1.062.160

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolai eredményesség és a szocializáció

Szerző
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 209 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-4710-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó9
A pszichikus fejlődés elméleti kérdései17
Az intelligencia fogalma17
Az intelligencia és a tanulás20
A kognitív fejlődés elméleti kérdései és a nevelés21
A fejlődési szakaszok értelmezése és a nevelés23
A kreativitás pszichológiai értelmezésének dilemmái26
A kreativitás és a társadalom26
A kreativitás fogalma27
A kreativitás és újdonság29
A kreativitás fejlődése és a kreativitás fejlődésének lehetőségei30
A kreativitás fejlődésében tapasztalat diszkontinuitások31
A tanulmányi eredményesség és a szocializáció37
A családi környezeti tényezők37
Az intrapszichikus sajátosságok41
A felül- és az alulteljesítés nem intellektuális korrelátumainak pszihometrikus elemzése44
A tanulmányi eredményességet befolyásoló iskolai tényezők vizsgálata47
A képzés céljai és az oktatás módszerei47
Az iskolai osztálykörnyezet48
A pedagógus50
Globális kutatási stratégia53
Az iskolai teljesítmény és a kognitív szerveződés60
Az iskolai teljesítmény vizsgálata idegen nyelvi és zenei tagozatú iskolában65
Vizsgálati hipotézisek65
Az alkalmazott módszerek66
A minta66
Általános összefüggések67
Az alulteljesítés és a felülteljesítés71
Az önértékelés alakulása és összefüggése a pedagógiai értékeléssel77
Az énkép és az önértékelés összefüggésének elméleti kérdéseiről77
A vizsgálati módszer78
Az énkép, a szociális képek és a pedagógiai értékelés kapcsolatáról80
Általános összefüggések81
Az önértékelés és a pedagógiai értékelés objektivitásáról85
Hogyan alakul az értékelés a személyiség különböző szféráiban?87
A részleges önértékelések összefüggése az én aspirációival88
A tagozat szerepe a gyermeki személyiség alakulásában90
Összefoglalás94
Az iskolai eredményesség többtényezős meghatározottságáról97
Az alkalmazott módszerek98
Általános összefüggések99
A környezet-függő változók100
A családi nevelési környezet szerepe a kreativitás és az intelligencia alakulásában103
Az iskola-függő változók107
Az életkor-függő változók kimutatása a kvantitatív változásban és a relatív stabilitásban109
A konvergens és divergens képességek strukturálódása113
A konvergens és a divergens képességek közötti összefüggés117
A kreativitás egyes tényezőinek szerepe a képlékeny intelligenciában119
A konvergens és a divergens képességek összefüggése néhány nem intellektuális tényezővel120
A kreativitást meghatározó tényezők122
Az iskolai teljesítmény többtényezős meghatározottságáról129
Általános összefüggések129
A családi nevelés tényezőinek együttes hatása az iskolai eredményességre129
Az intelligencia és a kreativitás összefüggése az iskolai eredményességgel133
A konvergens és a divergens képességek együttes hatása a tanulmányi eredményesség alakulására135
A tantárgyi eredményesség összefüggése a gyermek nevével135
A személyiségtényezők szerepe az iskolai teljesítmény alakulásában141
A személyiségtényezők együttes hatása az iskolai teljesítményre142
Az iskolai teljesítményt befolyásoló tényezők alakulása különböző életkori szakaszokban145
Az iskolai teljesítmény szintjeit befolyásoló tényezők145
A felül- és az alulteljesítés nem intellektuális korrelátumai150
Eredmények150
Szocializációs tényezők szerepe a 8. osztályos tanulók pszichikus fejlődésében és az iskolai eredményesség alakulásában155
Vizsgálait minta és módszerek. Külső determináló tényezők156
A település jellegének összefüggése a 8. osztályos tanulók értelmi képességeinek, kreativitásának és iskolai teljesítményének alakulásával157
Az otthoni tanulási körülmények általános jellegzetességei160
A szociológiai tényezők összefüggése a 8. osztályos tanulók értelmi képességeinek alakulásával és az iskolai eredményességgel161
Az iskolai eredményesség összefüggése a konvergens és a divergens képességekkel172
A szociológiai tényezők szerepe a személyiség alakulásában173
A családi és az iskolai nevelési környezet hatásának vizsgálata175
A felül- és alulteljesítés személyiségkorrelátumainak alakulása 14 éves tanulóknál185
Az intellektuális képességek és a teljesítmény közötti diszkrepancia alakulása különböző települések iskoláiban188
A nevelési hatások összefüggése a pályaorientáció alakulásával 8. osztályos tanulóknál189
Irodalom

Kürti Jarmila

Kürti Jarmila műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kürti Jarmila könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem