1.066.425

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolák lehetséges szerepe az oktatáspolitikai döntés-előkészítésben

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 137 oldal
Sorozatcím: Tények és érvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-682-711-3
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Vajon bővíthető-e az oktatáspolitikai döntés-előkészítés az iskolai tapasztalatok és tudás felhasználásával? A kérdés aktualitását többek között, az adja, hogy a szakpolitikai célok az elmúlt években általában a nemzetek feletti szinten megfogalmazott diagnózisokból indultak ki, kevésbé figyeltek az intézményektapasztalataira, belső útkeresésére. Az irányítók a rendszer alacsony „implementációs képességét" tették szóvá, az iskolák pedig úgy érzékelték, hogy a felülről indított kezdeményezések időnként túlterhelik a pedagógiai praxist.
A kötet a megoldást jelentő kommunikációbővítés alapelveit keresi az iskolák policy-alkotó szerepét indokló rendszerelméleti megfontolásokkal; deliberációs technikák bemutatásával; valamint két empirikus kutatás tanulságai ismertetésével. Az egyik a 2010 előtti oktatásügyi döntési folyamatokról alkotott intézményvezetői véleményeket összegzi, a másik a szakbürokrácia, az érdekegyeztető csoportok és az önkormányzati irányítók szempontjainak... Tovább

Fülszöveg


Vajon bővíthető-e az oktatáspolitikai döntés-előkészítés az iskolai tapasztalatok és tudás felhasználásával? A kérdés aktualitását többek között, az adja, hogy a szakpolitikai célok az elmúlt években általában a nemzetek feletti szinten megfogalmazott diagnózisokból indultak ki, kevésbé figyeltek az intézményektapasztalataira, belső útkeresésére. Az irányítók a rendszer alacsony „implementációs képességét" tették szóvá, az iskolák pedig úgy érzékelték, hogy a felülről indított kezdeményezések időnként túlterhelik a pedagógiai praxist.
A kötet a megoldást jelentő kommunikációbővítés alapelveit keresi az iskolák policy-alkotó szerepét indokló rendszerelméleti megfontolásokkal; deliberációs technikák bemutatásával; valamint két empirikus kutatás tanulságai ismertetésével. Az egyik a 2010 előtti oktatásügyi döntési folyamatokról alkotott intézményvezetői véleményeket összegzi, a másik a szakbürokrácia, az érdekegyeztető csoportok és az önkormányzati irányítók szempontjainak figyelembevételére törekszik. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskolák lehetséges szerepe az oktatáspolitikai döntés-előkészítésben Az iskolák lehetséges szerepe az oktatáspolitikai döntés-előkészítésben
Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba