kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 110 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológia a gyakorlatban |
Kötetszám: | 1 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kihajtható melléklettel. |
Az értelmi tényezők szerepe a különbözően fejlett gyermeki közösségekben | |
A kezdetleges gyermeki közösségek és az értelmi színvonal | 9 |
Az iskolába kerülő gyermekek értelmének fejlettsége és fejlesztése az osztályközösség kezdeti kialakulásakor | 10 |
Az értelem fejlesztése és a közösség kialakítása a tanításban. (A kérdés és a közlés. Öntvékenység és kérdés kapcsolata | 13 |
Az értelmi színvonal fejlődése és az osztályközösségek fejlettségének összefüggése (Gondolkodási műveletek a nyelvtanban. Feladatlap mint az öntevékenység és egymást segítés eszköze. Földrajzi alapfogalmak megértése. Számtanpélda: közös kíváncsiság, öntevékeny megoldás.) | 17 |
Az érzelmi légkör hatása a csoport fejlődésére | |
Az érzelmi légkör kialakulása az óvodáskorú gyermekeknél | 35 |
Az osztályközösség mint új környezet és az iskolai érzelmi légkör kialakulásának kezdete (Egy I. osztály első napja.) | 37 |
Az érzelmi légkör a fejlettebb osztályközösségekben (Az erkölcsi fogalmak kialakulása. A valódi közösséget alkotó tényezők. Valódi közösség - egymás mellett élők.) | 39 |
A vezetők személyiségének hatása | |
A gyermekcsoportok és gyermekközösségek gyermekvezetői | 49 |
A gyermekvezetők személyisége | 49 |
A pedagógus személyisége (Aktív művész, passzív művész, aktív nem-művész, passzív nem-művész. Pozitív, negatív és részleges hatás. Értelemre és érzelemre hatás, tekintély és példamutatás.) | 56 |
Tárgyak, anyagok, eszközök jelentősége a gyermeki közösségek kialakulásában | 77 |
Tárgy, anyag, eszköz szerepe az óvodában | |
Tárgy, anyag, eszköz szerepe az iskolában (Magukkészítette iskolai eszközök. Just-féle számtábla.) | 80 |
A kezdetleges gyermeki közösségek és az osztályközösségek összehasonlítása az osztályközösségek keletkezésekor | 91 |
A kezdetleges és fejlett osztályközösségek összehasonlítása | 94 |
Tájékoztató irodalom | 103 |