Fülszöveg
KÓKAI-KUUN ZOLTÁN AZ ISTENI SZIKRA
Világunk egyik legöregebb vallása a Júdaizmus, és az egyik legfiatalabb vallása a Mohamedanizmus, -mindkettő Ábrahámot tekintve ősatyjának -, elkeseredett testvérháborút folytat a harmadik évezred küszö-hén, sajátosan megosztva Isten fogalmát Jahvé-ra és Allah-ra. Ebben a „szentségtelen" erőpróbában, természetesen csak a kívülállóak fognak igazán szenvedni, anélkül, hogy túl nagy befolyásuk lenne az eseményekre.
Ha meg akarjuk érteni ezt a konfliktust, akkor vissza kell térjünk a múlthoz megvizsgálandó azoknak a nagy embereknek a szemléletét akiknek a nevéhez a történelem istenfilozófiai áramlatai fűződnek, és meg kell kérdezzük, hogy milyen mértékben sikerült ezeknek a nagy elméknek, - Brahma, Buddha, Mózes, Zarathusztra, Konfuciusz, Jézus, Mohammed akiket oknyomozó szempontból valószínűleg a világ legnagyobb sarlatánjai közé sorolhatunk, megváltani az emberiség népeit egymással való viszonyaikat illetőleg? A látszat az, hogy eddig csak...
Tovább
Fülszöveg
KÓKAI-KUUN ZOLTÁN AZ ISTENI SZIKRA
Világunk egyik legöregebb vallása a Júdaizmus, és az egyik legfiatalabb vallása a Mohamedanizmus, -mindkettő Ábrahámot tekintve ősatyjának -, elkeseredett testvérháborút folytat a harmadik évezred küszö-hén, sajátosan megosztva Isten fogalmát Jahvé-ra és Allah-ra. Ebben a „szentségtelen" erőpróbában, természetesen csak a kívülállóak fognak igazán szenvedni, anélkül, hogy túl nagy befolyásuk lenne az eseményekre.
Ha meg akarjuk érteni ezt a konfliktust, akkor vissza kell térjünk a múlthoz megvizsgálandó azoknak a nagy embereknek a szemléletét akiknek a nevéhez a történelem istenfilozófiai áramlatai fűződnek, és meg kell kérdezzük, hogy milyen mértékben sikerült ezeknek a nagy elméknek, - Brahma, Buddha, Mózes, Zarathusztra, Konfuciusz, Jézus, Mohammed akiket oknyomozó szempontból valószínűleg a világ legnagyobb sarlatánjai közé sorolhatunk, megváltani az emberiség népeit egymással való viszonyaikat illetőleg? A látszat az, hogy eddig csak összeütközést okoztak, még ebben az úgynevezett felvilágosodott korszakban is.
A könyv végigvezeti az olvasót, szatirikus formában, azokon az állomásokon, melyek, - majdnem, hogy földrészenként - meghatározták az emberek és isteneik viszonyát. Ugyancsak utal arra, hogy ez a viszony fokozatosan dogmatikussá vák és olyan öncélú hatalomcsoportokat hozott létre, melyek összecsapása már többször megdöntötte a világbékét és most sem lehetetlen, hogy egy harmadik világégés csíráját hordozza magában, mert a vak elfogukságára ennek a két, statisztikailag jelentéktelen csoportnak, a szélsőséges Júdaizmus, és a szélsőséges Mohamedanizmus képviselőire még az Egyesült Nemzetek sem voltak képesek befolyással lenni.
A továbbiakban a könyv azt hangsúlyozza, hogy a hit szabadságát tiszteletben kell tartsuk,mert az az egyén meggyőződését védi. A vallások szabadosságát azonban korlátoznunk kell, mert azok szakszervezet-szerű keretek közé szorították az istenkeresőket.
Egymás közötti viszonyunkat illetőleg a könyv, - képzeletbeli párbeszédek alakjában -, azt terjeszti elő, hogy megvan bennünk a belső erő arra, hogy harmóniát hozzunk létre ember és ember között, Isteni Szikránk, lelkületünk spiritualitásának továbbfejlesztésén keresztül.
Zárógondolatként a könyv egy világi-erkölcsi kódex elfogadását javasolja. Isten bevonásával, de vallások nélkül.
Ezt elvégezve felteszi a kérdést: i s b n 9 6 3 - 4 6 o 7 - o i - 2
QUO VADIS DOMINE?
Merre tervezel haladni ember?
Lesz belőled valaha is Isten?
9 /öyojf ou/uiH
9789634607014
Vissza