1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az olasz szobrászat három százada I.

A gotikus szobrászat

Szerző
Budapest
Kiadó: Lampel R. Könyvkereskedése (Wodianer F. és fiai) Részvénytársaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Aranyozott gerincű kiadói vászonkötés
Oldalszám: 160 oldal
Sorozatcím: Művészeti Könyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 26 cm x 19 cm
ISBN:
Megjegyzés: 42 fekete-fehér ábrával illusztrálva. A Franklin-Társulat nyomdája nyomása.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A középkori ábrázoló művészetek fejlődésének körülményei merőben eltérőek voltak azoktól a körülményektől, amelyek között az antik művészet fejlődött. Egyúttal kedvezőtlenebbek is. Míg az ókorban a... Tovább

Előszó

A középkori ábrázoló művészetek fejlődésének körülményei merőben eltérőek voltak azoktól a körülményektől, amelyek között az antik művészet fejlődött. Egyúttal kedvezőtlenebbek is. Míg az ókorban a görögöknél minden közrejátszott, hogy a művészet az élet diadalmas hirdetője lehessen, addig a középkor eltávolodott a természet kultuszától, az organikus szépségek értékelésétől. A görög felfogás a test és a lélek egyensúlyát teremtette meg, művészete is ennek az összhangnak volt a tükre. Nincsen eredendő bűn, a test nem megvetendő porhüvely, nem a lélek átmeneti börtöne, hanem az élet csodálatraméltó megvalósulása, melynek szépségével a természetben semmi sem versenyezhetik. Ezt szolgálja a művészet, ennek formatökélyét igyekszik minél hívebben kifejezni. Nincsen ebben a művészetben titokzatosság, csak azt törekszik visszaadni, amit az organizmus segítségével világosan elmondani képes. A formai értékeket nem szorítja háttérbe, illetőleg nem másítja meg a tartalom kedvéért, nem elégszik meg a jelképszerűséggel, a gondolati értékeknek nem alázatos szolgája, hanem öntudatos, egyenrangú hordozója.
A Krisztus utáni első századokban ez az egyensúly az egész vonalon felborult. A lélek került túlsúlyba, melynek a túlvilági boldogság számára való megmentése érdekében mindent, elsősorban a testet fel kell áldozni. A művészet is ennek megfelelően alakul át. Vissza

Tartalom

Névmutató5
Tárgymutató helység szerint7
A képek jegyzéke12
Bevezetés15
Nicola Pisano29
Fra Guglielo da Pisa és Arnolfo di Cambio46
Giovanni Pisano57
Nicola Pisano, Arnolfo di Cambio és Giovanni di Pisano követői. (A római és a sienai szobrászi iskola)72
Andrea Pisano84
Az orvietói székesegyház márványdomborművei92
Giovanni Balduccio103
A nápolyi szobrászat a trecento második felében109
Nino és Tommaso Pisano113
Andrea Orcegna és követői119
Firenze szobrászata a XIV. század végén125
A campionei mesterek137
Velence és Bologna szobrászata a trecentóban149
A képek jegyzéke
Márványdombormű a sienai székesegyház falában31
A salernói székesegyház szószéke33
Nicola Pisano: A pisai Battsitero szószéke35
Nicola Pisano: Dombormű a pisai Battistero szószékén36
Nicola Pisano: Dombormű a pisai Battistero szószékén37
Nicola Pisano: Dombormű a sienai székesegyház szószékén39
Nicola Pisano és Fra Guglielmo: Dombormű szt. Domonkos bolognai síremlékén41
A "Fontana maggiore" Perugiában43
Arnolfo di Cambio: de Braye bíboros síremléke az orvietói S. Domenicóban49
A sienai székesegyház homlokzata59
Giovanni Pisano: A betlehemi kisdedek gyilkolása. Dombormű a pistoiai S. Andrea szószékén61
Giovanni Pisano: Szibilla a pistoiai S. Andrea szószékén63
Giovanni Pisano: Dombormű a pisai székesegyház egykori szószékén64
Brunelleschi: Izsák föláldozása. Dombormű a firenzei Museo Nazionalé-ban65
A boldogságos Szűz. Páris, Notre-Dame, északi kapu66
Giovanni Pisano: Madonna-szobrocska (elefántcsont) a pisai székesegyház kincstárában67
Tino di Camaino: Petroni biboros síremléke a sienai székesegyházban79
Cellino di Nese (?): Cino di Sinibaldi síremléke a pistoiai székesegyházban81
Sienai domborműtöredék a budapesti Szépművészeti Múzeumban82
Andrea Pisano: Dombormű a firenzei Battistero bronzkapuján85
Andrea Pisano: Dombormű a firenzei Battistero bronzkapuján86
Andrea Pisano: Dombormű a firenzei Battistero bronzkapuján87
Andrea Pisano: A hajózás. Márványdombormű a firenzei Campanilén88
Andrea Pisano: A földmívelés89
Az orvietói székesegyház homlokzata93
Nicola di Nut: Fafeszület az orvietói székesegyházban95
A teremtés. Dombormű az orvietói székesegyház homlokzatán97
Az utolsó ítélet. Dombormű az orvietói székesegyház homlokzatán99
Az utolsó ítélet. Dombormű az orvietói székesegyház homlokzatán101
Giovanni Balduccio: Szt. Péter vértanu síremléke a milanói Sant Eustorgióban105
Pacio és Giovanni Bertini: Anjou Róbert király síremléke a nápolyi Santa Chiarában110
Andrea da Firenze: Anjou László király síremléke a nápolyi San Giovanni a Carbonara templomban111
Nino Pisano: Madonna a budapesti Nemzeti Múzeumban117
Andrea Orcagna: A kis Jézus bemutatása a templomban. Márványdombormű. Firenze, Orsanmichele121
Andrea Orcagna: A firenzei123
Gábor arkangyal szobra a firenzei Museo dell'Operában130
Mária szobra a firenzei Museo dell'Operában131
Can Grande lovasszobra Veronában141
Bonino da Campione: Cansignorio síremléke Veronában143
Szt. Ágoston síremléke a páviai San Pietro in Ciel d'Oro templomban147
Jacobello és Pierpaolo Masegne: A bolognai San Francesco főoltára155
A velencei San Marco szentélykorlátja Pierpaolo és Jacobello Masegne szoborsorával157
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem