1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolareform a megvalósulás útján

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Kossuth Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 204 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kulturális élet különböző ágai időnként a közvélemény figyelmének középpontjába kerülnek. Egy-egy film, egy-egy könyv körül gyakran alakul ki parázs vita, egyszer valamely irodalmi, másszor... Tovább

Előszó

A kulturális élet különböző ágai időnként a közvélemény figyelmének középpontjába kerülnek. Egy-egy film, egy-egy könyv körül gyakran alakul ki parázs vita, egyszer valamely irodalmi, másszor tudományos, képzőművészeti vagy zenei alkotás iránt nő meg az érdeklődés. Az oktatást azonban mindig tartósan figyeli a társadalom. És ez nem véletlen. Jelzi, hogy a kulturális élet tényezői között az oktatásnak alapvető, meghatározó szerepe van.
Az oktatás a kulturális életnek az az ága, amely az ember számára a legtöbbet adja. Az élethez szükséges ismeretek nagy részét az iskolában sajátítjuk el. Itt szerezzük meg a legfontosabb alapismereteket: az írást, az olvasást, a számolást és az erre épülő magasabb szintű tudásanyag nagy részét is. Az oktatás során megismert tények és adatok, összefüggések és törvényszerűségek alapozzák meg a felnövekvő nemzedék tagjainak további tájékozódását, teszik lehetővé munkába állásukat, fejlesztik fogékonyságukat a kultúra egyéb ágai iránt. Vissza

Tartalom

Előszó5
Az iskolareform létrejöttének körülményei. Az oktatási rendszerről szóló törvény fő vonásai7
Az oktatás reformja - világjelenség7
A magyar iskolareform szükségességének fő okai9
Az iskolareform alapelveinek kidolgozása11
Iskolarendszerünk fejlődése a felszabadulás után a reform előkészítéséig13
Az oktatási rendszerünk továbbfejlesztéséről szóló törvény fő jellemzői18
Az élet és az iskola kapcsolatának szorosabbá tétele, a korszerűsítés alapelveinek megvalósítása22
Az élet és az iskola kapcsolatának néhány elvi kérdése22
A korszerű tananyag kialakításának fő kérdései26
Az iskolai oktató-nevelő munka új tartalmának kidolgozása31
Az oktatás korszerűsítése, az élet, a gyakorlat, a termelés és az iskola kapcsolatának erősítése az általános iskolában32
Az általános iskolák új óraterve35
Az általános iskolai tanterv fő vonásai41
Az általános iskolai gyakorlati foglalkozások tapasztalatai47
Az általános iskolai munkára nevelés, a politechnikai oktatás és a gyakorlati foglalkozások továbbfejlesztésének feladatai50
A korszerűsítés, az iskola és az élet, a gyakorlat szorosabb kapcsolatának megteremtése a középiskolai oktatásban52
A gimnázium céljának megváltoztatása55
A gimnáziumi szakmai előképzés problémái60
A gimnáziumi óraterv fő kérdései67
A gimnáziumi szakosított tantervű osztályok71
A szakmai középiskolák és az iskolareform75
A szakközépiskolák új óratervei81
A szakmunkásképzés rendszerének korszerűsítése84
A technikusképzés reformja90
Az élettel, a gyakorlattal, a termeléssel való szorosabb kapcsolat megteremtése, a korszerűsítés megvalósítása a felsőfokú oktatásban92
Korszerűsítés és tantárgyak95
Korszerűsítés és tankönyvek100
Korszerűsítés és az oktatás módszerei103
A túlterhelésről104
További feladataink az iskolai munka életszerűbbé és korszerűbbé tétele érdekében107
Tudatosabb, tervszerűbb, hatékonyabb nevelőmunkát!110
Az iskolareform alapelveinek közös nevezője a nevelés hatékonyabbá tétele110
A nevelőmunka viszonylagos lemaradásának elvi és történeti okai112
Az élet, a társadalom realitásával számoló nevelőmunka117
A nevelőmunka céltudatosabb, tervszerűbb megszervezése122
Az iskola vezető szerepe a nevelésben128
Az iskola és a szülői ház kapcsolata130
Az iskola és az ifjúsági szervezet viszonya134
A nevelés közösségi jellege a szocialista nevelés legfontosabb sajátossága139
Neveljünk jó hazafiakat!142
Neveljünk munkaszerető embereket!146
Az oktatási reform végrehajtásának kulcsa a pedagógusok kezében van149
Az ideológiai továbbképzés151
A pedagógiai továbbképzés152
A szakmai-módszertani továbbképzés153
Anyagi érdekeltség és nevelőmunka154
A pedagógusok és a neveléstudomány160
Kommunista szakemberképzés a felsőoktatásban162
A marxizmus-leninizmus oktatása a felsőfokú tanintézményekben167
Iskolarendszer - iskoláztatás174
Iskolarendszerünk fundamentuma - az általános iskola175
Az általános iskolát végzettek továbbtanulása180
Szakmunkásképzés184
Középiskolák188
Felsőfokú oktatás190
Felnőttoktatás194
Iskoláztatás és közvélemény195
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem