1.062.681

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolarendszerű felnőttnevelés elméleti és gyakorlati alapjai

Továbbképzési alapanyag/Országos Pedagógiai Intézet

Szerkesztő
Lektor
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 263 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolarendszerű felnőttnevelés elmélete világviszonylatban kidolgozatlan még. Gyakorlata azonban egyre szélesedik, különösképpen a szocialista országokban, ezért részkérdésekben, vagy a... Tovább

Előszó

Az iskolarendszerű felnőttnevelés elmélete világviszonylatban kidolgozatlan még. Gyakorlata azonban egyre szélesedik, különösképpen a szocialista országokban, ezért részkérdésekben, vagy a körvonalakat nagyjából megrajzolva ma már egyre több e témával foglalkozó tudomány jelenik meg az adott ország szükségleteinek megfelelően. Az Országos Pedagógiai Intézet felnőttoktatási tanszéke négy esztendeje, az Intézet megalakulása óta keresi - egyes részletekbe jobban elmélyedve, másoknál csak közvetlen tapasztalat és hipotézis szintjén - a kérdések megoldását. A témakör rendszeres - hazánkban első ízben történő - megfogalmazására most az a gyakorlati igény késztetett minket, hogy a pedagógus-továbbképzés szűk kereteinek kitöltéséhez olvasására vagy vitára szabadon felhasználható segédanyagot adjunk a felnőttoktatók kezébe. Munkánk összeállításában az elméleti források mellett elsősorban a gyakorló pedagógusok jó tapasztalatára támaszkodtunk. Vissza

Tartalom

Előszó3
A felnőttnevelés fejlődésének és a felnőttneveléssel kapcsolatos polgári nézeteknek rövid áttekintése:
A felnőttnevelés történeti fejlődésének rövid vázlata5
A felnőttneveléssel kapcsolatos polgári nézetek történeti áttekintése23
A felnőttnevelés helye a nevelés rendszerében
Az andragógia helye a tudományok rendszerében49
Az isklarendszerű felnőttnevelés céljai:
A fejlődés tendenciái a múltban63
A reform során kialakuló célok és feladatok66
Az iskolarendszerű felnőttnevelés távlati tendenciái69
Felnőtt sajátosságok:
Az iskolarendszerű felnőttoktatásban részt vevők társadalmi és életkori összetételének elemzése73
A felnőtt nevelhetősége. Felnőttkori sajátosságok és nevelés81
Az iskolai atások másodlagossága104
A felnőttek élettapasztalatának kialaklása és szerepe az egyén életében és ismeretszerzésében107
Gondolkodási sajátosságok113
A tanterv- és tankönyvelmélet felnőtt sajátosságai:
A tantervről119
Tankönyvelméleti kérdések125
A tanulási-tanítási folyamat:135
A "súlypont" áthelyezése: tanulási-tanítási folyamat156
Sajátosságok a tanulási-tanítási folyamatban168
A didaktikai alapelvek összegezése177
Értelmezésbeli eltérések:183
A pedagógus vezető szerepe186
Az oktatás nevelő jellege191
A közösségi nevelés leetőségei. Az osztálykollektíva, bizalmi, üzemi kapcsolatok felhasználási módjai193
Az életkori sajátosságok figyelembevétele és a fokozatosság elve194
Az aktivitás elve194
Szervezeti formák és módszerek195
A dolgozók iskoláinak szervezeti formái199
Foglalkozási típusok203
A tanulás-tanítás megszervezése, módszertani eljárásai207
Felkészülés az órára, óraelemzés247
Iskolarendszerű felnőttnevelés és népművelés253
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem