kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Balassi Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 420 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-506-343-1 |
Bevezetés (Guglielmo Cavallo - Roger Chartier) | 9 |
Görög és hellenisztikus világ: eltérő gyakorlatok | 13 |
Olvasásmódok Rómában: új szövegek és új könyvek | 20 |
Középkor: a monasztikus írástól a skolasztikus olvasásig | 23 |
Újkor: élesen tagolt olvasásföldrajz | 28 |
Forradalmak | 29 |
Tipológia | 35 |
Az olvasás története: korlátok és újítások | 39 |
Jegyzetek | 42 |
Jesper Svenbro: Az archaikus és klasszikus Görögország | |
A csöndes olvasás feltalálása | 44 |
"Olvasni" görögül | 45 |
Az olvasást jelentő igék hármas tanulsága | 51 |
Az "én " és a hang | 53 |
A csöndes olvasás | 57 |
A színház modellje | 59 |
Az írás "színpada" és a lélekbe írott írás | 64 |
Athén: az ábécé színrevitele | 66 |
Jegyzetek | 69 |
Guglielmo Cavallo: A volumentől a codexig | |
Az olvasás a római világban | 71 |
Az olvasóközönség születése | 72 |
Az olvasás formái | 77 |
Az olvasás új területei | 82 |
Volumen és codex: a pihentető olvasástól a normatív olvasásig | 89 |
Jegyzetek | 94 |
Malcolm Parkes: Olvasás, írás, interpretálás. A kora középkor szerzetesi gyakorlata | 98 |
Olvasás az üdvösségért | 99 |
A hangos olvasástól a csöndes olvasásig | 99 |
A szöveg prezentációjának új technikái | 103 |
A szöveg interpretációja és a keresztény exegézis | 106 |
A központozás fejlődése | 108 |
Írás népnyelven | 109 |
Jegyzetek | 110 |
Jacqueline Hamesse: Az olvasás skolasztikus modellje | 115 |
A "ruminatiótól" a "lecturáig" | 116 |
Hivatkozás a tekintélyekre | 118 |
Az intellektuális munka eszközei | 120 |
Florilegiumok és összefoglalók: a siker okai | 123 |
A szerzetesrendek szerepe | 126 |
Humanista komplikációk | 128 |
A skolasztikus modell letűnése | 129 |
Jegyzetek | 130 |
Paul Saenger: Az olvasás a középkor utolsó századaiban | 136 |
A szavak szétválasztása és a csöndes olvasás | 136 |
A szerző és szövege: a diktálástól a saját kezű írásig | 140 |
A másoló munkája | 142 |
A szerzőtől az olvasóig | 143 |
Olvasás az egyetemen | 146 |
Népnyelvű szövegek: könyvek, írások, olvasók | 150 |
Csöndes olvasás: a felforgató, erotikus és áhitati irodalom | 155 |
Jegyzetek | 158 |
Robert Bonfil: Az olvasás a középkori nyugat-európai zsidó közösségekben | 168 |
A könyv és az olvasás a szentség világában | 169 |
A könyv és az olvasás a város világában | 171 |
A tekintély és a represszív politika válsága | 174 |
Olvasás és társadalom: a nyitott könyv felé | 177 |
A tanulás mint vallásos rítus | 178 |
A zsinagóga mint "közkönyvtár" | 180 |
Szent nyelv, népnyelv | 183 |
Az olvasás mint vallásos rítus: a középkori örökség | 185 |
Az egyéni olvasás: a grafikus tér megszervezése | 187 |
Az olvasás ikonográfiája | 188 |
Az olvasás terei | 190 |
Szóbeliség és írásbeliség: a közvetítés igénye | 191 |
Az olvasás terének megkettőződése | 192 |
Jegyzetek | 194 |
Anthony Grafton: A humanista olvasás | 201 |
Könyvek strandra és csatatérre | 202 |
A közvetítés nélküli szöveg | 203 |
A klasszicizmus és a klasszikusok: a szöveg és kerete | 205 |
Találkozás a közvetítőkkel: cartolaiók, nyomdászok és olvasók | 210 |
Találkozás a közvetítőkkel: iskolamesterek és olvasók | 218 |
A dolgozószobában | 227 |
Huet: egy hagyomány vége | 232 |
Jegyzetek | 234 |
Jean-Francois Gilmont: A reformáció és az olvasás | 239 |
Nyomtatás népnyelven | 241 |
Az olvasás veszélyei | 245 |
Az olvasás sokszínűsége | 250 |
A szövegek elsajátítása és terjedése | 257 |
Az írás tekintélye | 259 |
Jegyzetek | 264 |
Dominique Julia: Az olvasás és az ellenreformáció | 268 |
A zsinati szövegek | 268 |
A Biblia olvasása | 272 |
A klerikusok olvasmányai | 280 |
A hírek olvasmányai | 286 |
A katekizmus | 290 |
Az írástudatlanok olvasmányai | 295 |
Jegyzetek | 297 |
Roger Chartier: "Népi" olvasók, "népszerű" olvasmányok a reneszánsztól a klasszicizmusig | |
Különféle olvasatok | 306 |
A nyomtatott szövegek népi piaca | 308 |
Az elsajátítás különböző formái | 310 |
Hangos olvasás, csöndes olvasás | 311 |
Kiadói stratégiák és szövegrepertoárok | 313 |
Az olvasás módjai | 316 |
Jegyzetek | 318 |
Reinhard Wittmann: Az olvasás forradalma a 18. század végén | 321 |
Az olvasó népesség | 323 |
"Vad", tudós és hasznos olvasás | 326 |
Az olvasásdüh | 331 |
A könyv új piaca | 337 |
Olvasás könyvvásárlás nélkül | 341 |
Jegyzetek | 346 |
Martin Lyons: A 19. század új olvasói: nők, gyermekek, munkások | 348 |
Az olvasó nő: egy külön világ meghódítása | 350 |
A gyermekolvasó: az iskolai oktatástól az olvasás öröméig | 358 |
A munkásosztály: előírt és titkos olvasmányok | 366 |
Az oralitás továbbélése | 376 |
Jegyzetek | 377 |
Armando Petrucci: Olvasás az olvasásért. Az olvasás jövője | 381 |
Az olvasás a világban | 382 |
Ellenőrzés és korlátok | 384 |
Kánon és osztályozás | 386 |
Az olvasás válsága a termelés válsága | 388 |
A vitatott kánon | 390 |
Másként olvasni | 392 |
Az olvasás rendezetlensége | 395 |
Az olvasás módjai | 396 |
A kánonok hiánya és új kánonok | 399 |
Jegyzetek | 401 |
Bibliográfia | 403 |
Általános művek | 403 |
Görögország és Róma | 405 |
Középkor | 406 |
Reneszánsz és reformáció | 408 |
A reneszánsztól a felvilágosodásig | 411 |
A 19. század | 417 |
A 20. század | 419 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.