1.067.308

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolai nevelés - a lélek védelmében

Az iskolai mentálhigiéné alapelvei

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 346 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-19-4452-2
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 53381.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kiváló orvos és pszichológus, Buda Béla professzor új könyvét a kiadónk által fél évvel korábban megjelentetett A lélek egészsége - A mentálhigiéné alapkérdései című kötetének folytatásául szánta. Mindkét munka válogatás a szerző korábbi és új tanulmányaiból, amelyek a lelkiegészség-védelem összefüggésrendszerét tekintik át, tudományközi tájékozódással, elméleti és gyakorlati szempontból egyaránt magas igénnyel, mégis olvasmányosan, érdekfeszítően. A mentálhigiéné a nevelés és a gyógyászat viszonylatában köztes helyet foglal el. Rossz esetben elsikkad a kettő között, jó esetben mindkét területen érvényesül. A szerző fő törekvése, hogy a pedagógusokat ráébressze e téren adódó nagy lehetőségeikre, felelősségükre. Bármely betegség kapcsán - így a lelki sérülések esetén is - elmondhatjuk, hogy a megelőzés sokszorta jobb, mint az utólagos terápia, ezért a nevelők bevonása a prevencióba óriási előnyöket kínál, mert a pedagógusok (akárcsak a szülők is) minden nap kapcsolatban vannak a... Tovább

Fülszöveg

A kiváló orvos és pszichológus, Buda Béla professzor új könyvét a kiadónk által fél évvel korábban megjelentetett A lélek egészsége - A mentálhigiéné alapkérdései című kötetének folytatásául szánta. Mindkét munka válogatás a szerző korábbi és új tanulmányaiból, amelyek a lelkiegészség-védelem összefüggésrendszerét tekintik át, tudományközi tájékozódással, elméleti és gyakorlati szempontból egyaránt magas igénnyel, mégis olvasmányosan, érdekfeszítően. A mentálhigiéné a nevelés és a gyógyászat viszonylatában köztes helyet foglal el. Rossz esetben elsikkad a kettő között, jó esetben mindkét területen érvényesül. A szerző fő törekvése, hogy a pedagógusokat ráébressze e téren adódó nagy lehetőségeikre, felelősségükre. Bármely betegség kapcsán - így a lelki sérülések esetén is - elmondhatjuk, hogy a megelőzés sokszorta jobb, mint az utólagos terápia, ezért a nevelők bevonása a prevencióba óriási előnyöket kínál, mert a pedagógusok (akárcsak a szülők is) minden nap kapcsolatban vannak a gyerekekkel, nem csupán alkalmanként, mint az orvosok vagy a pszichológusok. A pedagógiai törekvések mellett a szociológiai háttér megbízható ismeretére is szükség van a hatékony mentálhigiénés munkában, ezért Buda Béla tanulmányai különös gonddal térképezik fel a társadalmi hatásrendszer vonatkozó összetevőit is. Vissza

Tartalom

1. Előszó........................................................................................'
2. Iskola és lelki egészség..............................................................12
l. NEVELÉSI ALAPKÉRDÉSEK..................................................27
3. Az ifjúság helyzete a mai világban és a kortárscsoportok
szerepe......................................................................................28
4. Iskola és szocializáció.......................................34
5. Az autonóm ember problémája a pszichológiában..................37
6. A rendszerintervenciós terápiák emberképe...............45
7. Az iskola a korai iskoláskor fejlődés- és társaslélektani
összefüggéseiben.......................................54
8. Az iskolás korosztály mentálhigiénés problémái......................67
ISKOLA - PEDAGÓGUS - KOMMUNIKÁCIÓ....................79
9. Az empátia jelentősége a pedagógiai munkában és
a gyermeknevelésben..................................................80
10. Kommunikáció az osztályban - a tanári munka
kommunikációs eszközei............................101
11. Csoportjelenségek a gyermek- és ifjúkorban;
nevelési felhasználásuk..............................115
12. A pedagógus és a tanuló kapcsolata (nevelési és
terápiás lehetőségek)...............................128
13. Viselkedészavar, konfliktus, problémamegoldás
az iskolában (A paradigmatikus nevelői viselkedés
szerepe)...........................................141
III. A PEDAGÓGUS - FEJLESZTÉS ÉS EGÉSZSÉGVÉDELEM ............153
14. A pedagógia dilemmája.............................154
15. A pedagógus mint személyiségfejlesztő.................160
16. Pedagógus - iskola - egészség........................180
17. Iskolai mentálhigiéné - álmok, dilemmák, lehetőségek............189
18. Az egészségvédelem iskolai lehetőségei
a drogmegelőzésben.......207
IV CSALÁD ÉS ISKOLA................................ 219
19. Családi és iskolai nevelés - összefüggések,
kölcsönhatások, ellentétek...........................220
20. Családi életre nevelés - Tankönyv és gyakorlati
kézikönyv koncepciója..............................229
21. Családi életre nevelés - a családi és intézményes
nevelés feladatai: megelőző és terápiás lehetőségek.......233
22. A pedagóguspálya nőiesedésének pszichoszociális
problémái........................................262
V. MÉDIA ÉS IFJÚSÁG.................................275
23. A média tömeglélektani hatásai.........................276
24. Erőszakos és szexuális tartalmú televíziós műsorok
hatása gyermek- és ifjúkorban..........................284
25. Gyermek- és ifjúsági televíziós műsorok monitorizálása
a médiatörvény szellemében............................317
VI. SZUBJEKTÍV HÁTTÉR.............................339
26. Emlékezés a régi iskolára..............................340
27. Az én „Noé könyveim"................................343

Dr. Buda Béla

Dr. Buda Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Buda Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem