1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatás kompetenciái

Bevezetés az oktatásközpontú tervezés és a reflektív oktatás elméleti alapjaiba

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Aula Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 288 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9585-26-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Néhány személyes didaktikai érintkezési pont7
Bevezető11
Előszó13
Egy súlyos vád19
Mi is az a didaktika?27
Didaktikafelfogások30
Mi - avagy mi lehetne - a didaktika?37
Milyen didaktikát akarunk - és milyen kell?41
Didaktikai-metodikai visszatekintés45
Mi is az oktatás?47
Oktatásfelfogások49
Ha boncolgatni kezdjük az oktatás fogalmát, egy ósdi és ideologikus - és túlságosan is szerteágazó - fogalmi értelmezésbe bonyolódunk?55
Hogyan értelmezhetjük a harmadik évezred kezdetén az oktatás pedagógiai alapfogalmát?60
Didaktikai irányzatok75
Az első áttekintés - Didaktikai irányzatok a pedagógiai áramlatok és a szellemtörténeti folyamatok aspektusából77
Az oktatáselméleti didaktika irányzata81
A kognitív pszichológia didaktikai irányzata91
A tanuláselméleti didaktikai irányzat96
Az információelméleti-kibernetikai didaktikai rányzat98
A tanulásicél-orientált - avagy a curriculáris didaktikai irányzat100
A kritikai-kommunikatív didaktikai rányzat105
A kritikai-konstruktív didaktikai irányzat116
A tanításelméleti didaktika irányzata128
A didaktikai irányzatok "szociogramja"131
Egy eldöntendő didaktikai kérdés - Milyen tananyagokat válasszunk ki?134
Oktatáskoncepciók141
Példázatos tanítás és tanulás - Tananyag helyett gondolatokat!144
Interaktív didaktika mint szinuláris és divergens út - a szakmai kompetencia felé, és mint szabályozott út - a legitim célok felé!162
Projektoktatás - A tanulóközpontú és cselekvésorientált álláspont vitája a releváns társadalmi gyakorlat mellett érvelőkkel - avagy tovább a tantárgyi programok és tantervek tökéletesítésének útján!177
A döntő kérdés - Hogyan jön létre a találkozás ember és tananyag között?196
A mindennapok módszerei vagy az ünnepi metodika?205
Melyik oktatási koncepció a sikeresebb? Avagy - ezt a csalit csak a halaknak kell bekapniuk?207
Látva azt a sok sajnálatos hibát, amit a gyakorlatban elkövetünk, nem volna jó újfent kikiáltani a metodika elsőbbségét?215
Temessük be az elmélet és a gyakorlat közötti árkot!221
Személyes és kreatív didaktikai teljesítmény - Egy elméletileg megalapotott séma az oktatás tervezéséhez, kivitelezéséhez és a reflexióhoz223
Egy jól ismert repülési útvonal az elmélet-gyakorlat dilemma fölött - "Hagyatkozzunk csupán az oktatásra, minden elméletieskedés nélkül!"236
Egy világos didaktikafelfogás236
A pályakezdő szakasz - mint a professzionális önértelmezés megerősödésének kiemelten fontos fázisa240
Egy (le)tisztult felfogás245
A konstruktív didaktika mint "megoldás"?251
A hiányzó láncszem - A társadalmi nézőpont256
Egy alapvető követelmény - A pedagógiai gondolkodás alapos beágyazódása264
A didaktik új kérdései271
És amit én szeretnék - A morálisan felelős didaktika282
Irodalom283
A képek forrása289

Hans Berner

Hans Berner műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hans Berner könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem