kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Sport |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 265 oldal |
Sorozatcím: | Testnevelési Főiskolai Tankönyv |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Varga Péterné szerző által dedikált példány. Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva. |
Bevezetés | 5 |
Általános ismeretek | |
A játékról általában | 7 |
A játék fogalma és szerepe a gyermek életében | 8 |
A játék eredete és csoportosítása | 10 |
A játék szerepe a pedagógiában | 11 |
A testnevelési játékokkal kapcsolatos alapismeretek | |
A testnevelési játék fogalma és eredete | 13 |
A testnevelési játékok szabályai | 14 |
A testnevelési játékok és a sportjátékok kapcsolata | 17 |
A testnevelési játékok felosztása | 19 |
Fogó- és futójátékok | 19 |
Sorversenyek | 21 |
Váltóversenyek | 23 |
Versengések | 26 |
Küzdőjátékok | 28 |
Labdajátékok | 29 |
A testnevelési játékok szerepe az iskolai testnevelésben | |
A testnevelési játékok és az iskolai testnevelés kapcsolata | 33 |
A testnevelési játékok feladata az isk9olai testnevelésben | 35 |
A játék szerepe a tanulók egészséges testi fejlődésében | 37 |
Képességek, készségek, tulajdonságok fejlesztése játékkal | 38 |
Fizikai képességek fejlesztése | 38 |
Értelmi képességek fejlesztése | 40 |
A tanulók jellemének formálása | 42 |
A testnevelési játékok kapcsolata a többi testgyakorlati ág mozgásanyagával | 43 |
Az atlétika és a játék kapcsolata | 44 |
A torna és a játék kapcsolata | 46 |
A sportjátékok és a játék kapcsolata | 47 |
A testnevelési óra játékai | |
Az általános iskola alsó tagozatos tanulóinak játékai | 54 |
Az I-II. osztályos tanulók játékai | 54 |
A III-IV. osztályos tanulók játékai | 58 |
Az általános iskola felső tagozatos tanulóinak játékai | 62 |
A középiskolás tanulók játékai | 69 |
A játék oktatása | |
A játékoktatás előkészítésének, tervezésének általános szempontjai | 77 |
Felkészülés a játékoktatásra | 77 |
A játék kiválasztásának szempontjai | 78 |
A tanulók aktivitásának fokozása | 81 |
A játékok oktatásának elvi szempontjai | 82 |
A játéktér és játékeszközök előkészítése | 84 |
A csapatok megszervezése | 85 |
A játék irányításában részt vevők kijelölése | 87 |
A játékosok felállítása | 89 |
A játékoktatás módszerei | 89 |
Szóban közlés (magyarázat) | 89 |
A játék bemutatása (próbajáték) | 91 |
A játék vezetése (gyakoroltatás) | 92 |
A játékoktatás tárgyi feltételei | 95 |
A játéktér | 95 |
A tornaterem | 96 |
A játékhoz szükséges felszerelések és játékeszközök | 96 |
Egészségügyi szempontok | 97 |
Játékgyűjtemény | |
Általános iskola: | |
I. osztály | 99 |
II. osztály | 120 |
III. osztály | 134 |
IV. osztály | 151 |
V. osztály | 165 |
VI. osztály | 177 |
VII. osztály | 188 |
VIII. osztály | 193 |
A sportjátékok oktatását elősegítő tantervi játékok | 201 |
A labdaérzék sokoldalú fejlesztését elősegítő labdaversengések | 209 |
Egyéb testnevelési játékok | 222 |
Irodalom | 253 |
Testnevelési játékok névmutatója | 255 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.