1.061.441

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatás

Napjainkban Magyarországon

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: G-mentor Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 224 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-86376-7-6
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tudás átadása az emberi társadalom alapja. A sokoldalúan használható tudás és a folyamatos tanulásra képes személyiség iránti társadalmi igény rohamosan növekszik. Létkérdés, hogy a XXI.... Tovább

Előszó

A tudás átadása az emberi társadalom alapja. A sokoldalúan használható tudás és a folyamatos tanulásra képes személyiség iránti társadalmi igény rohamosan növekszik. Létkérdés, hogy a XXI. században milyen oktatási rendszer működik majd.
Magyarországon, vagyis a tudás átadása, megszerzése, felhasználása milyen keretek között zajlik majd. A modern társadalmi, gazdasági környezet, a megújítható, versenyképes tudás, a kreatív elme korábban soha nem látott jelentőséggel ruházta fel az innovatív készség szerepét. Az ilyen tulajdonságokkal rendelkező szakemberek képesek a társadalom, a gazdaság olyan fejlesztésére, irányítására, amely mindannyiunk jólétét, boldogulását segítheti. Az a tapasztalat, hogy az újszerű, sokoldalú tudással az új ismeretekre nyitott kreatív emberek lesznek sikeresek a modern társadalmakban, a korábbi, elsősorban az enciklopédikus ismereteket és specializált szakismereteket tartalmazó tudás pedig kevésbé képes megfelelni a mai követelményeknek.
A közoktatási törvény módosításának célja H az európai uniós jogszabályokhoz való illeszkedés igénye mellett hogy a diákok használható, korszerű tudást kapjanak, hogy képessé váljanak egész életük folyamán új dolgokat megtanulni, megszűnjön a tanulók sok esetben jelentkező felesleges túlterheltsége, növekedjen a társadalmi egyenlőség, valamint minden gyereknek legyen esélye boldogulni az életben.
Hazánk EU-csatlakozásával a magyar felsőoktatásnak új kihívásokra kell választ találnia. A küszöbön álló reform eredményeképpen felsőoktatásunk egyfelől a bolognai folyamat részévé válik, másfelől a minőségi, versenyképes tudás kínálatát biztosítja. A törvénymódosítás célja továbbá egy rugalmas, sokszínű rendszer megteremtése, mely mobilitást biztosít a hallgatók számára.
A nyelvtudás alapkövetelménnyé, a számítógép és az internet használata a mindennapok részévé vált. A következő évek kiemelt feladata, hogy gyermekeink nyelvtudás és informatikai ismeretek tekintetében egyenrangú uniós polgárok legyenek, alkalmazkodjanak a világ - főképp az Európai Unió - követelményeihez és országunk előrelépését könnyen mobilizálható tudásuk felhasználásával biztosítsák. Ez mindannyiunk felelőssége. Budapest, 2003. október 2.
Szabados Tamás
politikai államtitkár
Oktatási Minisztérium Vissza

Tartalom

Ajánló 5
Közoktatás 8
Mi indokolta az új oktatási törvény megalkotását? 9
Az Oktatási Minisztérium felmérése 2003 tavaszán 10
A törvénymódosítás legfontosabb indokai és változó elemei 20
A szeptember 1-jén életbe lépett változások 20
Változások 2004. szeptember 1-étől 26
Változások 2005. szeptember 1-jétől 28
A törvény bevezetésének módja, átmeneti rendelkezések 28
Az oktatás szerepe a nemzeti fejlesztési tervben 34
A magyar közoktatás reformjának alapelvei 40
A tankötelezettség 42
A nevelő- és oktatómunka pedagógiai szakaszai 44
A nevelő- és oktatómunka követelményrendszere 45
Az állami vizsgák rendszere 50
A közoktatás intézményei 52
A közoktatási rendszer intézményeinek működése 66
A közoktatási intézmények irányítása 69
A nevelőtestület 70
A szülői szervezet 72
Az iskolaszék 72
A tanulók közösségei, a diákönkormányzat 74
A nevelési és pedagógiai program 75
A tanulók elfoglaltságához igazodó iskolai nevelésre és oktatásra
vonatkozó külön rendelkezések 82
A tanuló és a nevelési-oktatási intézmény fegyelmi, kártérítési felelőssége 87
Az óvodai felvétel, a tanulói jogviszony és a kollégiumi tagsági viszony keletkezése 89
A tanítási év rendje, a tanítási, képzési idő, a tanórán kívüli foglalkozások 94
Tanulmányi kirándulások 102
Felsőoktatás 116
A bolognai folyamat 117
Az integráció hatása, eredménye 122
Az integrált intézmények és a jogelődök intézményi szerkezete 127
A módosított felsőoktatási jogszabály a gyakorlatban 132
Felvételi szakcsoportok 139
A felsőoktatási tanulmányi pontrendszer: a kredit 141
Diákjogok 142
A hallgatói hitelrendszer 144
Nemzetközi képzés, ösztöndíjak 150
Doktori iskolák 153
Szakkollégiumok a felsőoktatásban 154
Felsőoktatási hallgatói szervezetek 158
Az oktatás és a gazdaság 159
Az Európai Unió és az oktatás 162
Az Európai Unió célkitűzései 163
Az Európa-tanulmányi központok 166
A 6. kutatási keretprogram 170
Tempus- és EU-ösztöndíjak 173
Határon túli magyarok oktatása 187
Nemzetközi bizonyítványok honosítása 189
Szakiskolai fejlesztési program 193
Beruházás a 21. századi iskolába 197
A világnyelvprogram 201
Az ECDL 206
Az e-learning 209
A távoktatás 214
Life Long Learning 216
A felnőttképzés 221
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem