1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatáselmélet alapkérdései

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 302 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-7381-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó5
A pedagógiai valóság és az oktatáselmélet feladatai7
Az oktatáselmélet fogalma, tárgya, interdiszciplináris kapcsolatai19
Az oktatáselmélet fogalmának történelmi változásai21
Az oktatáselmélet fogalmának jelenkori értelmezései27
Az oktatáselmélet interdiszciplináris kapcsolatai33
Az oktatás fogalmának alapvető jellemzői41
Az oktatásnak a nevelés egészébe való beágyazottsága41
Az oktatás intencionális jellege42
Az oktatás fogalmának összetettsége (komplexitása)47
A képzés fogalma, az oktatás és a képzés korrelációja58
Az oktatás és képzés tartalmi kérdései71
A tartalom általános meghatározása és különböző értelmezései71
Az iskolai tudás rétegződése73
A tananyag (az iskolai tudás) társadalmi meghatározottsága96
A tanterv mint a tananyagot meghatározó dokumentum, a tanterv mint "a nevelés és oktatás terve"101
A tantervek periodikus újrakészítésének szükségessége105
A tantervelmélet vázlata107
A tananyag kiválasztása112
A tananyag elrendezésének kérdései, a tantárgy problémái127
Az oktatás folyamata137
A folyamat szűkebb és tágabb értelmezése, meghatározó tényezői137
Az oktatási folyamat ismeretelméleti vonatkozásai144
Rendszerelméleti, kibernetikai megfontolások151
Tanítási-tanulási stratégiák159
Az oktatási folyamat szerkezete166
Az ismeretszerzés169
Az alkalmazás185
A rendszerezés és rögzítés193
Az ellenőrzés197
A programozott oktatás202
Az oktatás szervezeti formái209
A szervezeti kérdések elvi megközelítése209
Az osztályrendszerű munka történeti vonatkozásai210
Az osztályrendszerű munka jelene és fejlődési tendenciái216
A tanítási óra főbb változatai221
A tanulás órán és iskolán kívüli formái, módjai, lehetősége225
Az oktatás módszerei239
A módszerfogalom általános meghatározása239
A módszerfogalomban bekövetkezett fejlődés, a fogalom összehasonlító pedagógiai vizsgálata239
Az oktatási módszereket meghatározó tényezők242
Az iskola megváltozott feladataiból és a tanulás új koncepciójából következő módszerkorszerűsítési igény242
A tanítás tartalma és az adott didaktikai feladat mind módszermeghatározó tényező246
A módszerek függése a tanulók életkorától, fejlettségi fokától247
A tantárgyak elérő sajátosságai mint a módszereket befolyásoló tényezők251
A nevelő személyisége, pedagógiai kulturáltsága mint módszermeghatározó tényező252
A tanítási-tanulási folyamatban alkalmazott módszerek253
Az ismeretek szóbeli közvetítése253
A beszélgetés (megbeszélés)257
A szeminárium és vita259
A szemléltetés260
A tanulók önálló munkája tankönyvekkel264
A tanulók önálló megfigyelései, laboratóriumi és gyakorlati munkái265
A felfedező módszerről268
A problémafelvető oktatás mint módszer269
A gyakorlás mint módszer271
Az ismétlés273
Az ellenőrzés, értékelés kérdései276
Ellenőrzés - önellenőrzés276
Értékelés - önértékelés277
Az ellenőrzés - értékelés tervezése282
Taneszközök a tanítási-tanulási folyamatban287
A taneszközök funkciójának rendszerszemléletű megközelítése287
A taneszközök fogalma289
A taneszközök felosztási lehetőségei291
Audiovizuális eszközök, oktatógépek294
Útban a taneszköz-kombinációk felé296
A taneszközök kiválasztása, a döntéshozatal szempontjai297

Nagy Sándor

Nagy Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nagy Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az oktatáselmélet alapkérdései Az oktatáselmélet alapkérdései Az oktatáselmélet alapkérdései

A gerinc javított. A borító sérült, kopott.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba