1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolai testnevelés játékai (dedikált példány)

Szerző
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Sport
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 265 oldal
Sorozatcím: Testnevelési Főiskolai Tankönyv
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Varga Péterné szerző által dedikált példány. Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A játék nemcsak szórakozást, élvezetet, haszon nélküli tevékenységet jelent a gyermek számára, hanem a testi, érzékelési és mozgásos fejlődés egyik eszközét is. Játékos tevékenysége során a gyermek megtanul önállóan cselekedni, uralkodni magán és megtanulja, hogy figyelmét, erőfeszítését egy célra irányítsa. A játék alakítja a gyermeket és ebben rejlik legnagyobb jelentősége.
A testnevelési játékok témakörről 1963-ban jelent meg utoljára könyv. Az azóta eltelt időszak alatt változott az iskolai tanterv, formálódott a nevelők szemlélete, ezért Az iskolai testnevelés játékai c. tankönyv megjelenése teljesen időszerű. Kiadását nemcsak a tanárképzés igényei indokolják, hanem az a körülmény is, hogy a működő pedagógusok mindennapi munkájában és a szervezett szakmai továbbképzésben is évtizedek óta hiányolják ezt a szakkönyvet.
A tankönyv három fő fejezete: A játékról általában: A játékok oktatása. Játékgyűjtemény. A hármas szerkezet önálló egységet alkot, mégis logikusan épül egymásra... Tovább

Fülszöveg

A játék nemcsak szórakozást, élvezetet, haszon nélküli tevékenységet jelent a gyermek számára, hanem a testi, érzékelési és mozgásos fejlődés egyik eszközét is. Játékos tevékenysége során a gyermek megtanul önállóan cselekedni, uralkodni magán és megtanulja, hogy figyelmét, erőfeszítését egy célra irányítsa. A játék alakítja a gyermeket és ebben rejlik legnagyobb jelentősége.
A testnevelési játékok témakörről 1963-ban jelent meg utoljára könyv. Az azóta eltelt időszak alatt változott az iskolai tanterv, formálódott a nevelők szemlélete, ezért Az iskolai testnevelés játékai c. tankönyv megjelenése teljesen időszerű. Kiadását nemcsak a tanárképzés igényei indokolják, hanem az a körülmény is, hogy a működő pedagógusok mindennapi munkájában és a szervezett szakmai továbbképzésben is évtizedek óta hiányolják ezt a szakkönyvet.
A tankönyv három fő fejezete: A játékról általában: A játékok oktatása. Játékgyűjtemény. A hármas szerkezet önálló egységet alkot, mégis logikusan épül egymásra tartalmi mondanivalójuk.
A gazdagon illusztrált kiadvány, változatos játékanyagával megkönnyíti és segíti a testnevelő tanárok, a fiatalokkal foglalkozó edzők és az ifjúsági vezetők munkáját. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Általános ismeretek
A játékról általában7
A játék fogalma és szerepe a gyermek életében8
A játék eredete és csoportosítása10
A játék szerepe a pedagógiában11
A testnevelési játékokkal kapcsolatos alapismeretek
A testnevelési játék fogalma és eredete13
A testnevelési játékok szabályai14
A testnevelési játékok és a sportjátékok kapcsolata17
A testnevelési játékok felosztása19
Fogó- és futójátékok19
Sorversenyek21
Váltóversenyek23
Versengések26
Küzdőjátékok28
Labdajátékok29
A testnevelési játékok szerepe az iskolai testnevelésben
A testnevelési játékok és az iskolai testnevelés kapcsolata33
A testnevelési játékok feladata az isk9olai testnevelésben35
A játék szerepe a tanulók egészséges testi fejlődésében37
Képességek, készségek, tulajdonságok fejlesztése játékkal38
Fizikai képességek fejlesztése38
Értelmi képességek fejlesztése40
A tanulók jellemének formálása42
A testnevelési játékok kapcsolata a többi testgyakorlati ág mozgásanyagával43
Az atlétika és a játék kapcsolata44
A torna és a játék kapcsolata46
A sportjátékok és a játék kapcsolata47
A testnevelési óra játékai
Az általános iskola alsó tagozatos tanulóinak játékai54
Az I-II. osztályos tanulók játékai54
A III-IV. osztályos tanulók játékai58
Az általános iskola felső tagozatos tanulóinak játékai62
A középiskolás tanulók játékai69
A játék oktatása
A játékoktatás előkészítésének, tervezésének általános szempontjai77
Felkészülés a játékoktatásra77
A játék kiválasztásának szempontjai78
A tanulók aktivitásának fokozása81
A játékok oktatásának elvi szempontjai82
A játéktér és játékeszközök előkészítése84
A csapatok megszervezése85
A játék irányításában részt vevők kijelölése87
A játékosok felállítása89
A játékoktatás módszerei89
Szóban közlés (magyarázat)89
A játék bemutatása (próbajáték)91
A játék vezetése (gyakoroltatás)92
A játékoktatás tárgyi feltételei95
A játéktér95
A tornaterem96
A játékhoz szükséges felszerelések és játékeszközök96
Egészségügyi szempontok97
Játékgyűjtemény
Általános iskola:
I. osztály99
II. osztály120
III. osztály134
IV. osztály151
V. osztály165
VI. osztály177
VII. osztály188
VIII. osztály193
A sportjátékok oktatását elősegítő tantervi játékok201
A labdaérzék sokoldalú fejlesztését elősegítő labdaversengések209
Egyéb testnevelési játékok222
Irodalom253
Testnevelési játékok névmutatója255

Varga Péterné

Varga Péterné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Varga Péterné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem