| Bevezetés | 8 |
| A Szentírás vallásai | |
| Isten és az istenek az Ószövetségben | 14 |
| Befogadás és átalakulás | 15 |
| Diszkrimináció és elutasítás | 17 |
| Vallások az Újszövetségben | 20 |
| A Lét titkáról | 21 |
| A megváltó megismerése | 22 |
| Fölségcímek - ezentúl Jézus Krisztuséi | 24 |
| Kontinuitás és diszkontinuitás | 25 |
| A még ismeretlen igaz Isten | 27 |
| A vallások mint a teológiatörténet témái | |
| A korai egyházatyák a vallásokról | 33 |
| Jusztinos, az igazi bölcs | 34 |
| A logosz a mítosz helyében - Alexandriai Kelemen | 36 |
| Praeparatio evangelica | 38 |
| A természet és tévedései - Aquinói Tamás | 40 |
| A dialógus a vallásbéke szolgálatában - Nicolaus Cusanus | 43 |
| A vallás megélésének mércéje - Gotthold Ephraim Lessing | 45 |
| A vallások a kultúrák hálózatában - Ernst Troeltsch | 48 |
| "Ama rejtett hatalomnak bizonyossággal való felismerése" | |
| A vallások témája a II. Vatikáni Zsinaton | 52 |
| Indítékok és előzmények | 52 |
| Törzsi vallások | 54 |
| A hinduizmus | 55 |
| A buddhizmus | 56 |
| A hitvallás mint kritérium | 58 |
| Az iszlám | 59 |
| A zsidóság | 61 |
| Őszintén a szeretetben | 63 |
| "Dialógus a más vallásban élő testvéreinkkel" - Redemptoris missio | 64 |
| A dialógus sikerességéről - Megfontolások és irányvétel | 68 |
| Istenkeresés a nemkeresztény vallásokban | |
| Az ember és közössége a természeti vallásokban | 74 |
| Az életben tartó hatalom | 75 |
| A nagy Mi | 77 |
| A holtak szóra bírása | 78 |
| Az őskezdet és a jelen | 79 |
| A természeti vallások befogadása és kiteljesedése | 81 |
| "Ádámban - mindnyájan..." | 82 |
| Az életvitel mint vallásos teljesség | 84 |
| Amit Afrika nyújt | 86 |
| "Az ember keresi az isteni titok nyitját" - A hinduizmus | 88 |
| Kezdetben volt a brahma | 89 |
| Az egyén és sorsa | 91 |
| A Minden-Egy Brahma és manifesztációi | 97 |
| Az ember és ethosza | 100 |
| "Szembenézés az emberi szív nyugtalanságával" - A buddhizmus | 104 |
| Az alapító és származása | 104 |
| A szenvedésélmény vége | 106 |
| "Nyissuk ki a szemünket" | 108 |
| A segítőtárs | 110 |
| A várt jövő | 112 |
| A kínai univerzizmus | 117 |
| A magas "Menny" | 118 |
| A mennyei kapcsolat | 119 |
| A természet taója | 119 |
| Érzékelő gondolkodás | 119 |
| Uralkodó: felsőbb megbízásból | 120 |
| A holtak jelenléte | 121 |
| A tao megvalósítása | 123 |
| Az iszlám, a kereszténység utáni vallás | 128 |
| "A próféta pecsétje" | 128 |
| "Az Írás őse" | 129 |
| Íszá - "Allah szolgája" | 130 |
| Az "egyezkedő szó" | 132 |
| Mária - egy próféta anyja | 133 |
| "Az Írás birtokosai" | 134 |
| Előhírnök és küldött | 135 |
| A középpontból kiinduló dialógus | 137 |
| "Istenben maradni" - az iszlám misztika | 138 |
| A vallások teológiájának vezérelvei | |
| A nélkülözhetetlen alapállás | 145 |
| A vallásos jelenségek észlelése | 147 |
| Korábbi találkozások nyomai | 149 |
| A változások következményei | 151 |
| Új küldetéstudat | 152 |
| Az egy világ és feltételei | 154 |
| A többdimenziós dialógus | 157 |
| A megértés mint észlelés | 157 |
| A lényeg megragadása | 159 |
| Példa: a misztika | 159 |
| A halálon túl | 161 |
| Részvét és felebaráti szeretet | 162 |
| Hermeneutikai hídverés - nem szinopszis | 164 |
| Megvilágítás és értelmezés | 166 |
| Gyógyítótevékenység | 167 |
| A lelkek megkülönböztetése | 172 |
| A szeretet kritériuma | 172 |
| A Lélek és a lelkek | 173 |
| Tárgymutató | 177 |
| Névmutató | 189 |