1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az ismeretlen szakképzés

Az akkreditált iskolai rendszerű felsőfokú szakképzés kutatásának tanulságai

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató Intézet-Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím: Társadalom és oktatás
Kötetszám: 17
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9336-58-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az 1998/99-es tanévben indult meg Magyarországon az akkreditált iskolai rendszerű felsőfokú szakképzés. A kétéves képzési programok modern és kurrens szakmákban készítik fel a fiatalokat a munkaerő-piacra való kilépésre, bizonyos feltételek teljesítése esetén pedig lehetőséget adnak a főiskolai szintű továbbtanulásra. Új képzési forma jelent tehát meg, amelynek sajátossága, hogy az oktatás részben középiskolák, részben felsőfokú oktatási intézmények keretében folyik. A kötet az Oktatáskutató Intézetben az AIFSZ társadalmi és oktatáspolitikai illeszkedésével foglalkozó, 2001-ben lezárt kutatás eredményeit foglalja össze. Elemzi a rövid idejű felsőfokú szakképzési forma megjelenésének és működésének tapasztalatait a fejlett országokban, valamint a magyarországi bevezetés oktatáspolitikai, intézményi és munkaerő-piaci összefüggéseit. Bemutatja a hallgatók körében végzett vizsgálat eredményeit, amelyből képet kaphatunk társadalmi összetételükről, pályaválasztási-iskolaválasztási... Tovább

Fülszöveg

Az 1998/99-es tanévben indult meg Magyarországon az akkreditált iskolai rendszerű felsőfokú szakképzés. A kétéves képzési programok modern és kurrens szakmákban készítik fel a fiatalokat a munkaerő-piacra való kilépésre, bizonyos feltételek teljesítése esetén pedig lehetőséget adnak a főiskolai szintű továbbtanulásra. Új képzési forma jelent tehát meg, amelynek sajátossága, hogy az oktatás részben középiskolák, részben felsőfokú oktatási intézmények keretében folyik. A kötet az Oktatáskutató Intézetben az AIFSZ társadalmi és oktatáspolitikai illeszkedésével foglalkozó, 2001-ben lezárt kutatás eredményeit foglalja össze. Elemzi a rövid idejű felsőfokú szakképzési forma megjelenésének és működésének tapasztalatait a fejlett országokban, valamint a magyarországi bevezetés oktatáspolitikai, intézményi és munkaerő-piaci összefüggéseit. Bemutatja a hallgatók körében végzett vizsgálat eredményeit, amelyből képet kaphatunk társadalmi összetételükről, pályaválasztási-iskolaválasztási megfontolásaikról, karrier-terveikről, továbbá arról, hogy résztvevőként hogyan vélekednek a jelenleg futó képzési programról. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
1. A rövid idejű felsőfokú szakképzés létrejötte és szerepének alakulása - nemzetközi tendenciák 9
1.1 A felsőoktatási expanzió következménye: a felsőoktatás többszektorúvá válik 9
1.2 A rövid idejű felsőfokú szakképzés létrejöttének kiváltó okai.
Az új képzési típus társadalmi és oktatáspolitikai megítélése 10
1.3 Módosul az Oktatás Egységes Nemzetközi Osztályozási Rendszere 14
1.4 Helyzetkép a Bolognai Nyilatkozat után 15
2. Az akkreditált iskolai rendszerű felsőfokú szakképzés társadalmi, gazdasági integrációját meghatározó tényezők 17
2.1 A gazdasági fejlettség és a felsőoktatás szerkezetének összefüggései 17
2.2 A rövid idejű felsőfokú szakképzés oktatáspolitikai erőtere 25
2.2.1 Akadályozó tényezők az oktatáspolitikai arénában 25
2.2.2 Az oktatáspolitika szereplőinek motivációi 28
2.2.2.1 Az oktatásirányítás 29
2.2.2.2 Az intézmények 35
2.2.2.3 A gazdasági szféra 37
2.2.2.4 A régiók, megyék, települések motivációi 38
3. A hallgatók társadalmi háttere és a képzéssel kapcsolatos motivációi 40
3.1 A hallgatói vizsgálat célja 40
3.2 A vizsgálat módszerei, a minta leírása 41
3.3 A hallgatók rekrutációjának társadalmi jellemzői 43
3.3.1 A hallgatók nemek szerinti összetétele 43
3.3.2 Területi mobilitás 44
3.3.3 Szülői háttér 48
3.3.3.1 A szülők iskolai végzettsége 48
3.3.3.2 A szülők foglalkozása, munkaviszonyának jellege 53
3.3.4 A család társadalmi helyzetének megítélése 61
3.3.5 Az anyagi helyzet 62
3.4 Iskolai előzmények 64
3.4.1 Középiskolai tanulmányok 64
3.4.2 Nyelvtudás 68
3.5 Jelentkezés felsőfokú tanulmányokra 70
3.5.1 Korábbi jelentkezések: kapcsolat a felsőoktatással 70
3.5.2 A jelentkezés körülményei és motivációi 72
3.5.3 A képzés utáni tervek 78
3.6 Hallgatói értékelés 79
3.6.1 Az elégedettség vizsgálata 79
3.6.2 A program viszonya a felsőoktatáshoz 84
Összegzés 87
Mellékletek 91
Irodalom 104
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az ismeretlen szakképzés

Szép, tiszta példány.

Állapot:
840 ,-Ft
7 pont kapható
Kosárba