Bevezetés | 5 |
H. M. Phillips: Oktatás és fejlődés | 9 |
A fejlődés fogalma | 9 |
Az oktatás néhány jellegzetessége a gazdasági elemzés szemszögéből | 12 |
Társadalmi tényezők az oktatás tervezésében | 14 |
Választási lehetőségek: az általános tájékozódás néhány problémája | 16 |
Öt mód az oktatási és fejlesztési terv egyesítésére. Az elemzés tizenhárom pontja | 19 |
Egyéb mutatók az oktatási beruházások szintjének meghatározásához | 31 |
Oktatási kiadások, költségek és pénzügyek | 34 |
Az oktatásnak juttatott erőforrások elosztása | 39 |
Az oktatás hozama | 45 |
Ferederick Harbison: Emberi erőforrások és fejlődés | 49 |
Az emberi erőforrás fejlesztésének stratégiája | 52 |
A fejlesztési tervezés gépezete | 55 |
Sztaniszlav Sztrumilin: Az oktatás gazdaságtana a Szovjetunióban | 59 |
R. Diez-Hochleitner: Az oktatás tervezése | 73 |
Az oktatás tervezésének jellege és hatóköre | 74 |
Szervezeti problémák | 75 |
Oktatás és szakképzés: mennyiségi és minőségi problémák | 77 |
Igazgatás és pénzügyek | 80 |
A tervezés folyamata | 81 |
Regionális tervezés | 83 |
Kutatás és szakképzés | 84 |
Alfred Sauvy: Az oktatási tervek társadalmi tényezői | 85 |
Demográfiai tényezők | 85 |
Társadalmi tényezők | 88 |
Összefoglalás és következtetés | 94 |
Frederick Harbison: Az emberi erőforrások értékelése | 95 |
A jelen helyzet elemzése | 96 |
A várható szükségletek felmérésének módszerei | 100 |
A célok módszere | 106 |
Következtetés | 111 |
Grigorij Szkorov: Az oktatás tervezése és a munkaerő-szükségletek: a tervgazdaságban felhasznált módszerek | 113 |
Az oktatás tervezésének néhány alapvető vonása | 113 |
A képzett munkaerő-szükségletet befolyásoló tényezők | 115 |
A képzett munkaerő-szükséglet értékelésének módszerei | 116 |
Az oktatási terv kidolgozásának adminisztratív szempontjai | 125 |
E. S. Solomon: Statisztikai elemzés és számszerűsítés az oktatás tervezésében | 127 |
Az oktatási szükségletek és az oktatási rendszer egyensúlyának mérése | 128 |
A beiskolázási piramis átalakulásának mennyiségi és minőségi következményei | 132 |
Az oktatási tervek mennyiségi modelljei | 133 |
Költségszámítások | 137 |
Következtetés | 141 |
Jan Tinbergen: Matematikai becslések az oktatás tervezésében | 143 |
Az oktatás mint alapvető szolgáltatás, azaz infrastruktúra | 143 |
A képzett munkaerőre irányuló kereslet | 153 |
Az oktatás mint a képzett munkaerő szállítója | 165 |
A tervek összehasonlítása a tényleges fejlődéssel, mérés és felülvizsgálat | 169 |
I. függelék. Az oktatás makro-ökmonómiai tervezésének modellje | 177 |
II. függelék. Az oktatás tervezésében felhasználható táblázatok | 186 |
K. G. Brolin: Az oktatás tervezéséhez szükséges statisztikák | 191 |
Bevezetés | 191 |
A statisztika fontossága és szerepe az oktatás tervezésében | 191 |
Az oktatás tervezéséhez szükséges statisztikai adatfajták | 195 |
Összefoglalás | 205 |
Colin D. Ewers: Feladatelemzés és programozás a nemzetközi pénzügyi ellátás szemszögéből | 207 |
Az elemzés benyújtása | 208 |
A feladat meghatározása és létjogosultsága | 209 |
A külföldi pénzügyi segítség feltételei | 213 |
A feladat programozása | 213 |
Normák használata | 214 |
Mit kell figyelembe venni a feladat elkészítésénél? | 214 |