kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Trezor Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 609 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-8144-09-2 |
Előszó | 9 |
Általános kérdések, alapelvek | 13 |
"Csak az ember olvas" | 13 |
Az olvasás szemiotikai megközelítése | 13 |
Az írás, amit olvasunk | 19 |
A nyelv, amit leírunk | 26 |
Az olvasás elterjedése | 28 |
A hangos és a néma olvasás | 37 |
Iskola és olvasás | 42 |
A kezdeti olvasástanítás módszerei | 42 |
A kiegyensúlyozottság elve | 49 |
Az integráció elve | 52 |
Az analógia és a kreativitás | 53 |
Összefoglalás | 56 |
Olvasástörténet | 58 |
A beszéd- és értelemgyakorlatok története | 59 |
Az olvasástanítási módszerek története | 72 |
A betű és a szótag (A szintetikus módszer) | 72 |
A hang, a hangoztatás primátusa | 77 |
A szó (Az analitikus módszer) | 82 |
A szó és a hang/betű (Az analitikus-szintetikus módszer) | 85 |
A globális módszer útja a 20. században | 94 |
A hazai olvasástanítás a 20. század utolsó harmadában | 110 |
Az olvasmányok alakulása | 114 |
A szemléltetés ábécéskönyveinkben | 118 |
Összefoglalás | 142 |
Nyelvi tudatosság és olvasástanítás | 145 |
A nyelvi tudatosság fogalma | 146 |
A beszédészleléssel - beszédmegértéssel foglalkozó kutatások és az olvasástanítás kapcsolata | 154 |
A nyelvi tudatossággal kapcsolatos olvasáskutatás áttekintése | 168 |
A gyermek nyelvének fejlődése | 193 |
A gyermek gondolkodásának és nyelvének fejlődése | 193 |
A beszédprodukció fejlődése | 202 |
A beszédpercepció (a beszédészlelés és a beszédmegértés) fejlődése | 209 |
A nyelvi tudatosság fejlődése az anyanyelv elsajátítása során | 210 |
Az olvasás-írás tanításának a nyelvi tudatosságot figyelembe vevő módszere | 221 |
Az olvasástanítás modellje | 249 |
Kitekintés a legújabb külföldi és hazai kutatásokra | 251 |
Összefoglalás | 261 |
A szövegértő olvasás | 263 |
A szövegértő olvasás készségrendszere | 270 |
A szövegben lévő információ dekódolása | 270 |
Az olvasó sémája (meglévő tudásrendszere) | 270 |
A szöveg egységeinek megértése | 279 |
Az olvasás fokozatai | 310 |
A kérdezés (monitorozás, metakognitív készségek) | 321 |
Az ismeretközlő művek olvasása | 323 |
Azonos témájú könyvek olvasása | 334 |
Különböző jellegű művek olvasása | 335 |
A szépirodalom olvasása | 336 |
Összefoglalás | 338 |
Retorikai gondolkodás és szövegértő olvasás | 339 |
A retorika útja | 340 |
A szónok feladatai | 345 |
Az enthüméma fogalma | 346 |
Az érv és az érvforrás fogalma | 353 |
Az általános érvforrások | 363 |
A meghatározás | 363 |
Az összehasonlítás | 380 |
A viszonyok | 397 |
A körülmény | 410 |
A speciális érvforrások | 418 |
A tanácsadó beszéd | 420 |
A törvényszéki beszéd | 422 |
A bemutató beszéd | 426 |
A retorikán kívüli bizonyítékok | 431 |
Az érvelés segédeszközei | 436 |
Az érvelési hibák | 436 |
A retorikai szövegelemzés | 445 |
Összefoglalás | 453 |
A reader response, vagyis az olvasó válasza | 455 |
A reader response fogalma | 455 |
A szemantikai relativizmus mint a reader response nyelvtudományi háttere | 458 |
A reader response története | 463 |
A kezdetek | 463 |
A kutatás és az alkalmazás a 20. század utolsó évtizedeiben | 466 |
A gyakorlati irodalomtudomány megteremtője: Ivor Armstrong Richards | 477 |
Louise M. Rosenblatt tranzakciós elmélete | 483 |
A reader response elmélet a gyakorlatban | 503 |
Mai egyetemisták válaszai | 503 |
A folyamatolvasás (process reading) | 506 |
Kitekintés az újabb fejleményekre | 522 |
Összefoglalás | 530 |
Az olvasási modellek | 531 |
Epilógus | 555 |
Felhasznált irodalom | 561 |
Névmutató | 584 |
Tárgymutató | 595 |
Az 1989 utáni olvasástanítási programok | 608 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.