1.062.767

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatás elmélete

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 210 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A didaktika fogalma5
A didaktikai kérdések történeti alakulása9
Az oktatás fogalma31
Az oktatás folyamata43
Az oktatási folyamat filozófiai alapja43
A tudományos megismerés és az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai46
A oktatási folyamat pedagógiai sajátosságai50
A megismerés lehetséges kiinduló pontjai (az ismeretek forrásai) az oktatásban50
Az oktatási folyamat pedagógiai sajátosságai, fő mozzanatai52
A fogalmak fejlődése az oktatás folyamatában62
A jártasságok és készségek megszerzésének folyamata65
Az oktatási folyamat lélektani vonatkozásai69
A motiváció70
A serdülők és az ifjak értelmi tevékenységének sajátosságai (Vázlat)73
Pszichikai folyamatok az oktatási tevékenységben75
Didaktikai alapelvek85
A tudományosság elve85
A tanulók tudatosságának és aktivitásának elve86
A szemléletesség elve89
Az elmélet és a gyakorlat kapcsolatának elve90
Az oktatás rendszerességének elve91
Az ismeretek tartós elsajátításának elve92
Az oktatás érthetőségének elve93
A közösségi elv és a tanulókkal való egyéni bánásmód elve94
Az oktatás és képzés tartalma97
A középiskolák szervezeti alakulása és tantervei 1883-tól100
A jelenlegi helyzet102
A tanítási anyag kiválasztása104
A tananyag kiválasztásának szempontjai a szocialista didaktikában108
A tudomány és a tantárgy egymáshoz való viszonya115
A tananyag elrendezése116
A tanterv szerkezete117
A tanítási óra mint az iskolai munka alapvető szerkezeti formája a szocialista iskolában119
A tanítási órák összefüggése, rendszere, típusai129
Kombinált óra131
Új ismeret feldolgozására szánt óra135
Az ismeretek gyakorlati alkalmazására szánt óra147
Ismétlő, rendszerező óra140
Az ellenőrző óra142
Az oktatás módszerei145
A módszert meghatározó tényezők148
A módszer függ a nevelés céljától148
A módszer függ az oktatás tartalmától151
A módszer függ a didaktikai feladattól154
A módszer függ a tanulók életkorától, fejlettségi fokától156
A módszer függ a tantárgyak sajátosságaitól157
Az új ismeretek feldolgozásának módszerei159
Az ismeretek szóbeli kifejtése a nevelő által (elbeszélés, magyarázat, előadás)159
A beszélgetés164
A bemutatás170
A tanulók önálló megfigyelései, laboratóriumi és gyakorlati munkái175
A tanulók munkája a tankönyvvel és más könyvekkel181
Az ismeretek megszilárdításának, a jártasságok és készségek kialakításának módszerei183
A tankönyv anyagának megtanulása184
A gyakorlás188
Az ismétlés192
Az ismeretek, jártasságok, és készségek ellenőrzésének módszerei195
Résumé201

Nagy Sándor

Nagy Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nagy Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem