1.063.223

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatás folyamata és módszerei

Szerző
Lektor
Mogyoród
Kiadó: Volos Kiadó
Kiadás helye: Mogyoród
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 159 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-04-3128-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés5
Az oktatás fogalma7
Az oktatás mint tanítás és tanulás7
Az oktatásfogalom alakulásának történeti áttekintése7
Az oktatásfogalom jelenkori értelmezései (Összehasonlítás)9
A tanítás11
A tanulás pedagógiai kérdései14
Az oktatás korrelatív fogalmai (oktatás és képzés, oktatás és nevelés)17
Az oktatás és képzés17
Az oktatás és nevelés20
Oktatási célok, tanulási eredmények23
A teljesítményképes tudás rétegei23
Egy empirikus oktatási céltaxonómia (teljesítménytaxonómia)24
A dinamikus és rendszerbe illeszkedő ismeret24
Az ismeretek alkalmazásának műveletei (jártasságok és készségek)27
A képesség didaktikai problematikája33
Az attitűdök mint az oktatás eredményei35
Az oktatás folyamata38
Az oktatási folyamat tervezésének szintjei38
Tanítási-tanulási stratégiák az oktatási folyamatban46
Empirikus-induktív stratégia47
Szabály-példa-szabály (deduktív) stratégia48
Információközvetítés és válfaja48
Interiorizációs tanulási stratégia49
Problémamegoldó stratégia49
Programozott tanulási stratégia50
A mesterfokú tanulás mint stratégia (optimális elsajátítás, a "megtanítás stratégiája")51
Asszociációs rendszerek kiépítésének stratégiája52
Algoritmusok tanulási stratégiája52
Cselekvések, cselekvéssorok tanulása (kondicionálás)52
Az oktatási folyamat szerkezete54
A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása72
A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása57
A tanuló informálása a célról58
Az elismeretek felidézése, regisztrálása, ellenőrzése59
Az új ismeret "ténybeliségét" biztosító jelenségek, folyamatok (tárgyak, műalkotások stb.) prezentálása59
A tények, jelenségek, folyamatok stb. elemzése60
A fogalomalkotás, következtetések; absztrakciók, általánosítások60
A rendszerezés, rögzítés61
A tanultak alkalmazása (visszacsatolás)63
A teljesítmény mérése, értékelése65
Az oktatási folyamat szervezési kérdései69
A folyamat ellentmondásai és a megoldások alternatív megközelítése69
A tanítási óra72
A tanítási órával kapcsolatos általános fejlődési jelenségek72
Az egyes órákra való felkészülés: döntések sorozata74
A tanítása órák változatai77
A tanítási órával kapcsolatos általános fejlődési jelenségek79
A házi feladat pedagógiai kérdésköre80
A tanulás instruálása, tanulása; felkészítés a házi feladatok önálló elvégzésére82
Tanulmányi kirándulások és üzemlátogatások83
Korrepetálás, felzárkóztatás, tanácsadás84
Az extracurriculum85
Az oktatás módszerei89
A módszer-fogalom megközelítési változatai89
A módszertani kultúra empirikus dilemmái91
Módszertani szabadság és értelmezési problémái91
Pedagógiai divatok, "túlélő" módszerek, módszer ekvivalenciája93
A módszerek lehetséges osztályozásának kérdése95
A módszerek felosztásának rendszere; a rendszer "tagjai"96
Új ismeretek tanítása-tanulása96
A képességek tanítása-tanulása118
Az alkalmazás módjai az oktatásban124
A rendszerezés és rögzítés. Az ismétlés mint módszer127
Szociális magatartásformák, tantárgy iránti és szociális attitűdök tanulása128
Az oktatás nevelőhatásának átfogó vizsgálata; a nevelőhatás növelésének lehetőségei128
Attitűdök tanulása az oktatás folyamatában129
A proszociális magatartás tanulása; az "empatic learning"130
A teljesítmények mérése, értékelése131
Az ellenőrzés és értékelés helyzetképe131
A közelmúlt tudományos erőfeszítései132
A pedagógiai értékeléssel kapcsolatos alternatív álláspontok133
Ellenőrzés, önellenőrzés, értékelés, önértékelés134
Attitűdök, társas magatartásformák értékelése138
Taneszközök az oktatási folyamatban143
A taneszköz fogalma; alternatív megközelítések143
A taneszközök felosztási lehetőségei145
A taneszközök funkciója az oktatási folyamatban mint rendszerben147
Az oktatástechnológia, illetve a pedagógiai technológia problémaköre149
Audiovizuális eszközök az oktatási folyamatban150
Munkatankönyvek, mint a programozott oktatás utódeszközei151
A taneszközök kiválasztása; a döntéshozatal általános szempontjai153

Nagy Sándor

Nagy Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nagy Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem