1.062.540

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolai teljesítmény pszichológiai tényezői

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 263 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-6433-8
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52-906. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó7
Bevezetés9
Az iskolai tevékenység pszichológiai elemzése15
Az iskolai tevékenység pszichogramja - a tanuló irányításának feltétele17
Az iskolai tevékenység pszichogramjának kidolgozása - a neveléslélektani feladat19
A beiskolázásra való "alkalmasság" - az iskolakészültség23
A nyelv és irodalom elsajátításának pszichológiai feltételei az 1-8. osztályban26
A matematikatanulás pszichológiai feltételei az 1-8. osztályban32
A gyakorlati képzés pszichológiai feltételei37
Az iskolai teljesítmény pszichológiai elemzése42
Az iskolai teljesítmény kutatásának elméleti kerete42
Az iskolai teljesítmény: sokdimenziós változó44
Az intellektuális tényezők szerepe az iskolai teljesítményben - az iskolai intelligencia48
Az iskolai intelligencia szerkezete53
Az iskolai intelligencia kialakulása57
Az iskolai intelligencia hatékonysága60
A nem itellektuális személyiségtényezők szerepe az iskolai teljesítményben62
Az iskolai motiváció64
Az igényszint és az énbevetés70
A tanulók fáradása73
Érzelmi stabilitás - érzelmi labilitás75
Családi konfliktusok és érzelmi zavarok78
Önbizalom és önszabályozás84
Az oktatás szerepe a tanulás eredményességében 89
Az iskolai inadaptáció formái és okai101
Az iskolai kudarc - személyiségprobléma104
Az iskolaalkalmatlanság106
Az iskolai intelligencia határzónája112
A határzónán aluli intelligencia - a debilitás122
A szorongás130
A pszichomotorikus és emocionális instabilitás135
Instrumentális zavarok138
Viselkedészavarok145
A tanuló megismerése153
Az iskolai pszichodiagnózis elvi kérdései153
A pszichológiai vizsgálat és a differenciáldiagnózis156
Az iskolai intelligencia megismerése160
A hagyományos intelligenciapróbák162
A klinikai módszer - Piaget-féle műveleti próbák175
A taníthatóság mértékének vizsgálata187
A tanulás és az intelligencia187
A formatív vizsgálati módszer189
A nem intellektuális személyiségtényezők megismerése193
A motiváció és az intelligencia194
A személyiség és az intelligencia198
Személyiségpróbák200
Az iskolai kudarc megelőzése és leküzdése206
Az iskolai prognózis; megelőző és kompenzáló nevelés206
Az iskolai teljesítmény és a teszteredmények viszonya207
Az iskolai teljesítmény előrejelezhetősége intelligenciapróbák alapján213
A megelőző és kompenzáló nevelés216
A fejlődési lehetőségek kiaknázása: elvek és tények220
A modellálás elve222
A cselekvés elve224
Azinteriorizáció elve227
Az oktatási módszer pszichológiai megalapozása230
Utószó240
Irodalomjegyzék245

Kulcsár Tibor

Kulcsár Tibor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kulcsár Tibor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem