kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 263 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-6433-8 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52-906. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Előszó | 7 |
Bevezetés | 9 |
Az iskolai tevékenység pszichológiai elemzése | 15 |
Az iskolai tevékenység pszichogramja - a tanuló irányításának feltétele | 17 |
Az iskolai tevékenység pszichogramjának kidolgozása - a neveléslélektani feladat | 19 |
A beiskolázásra való "alkalmasság" - az iskolakészültség | 23 |
A nyelv és irodalom elsajátításának pszichológiai feltételei az 1-8. osztályban | 26 |
A matematikatanulás pszichológiai feltételei az 1-8. osztályban | 32 |
A gyakorlati képzés pszichológiai feltételei | 37 |
Az iskolai teljesítmény pszichológiai elemzése | 42 |
Az iskolai teljesítmény kutatásának elméleti kerete | 42 |
Az iskolai teljesítmény: sokdimenziós változó | 44 |
Az intellektuális tényezők szerepe az iskolai teljesítményben - az iskolai intelligencia | 48 |
Az iskolai intelligencia szerkezete | 53 |
Az iskolai intelligencia kialakulása | 57 |
Az iskolai intelligencia hatékonysága | 60 |
A nem itellektuális személyiségtényezők szerepe az iskolai teljesítményben | 62 |
Az iskolai motiváció | 64 |
Az igényszint és az énbevetés | 70 |
A tanulók fáradása | 73 |
Érzelmi stabilitás - érzelmi labilitás | 75 |
Családi konfliktusok és érzelmi zavarok | 78 |
Önbizalom és önszabályozás | 84 |
Az oktatás szerepe a tanulás eredményességében | 89 |
Az iskolai inadaptáció formái és okai | 101 |
Az iskolai kudarc - személyiségprobléma | 104 |
Az iskolaalkalmatlanság | 106 |
Az iskolai intelligencia határzónája | 112 |
A határzónán aluli intelligencia - a debilitás | 122 |
A szorongás | 130 |
A pszichomotorikus és emocionális instabilitás | 135 |
Instrumentális zavarok | 138 |
Viselkedészavarok | 145 |
A tanuló megismerése | 153 |
Az iskolai pszichodiagnózis elvi kérdései | 153 |
A pszichológiai vizsgálat és a differenciáldiagnózis | 156 |
Az iskolai intelligencia megismerése | 160 |
A hagyományos intelligenciapróbák | 162 |
A klinikai módszer - Piaget-féle műveleti próbák | 175 |
A taníthatóság mértékének vizsgálata | 187 |
A tanulás és az intelligencia | 187 |
A formatív vizsgálati módszer | 189 |
A nem intellektuális személyiségtényezők megismerése | 193 |
A motiváció és az intelligencia | 194 |
A személyiség és az intelligencia | 198 |
Személyiségpróbák | 200 |
Az iskolai kudarc megelőzése és leküzdése | 206 |
Az iskolai prognózis; megelőző és kompenzáló nevelés | 206 |
Az iskolai teljesítmény és a teszteredmények viszonya | 207 |
Az iskolai teljesítmény előrejelezhetősége intelligenciapróbák alapján | 213 |
A megelőző és kompenzáló nevelés | 216 |
A fejlődési lehetőségek kiaknázása: elvek és tények | 220 |
A modellálás elve | 222 |
A cselekvés elve | 224 |
Azinteriorizáció elve | 227 |
Az oktatási módszer pszichológiai megalapozása | 230 |
Utószó | 240 |
Irodalomjegyzék | 245 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.