Kiadó: | Pedagógiai Tudományos Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 178 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 28 cm x 19 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 300 példányban került kiadásra. Kézirat. |
Bevezetés | 1 |
Az iskola reformja (Az UNESCO hamburgi Pedagógiai Intézetében 1956. január 9. és 14. között rendezett nemzetközi értekezlet anyaga) | |
Előszó | 7 |
Bevezetés | 11 |
Első rész: A reform szükségessége | 17 |
Második rész: A reform konkrét célkitűzései | 30 |
A kulcsprobléma: korán vagy későn vegye-e kezdetét a differenciáció? | 31 |
Az általános feladatok | 42 |
Harmadik rész: A reform megvalósításának módja | 47 |
Fejlődés vagy forradalom | 47 |
Akadályok, ellenséges és támogató vélemények | 48 |
Következtetések | 58 |
A francia közoktatásügy reformja I. (Három rendelet, ill. kormányhatározat) | |
A tankötelezettség meghosszabbítása | 61 |
A közoktatás reformja | 62 |
A középfokú oktatást lezáró érettségi vizsga reformja | 74 |
A francia közoktatásügy reformja II. (A rendeletek, ill. kormányhatározatok indokolása) | 77 |
F. Hilker: A pedagógiai helyzet a német szövetségi köztársaságban | 101 |
A. Boutet de Monvel: A svédországi kisérlet és a középiskola egyésgesítése | 118 |
V. P. Lapcsinszkaja - V. Sz. Aranszkij: Az általános műveltség tartalma az angol iskolákban | 125 |
M. ZS. Bernstein: Sovány eredmények (Az 1944. évi Education Act életbeléptetésének 10. évfordulójára) | 161 |
A kötetben közzétett dokumentumok és tanulmányok eredeti címe, megjelenésének helye és fordítói | 178 |