A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Tisztelt Kollégáim!
Kis országunkban, amit én kedvenc szófordulatommal gyakran nevezek a "nemek országának2, ismét - ha nem is könnyedén - eljutottunk egy új Duna-híd felavatásához. Könnyű volna...
Tovább
Előszó
Tisztelt Kollégáim!
Kis országunkban, amit én kedvenc szófordulatommal gyakran nevezek a "nemek országának2, ismét - ha nem is könnyedén - eljutottunk egy új Duna-híd felavatásához. Könnyű volna persze a kibiceket hibáztatni, de valószínűleg nekünk, mérnököknek is többet kellene naponta a médiákban szerepelnünk, hogy elfogadottabb legyen az őszinte, megalapozott szakvélemény, mint a minden újat ellenzők kórusának naponta eregetett hír-léggömbjei.
Aki - akár mint budapesti polgár, akár mint átutazó - naponta szenved a főváros és agglomerációjának közlekedési poklában, csak hálával gondolhat azokra, akik az 1993-as tervezési kezdet óta szívósan dolgoztak a híd megvalósításán. Az átlagosan 60 000 jármű áthaladása ugyanilyen mértékben csökkenti a budapesti belső hidak forgalmát, és létfontosságú lehet a Margit híd rekonstrukciós unkáinak elvégzéséhez is.
Természetesen a hídfeljárók közelében élők zaj- és emissziós terhelése növekedni fog, de ezt műszaki megoldásokkal az előírt határértékek közé lehet szorítani. Bizonyos, hogy ezen értékek a reggelente például Budakalászig álló Szentendrei út szennyezettségi értékeit meg sem fogják közelíteni.
Maga a Megyeri híd példája mutatja a két egymásra utalt szakma, az acélszerkezet- és vasbetonépítés együttműködésének gyümölcsét. Természetesen, mint az Acélszerkezeti Szövetség elnöke szívesebben láttam volna a mederhíd pilonjait is acélból, de meg kell hajoljunk a beruházók és tervezők sok szempontot mérlegelő döntése előtt.
Büszkék lehetünk az e kiadványunkban sorra megjelenő tervező, gyártó, szerelő, hajózó, korrózióvédő kollégáinkra, akik az összességében mintegy 13 000 tonnányi acélszerkezetet tartalmazó hidakat megvalósították. Állítsuk példájukat utódaink elé, akik előtt még igen sok hídépítési feladat létezik hazánkban.
Vissza
Tartalom
Ajánlás (Tóth Attila elnök-vezérigazgató, CÉH Zrt.) ....................6
Beköszöntő (Markó Péter elnök, MAGÉSZ)..................................7
A szerkesztő előszava (Dr. Domanovszky Sándor)...................... g
A LÉTESÍTMÉNY ISMERTETÉSE............................................................................ 9
(Hunyadi Mátyás hídtervezési igazgató, CÉH Zrt.)
DÜNA-FÓÁGI FERDE KÁBELES HÍD ....................................................................... 25
TERVEZÉS ................................................................................................ 26
A tervezésről általánosan................................................................................... 26
(Hunyadi Mátyás hídtervezési igazgató, CÉH Zrt.)
A merevítőtartó tervezése.................................................................................. 28
(Gál András szakági főmérnök, MSc Kft.)
A ferde kábeles híd szabadszerelésének tervezése.................... 31
(Dr. Kisbán Sándor hídszakági főmérnök, CEH Zrt.)
A MEREVÍTŐTARTÓ KIVITELEZÉSE .......................................... 35
A kivitelezés tervezése, szervezése .......................................................................... 35
(Gonda Ildikó létesítményvezető, Ganz Zrt.)
Gyártás.................................................................................................. 41
(Gonda Ildikó létesítményvezető, Ganz Zrt.)
Előszerelés ............................................................................................... 45
(Gáli Endre főépítésvezető, Ganz Zrt.)
Helyszíni szerelés......................................................................................... 49
(Gáli Endre főépítésvezető, Ganz Zrt.)
M0 Északi Duna-híd ferde kábelei........................................................................... 58
(Borbás Máté igazgató - Dr. Dalmy Dénes műszaki igazgató, Pannon Frevssinet Kft.)
Vízi munkálatok .......................................................................................... 64
(Kállai Zoltán építésvezető, HSP Kft.)
Korrózióvédelem, pályaszigetelés és járdaburkolat ...................... 69
(Tóth Tamás építésvezető - Zámbó László építésvezető. Hídtechnika Kft.)
PRÓBATERHELÉS............................. 74
(Dr. Dunai László egyetemi tanár, BME)
A SZENTENDREI DUNA-ÁG HÍD ............................................. 79
TERVEZÉS..............................................................80
(Fornay Csaba osztályvezető, Pont-TERV Zrt.)
KIVITELEZÉS .............................................................................................. 94
Gyártás és gyári korrózióvédelem ........................................................................... 94
(Horváth Zoltán acélszerkezeti főmérnök, KÖZGÉP Zrt.)
Előszerelés és a korrózióvédelem javítása...................................... 97
(Horváth Zoltán acélszerkezeti főmérnök, KÖZGÉP Zrt.)
Helyszíni szerelés ......................................................................................... 99
(Horváth Zoltán acélszerkezeti főmérnök, KÖZGÉP Zrt.)
Vízi munkálatok .......................................................................................... 100
(Kállai Zoltán építésvezető, HSP Kft.)
A korrózióvédelem helyszíni javító- és fedőfestése, pályaszigetelés és járdaburkolat .... 111
(Tóth Tamás építésvezető - Zámbó László építésvezető, Hídtechnika Kft.)
PRÓBATERHELÉS.......................................................................................... 113
(Dr. Dunai László egyetemi tanár, BME)
FŐBB ADATOK, ESEMÉNYEK ........................................................................116
(Dr. Domanovszky Sándor szerkesztő)
AZ ÁBRÁK FORRÁSJEGYZÉKE............................................................................. 119
(Dr. Domanovszky Sándor szerkesztő)
TARTALOM ............................................................................................... 120
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.