1.063.119

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatási miniszter 2/2005. (III.1.) OM rendelete a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók óvodai nevelésének, iskolai oktatásának irányelveiről

Budapest
Kiadó: Oktatási Minisztérium
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 98 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve az óvodai nevelés és az iskolai oktatás alapdokumentumait - az... Tovább

Előszó

A Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve az óvodai nevelés és az iskolai oktatás alapdokumentumait - az Óvodai nevelés országos alapprogramját és a Nemzeti alaptantervet - kiegészítő, azokkal együtt értelmezhető és alkalmazható dokumentum. A tartalmi szabályozás részeként szolgálja a közoktatásról szóló törvényben meghatározott különleges gondozáshoz való jog érvényesítését függetlenül az óvodai nevelés, az iskolai nevelés, oktatás szervezeti kereteitől.
Napjainkban már az jellemzi a közoktatást, hogy a legtöbb területen léteznek integráltan nevelő/oktató intézmények is, aminek révén folyamatosan bővül a képzési formák közötti választási lehetőség. Az integrált nevelés nem csupán a sajátos nevelési igényű gyermek társadalmi beilleszkedését segíti, hanem sokféle szociális készség kialakulását eredményezi a többi gyermekben, tanulóban.
A sajátos nevelési igény kezelésének kultúrája megköveteli, hogy e területen a speciális igények elismerést nyerjenek, hogy az érintett személyeket fokozott figyelem vegye körül, környezetük törekedjen hátrányaik enyhítésére, az előítéletek csökkentésére. Mindezek megvalósításában kiemelkedő szerepet játszanak, fokozott társadalmi felelősséget viselnek az óvodák, iskolák.
Ezúton is köszönjük mindazoknak az elkötelezett közreműködését, akik az irányelvek szakmai kidolgozásában részt vállaltak vagy javaslataikkal, véleményükkel segítették annak elkészítését. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 1
Az oktatási miniszter 2/2005. (III.1.) OM rendelete 2
A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK ÓVODAI NEVELÉSÉNEK IRÁNYELVE (1. számú melléklet) 4
1. Általános elvek 4
2. A sajátos nevelési igényű gyermekek sérülésspecifikus fejlesztésének elvei, feladatai az óvodai nevelés során 7
3. Az enyhén értelmi fogyatékos gyermek 11
4. A középsúlyosán értelmi fogyatékos gyermek 11
5. A beszédfogyatékos/súlyos, akadályozott beszédfejlődésű gyermek 11
6. Az autista, autisztikus gyermek 12
A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK ISKOLAI OKTATÁSÁNAK IRÁNYELVE (2. számú melléklet) 13
1. Általános elvek 13
2. A testi fogyatékos (mozgáskorlátozott) tanulók iskolai fejlesztésének elvei 17
3. A látássérült (vak, aliglátó, gyengénlátó) tanulók iskolai fejlesztésének elvei 23
4. A hallássérült (siket, nagyothalló) tanulók iskolai fejlesztésének elvei 33
5. Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók iskolai fejlesztése 44
6. A középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók iskolai fejlesztése 72
7. A beszédfogyatékos tanulók iskolai fejlesztésének elvei 80
8. Az autizmus-spektrumzavarokban szenvedő (autisztikus) tanulók iskolai fejlesztésének elvei 85
9. A pszichés fejlődés zavara miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott tanulók iskolai fejlesztésének elvei 94
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem