevő módszere221
Az olvasástanítás modellje249
Kitekintés a legújabb külföldi és hazai kutatásokra251
Összefoglalás261
A szövegértő olvasás263
A szövegértő olvasás készségrendszere270
A szövegben lévő információ dekódolása270
Az olvasó sémája (meglévő tudásrendszere)270
A szöveg egységeinek megértése279
Az olvasás fokozatai310
A kérdezés (monitorozás, metakognitív készségek)321
Az ismeretközlő művek olvasása323
Azonos témájú könyvek olvasása334
Különböző jellegű művek olvasása335
A szépirodalom olvasása336
Összefoglalás338
Retorikai gondolkodás és szövegértő olvasás339
A retorika útja340
A szónok feladatai345
Az enthüméma fogalma346
Az érv és az érvforrás fogalma353
Az általános érvforrások363
A meghatározás363
Az összehasonlítás380
A viszonyok397
A körülmény410
A speciális érvforrások418
A tanácsadó beszéd420
A törvényszéki beszéd422
A bemutató beszéd426
A retorikán kívüli bizonyítékok431
Az érvelés segédeszközei436
Az érvelési hibák436
A retorikai szövegelemzés445
Összefoglalás453
A reader response, vagyis az olvasó válasza455
A reader response fogalma455
A szemantikai relativizmus mint a reader response nyelvtudományi háttere458
A reader response története463
A kezdetek463
A kutatás és az alkalmazás a 20. század utolsó évtizedeiben466
A gyakorlati irodalomtudomány megteremtője: Ivor Armstrong Richards477
Louise M. Rosenblatt tranzakciós elmélete483
A reader response elmélet a gyakorlatban503
Mai egyetemisták válaszai503
A folyamatolvasás (process reading)506
Kitekintés az újabb fejleményekre522
Összefoglalás530
Az olvasási modellek531
Epilógus555
Felhasznált irodalom561
Névmutató584
Tárgymutató595
Az 1989 utáni olvasástanítási programok608

Adamikné Jászó Anna

Adamikné Jászó Anna műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Adamikné Jászó Anna könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem