kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 214 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 52532. |
Bevezetés | 5 |
Az elmélet és a gyakorlat mezsgyéjén | |
A pedagógusszerep tartalmának változása | 9 |
Közösségi értékjelzők nyomában | 19 |
A referenciacsoportok jelentősége a nevelésben | 43 |
Az osztályfőnök mint vezető | 51 |
Az osztályfőnöki órák néhány pszichológiai kérdése | 61 |
Az osztályfőnök óralátogatásai | 67 |
Módszerkérdések | |
Pszichológiai vizsgálati módszerek pedagógusok kezén | 77 |
Rövid írásbeli dolgozatok neveléslélektani értékelése | 83 |
Eseményfeljegyzések egyes tanulókról és az osztályról | 109 |
A tanulók aktivitásának vizsgálata és regisztrálása | 119 |
A vitamódszer szerepe | 129 |
Iskolások családrajza mint a családi relációk és az önértékelés feltárásának eszköze | 143 |
Módszergyűjtemény | 167 |
A megfigyelés | |
A beszélgetés vagy interjú | |
A "röpjellemzés" | |
Verstanulás meghatározott tanulási módszerrel | |
A csöveskádas feladat | |
Kockafeldarabolás - gondolatban | |
Négy szó egy mondatban | |
Ha én varázsló lennék... | |
Miről szeretek beszélgetni? | |
Pénzdarabok dobozba juttatása | |
Lényegmegragadó fogalmazások | |
Távirat-szövegezés | |
Szépirodalmi jellegű szöveg besűrítése | |
Az ifjúsági parlament módszere | |
Esküdtszéki tárgyalás | |
Szerepjátszás szociodráma | |
A riport | |
A "projekt" módszer | |
A csoportos "sugdolódzás" módszere | |
Az "agytröszt" | |
Az "ötlettechnika" | |
Befejezés | 201 |
Irodalomjegyzék | 203 |