1.067.308

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az M0 Északi Duna-híd acél felszerkezeteinek megvalósítása

Szerkesztő

Kiadó: Magyar Acélszerkezeti Szövetség
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 121 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-06-5818-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, színes fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Kollégáim!

Kis országunkban, amit én kedvenc szófordulatommal gyakran nevezek a "nemek országának2, ismét - ha nem is könnyedén - eljutottunk egy új Duna-híd felavatásához. Könnyű volna... Tovább

Előszó

Tisztelt Kollégáim!

Kis országunkban, amit én kedvenc szófordulatommal gyakran nevezek a "nemek országának2, ismét - ha nem is könnyedén - eljutottunk egy új Duna-híd felavatásához. Könnyű volna persze a kibiceket hibáztatni, de valószínűleg nekünk, mérnököknek is többet kellene naponta a médiákban szerepelnünk, hogy elfogadottabb legyen az őszinte, megalapozott szakvélemény, mint a minden újat ellenzők kórusának naponta eregetett hír-léggömbjei.
Aki - akár mint budapesti polgár, akár mint átutazó - naponta szenved a főváros és agglomerációjának közlekedési poklában, csak hálával gondolhat azokra, akik az 1993-as tervezési kezdet óta szívósan dolgoztak a híd megvalósításán. Az átlagosan 60 000 jármű áthaladása ugyanilyen mértékben csökkenti a budapesti belső hidak forgalmát, és létfontosságú lehet a Margit híd rekonstrukciós unkáinak elvégzéséhez is.
Természetesen a hídfeljárók közelében élők zaj- és emissziós terhelése növekedni fog, de ezt műszaki megoldásokkal az előírt határértékek közé lehet szorítani. Bizonyos, hogy ezen értékek a reggelente például Budakalászig álló Szentendrei út szennyezettségi értékeit meg sem fogják közelíteni.
Maga a Megyeri híd példája mutatja a két egymásra utalt szakma, az acélszerkezet- és vasbetonépítés együttműködésének gyümölcsét. Természetesen, mint az Acélszerkezeti Szövetség elnöke szívesebben láttam volna a mederhíd pilonjait is acélból, de meg kell hajoljunk a beruházók és tervezők sok szempontot mérlegelő döntése előtt.
Büszkék lehetünk az e kiadványunkban sorra megjelenő tervező, gyártó, szerelő, hajózó, korrózióvédő kollégáinkra, akik az összességében mintegy 13 000 tonnányi acélszerkezetet tartalmazó hidakat megvalósították. Állítsuk példájukat utódaink elé, akik előtt még igen sok hídépítési feladat létezik hazánkban. Vissza

Tartalom

Ajánlás (Tóth Attila elnök-vezérigazgató, CÉH Zrt.) ....................6
Beköszöntő (Markó Péter elnök, MAGÉSZ)..................................7
A szerkesztő előszava (Dr. Domanovszky Sándor)...................... g
A LÉTESÍTMÉNY ISMERTETÉSE............................................................................ 9
(Hunyadi Mátyás hídtervezési igazgató, CÉH Zrt.)
DÜNA-FÓÁGI FERDE KÁBELES HÍD ....................................................................... 25
TERVEZÉS ................................................................................................ 26
A tervezésről általánosan................................................................................... 26
(Hunyadi Mátyás hídtervezési igazgató, CÉH Zrt.)
A merevítőtartó tervezése.................................................................................. 28
(Gál András szakági főmérnök, MSc Kft.)
A ferde kábeles híd szabadszerelésének tervezése.................... 31
(Dr. Kisbán Sándor hídszakági főmérnök, CEH Zrt.)
A MEREVÍTŐTARTÓ KIVITELEZÉSE .......................................... 35
A kivitelezés tervezése, szervezése .......................................................................... 35
(Gonda Ildikó létesítményvezető, Ganz Zrt.)
Gyártás.................................................................................................. 41
(Gonda Ildikó létesítményvezető, Ganz Zrt.)
Előszerelés ............................................................................................... 45
(Gáli Endre főépítésvezető, Ganz Zrt.)
Helyszíni szerelés......................................................................................... 49
(Gáli Endre főépítésvezető, Ganz Zrt.)
M0 Északi Duna-híd ferde kábelei........................................................................... 58
(Borbás Máté igazgató - Dr. Dalmy Dénes műszaki igazgató, Pannon Frevssinet Kft.)
Vízi munkálatok .......................................................................................... 64
(Kállai Zoltán építésvezető, HSP Kft.)
Korrózióvédelem, pályaszigetelés és járdaburkolat ...................... 69
(Tóth Tamás építésvezető - Zámbó László építésvezető. Hídtechnika Kft.)
PRÓBATERHELÉS............................. 74
(Dr. Dunai László egyetemi tanár, BME)
A SZENTENDREI DUNA-ÁG HÍD ............................................. 79
TERVEZÉS..............................................................80
(Fornay Csaba osztályvezető, Pont-TERV Zrt.)
KIVITELEZÉS .............................................................................................. 94
Gyártás és gyári korrózióvédelem ........................................................................... 94
(Horváth Zoltán acélszerkezeti főmérnök, KÖZGÉP Zrt.)
Előszerelés és a korrózióvédelem javítása...................................... 97
(Horváth Zoltán acélszerkezeti főmérnök, KÖZGÉP Zrt.)
Helyszíni szerelés ......................................................................................... 99
(Horváth Zoltán acélszerkezeti főmérnök, KÖZGÉP Zrt.)
Vízi munkálatok .......................................................................................... 100
(Kállai Zoltán építésvezető, HSP Kft.)
A korrózióvédelem helyszíni javító- és fedőfestése, pályaszigetelés és járdaburkolat .... 111
(Tóth Tamás építésvezető - Zámbó László építésvezető, Hídtechnika Kft.)
PRÓBATERHELÉS.......................................................................................... 113
(Dr. Dunai László egyetemi tanár, BME)
FŐBB ADATOK, ESEMÉNYEK ........................................................................116
(Dr. Domanovszky Sándor szerkesztő)
AZ ÁBRÁK FORRÁSJEGYZÉKE............................................................................. 119
(Dr. Domanovszky Sándor szerkesztő)
TARTALOM ............................................................................................... 120
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az M0 Északi Duna-híd acél felszerkezeteinek megvalósítása Az M0 Északi Duna-híd acél felszerkezeteinek megvalósítása Az M0 Északi Duna-híd acél felszerkezeteinek megvalósítása Az M0 Északi Duna-híd acél felszerkezeteinek megvalósítása
Állapot:
5.480 ,-Ft
44 pont kapható
Kosárba