1.061.470

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-170-073-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52640. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó5
Az osztály mint társadalmi formáció7
Az iskolai osztály kiindulási helyzete7
Vezetési stílusok13
A laissez-faire osztály15
Az autokratikusan vezetett osztály16
A demokratikusan vezetett osztály18
A vezetési stílusok hatása21
Vezetési és oktatási stílus34
A vezetési stílus elmélete és gyakorlata36
Az osztályklíma háttere39
Kontaktus és szimpátia39
Ranglépcső és belső kapcsolatok40
A ranggörbe és a belső kapcsolatos egyensúlya41
A kényszerítő rendszerek kihatásai43
Családi klíma és osztályklíma50
Formális és informális osztályrend55
Az iskolai osztály struktúrája63
A kapcsolatok hálózata63
A szociális távolság rögzítése64
A szociometriai teszt65
A szociometriai táblázat66
Az osztály szociogramja69
Egy szociogramminta72
A szociogram felépítése73
A szociogram elemzése és értelmezése74
A struktúra és pozíció változásai79
Osztálystruktúra és vezetési stílus82
A rivalizálás84
A rivalizálás tere84
A versengés terének behatárolása87
A rivalizálás formái88
A rivalizálás tompítása és fokozása92
A rangsor96
A vezetés és a szerepek differenciálódása99
A tanuló-tanító viszony106
A tanuló felől nézve106
A tanító felől nézve118
Az osztály tömeggé válása122
Indulati állapotok következtében létrejött eltömegesedés123
A struktúra szétesése következtében létrejött eltömegesedés126
Az osztály létszáma129
Az osztályszellem137
A csoportszellemről általában137
Milyen jegyekből olvasható le az osztályszellem?139
Közösségi élet és egyszerű szokáserkölcs142
Osztálytípusok147
Az osztályszellem hordozói148
A tanítási eljárás mint szociológiai szituációk tényezője152
A kifejtő-előadó (kérdve kifejtő) tanítási eljárás152
A munkaiskolaszerű tanítási eljárás164
A munkamegosztás problémája164
Az egyedi munka szociálpszichológiája165
A munkaiskola individualizált formája (A Dalton-terv)170
A csoportoktatás mint tanítási mód174
A csoportmunka jelentősége176
A csoportmunka előfeltételei180
Kis csoportok felépítése186
A kis csoportok társas dinamikája188
A csoportalakítás195
A csoport összetétele195
Tartós csoportok vagy változó összetételű csoportok?197
A társas szerepjáték mint a csoportmunka előkészítése198
A modellcsoport202
Az oktatási megbeszélés204
A beszélgetés irányításának normái204
Az oktatási beszélgetés szociáltechnikája207
Különböző oktatási helyzetek előfordulási gyakorisága és kedveltsége211
A környezet hatása a tanulókra és az iskolára215
A társadalmi-gazdasági viszonyok hatása az iskolai teljesítményre215
A környezet gondozottsága és gondozatlansága218
Környezet és iskolaérettség223
A környezet szektorai228
A gazdasági szektor228
Számadatok a környezettanulmányokhoz239
Zárógondolatok
Szociológiai látás és gondolkodás243
Az osztály irányításának és alakításának tízparancsolata246

Carl Weiss

Carl Weiss műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Carl Weiss könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája

A gerinc vászonnal pótolt. Az előlapon tulajdonosi bejegyzés található. Néhány lapon aláhúzások láthatóak.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba