kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 209 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-05-4710-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Előszó | 9 |
A pszichikus fejlődés elméleti kérdései | 17 |
Az intelligencia fogalma | 17 |
Az intelligencia és a tanulás | 20 |
A kognitív fejlődés elméleti kérdései és a nevelés | 21 |
A fejlődési szakaszok értelmezése és a nevelés | 23 |
A kreativitás pszichológiai értelmezésének dilemmái | 26 |
A kreativitás és a társadalom | 26 |
A kreativitás fogalma | 27 |
A kreativitás és újdonság | 29 |
A kreativitás fejlődése és a kreativitás fejlődésének lehetőségei | 30 |
A kreativitás fejlődésében tapasztalat diszkontinuitások | 31 |
A tanulmányi eredményesség és a szocializáció | 37 |
A családi környezeti tényezők | 37 |
Az intrapszichikus sajátosságok | 41 |
A felül- és az alulteljesítés nem intellektuális korrelátumainak pszihometrikus elemzése | 44 |
A tanulmányi eredményességet befolyásoló iskolai tényezők vizsgálata | 47 |
A képzés céljai és az oktatás módszerei | 47 |
Az iskolai osztálykörnyezet | 48 |
A pedagógus | 50 |
Globális kutatási stratégia | 53 |
Az iskolai teljesítmény és a kognitív szerveződés | 60 |
Az iskolai teljesítmény vizsgálata idegen nyelvi és zenei tagozatú iskolában | 65 |
Vizsgálati hipotézisek | 65 |
Az alkalmazott módszerek | 66 |
A minta | 66 |
Általános összefüggések | 67 |
Az alulteljesítés és a felülteljesítés | 71 |
Az önértékelés alakulása és összefüggése a pedagógiai értékeléssel | 77 |
Az énkép és az önértékelés összefüggésének elméleti kérdéseiről | 77 |
A vizsgálati módszer | 78 |
Az énkép, a szociális képek és a pedagógiai értékelés kapcsolatáról | 80 |
Általános összefüggések | 81 |
Az önértékelés és a pedagógiai értékelés objektivitásáról | 85 |
Hogyan alakul az értékelés a személyiség különböző szféráiban? | 87 |
A részleges önértékelések összefüggése az én aspirációival | 88 |
A tagozat szerepe a gyermeki személyiség alakulásában | 90 |
Összefoglalás | 94 |
Az iskolai eredményesség többtényezős meghatározottságáról | 97 |
Az alkalmazott módszerek | 98 |
Általános összefüggések | 99 |
A környezet-függő változók | 100 |
A családi nevelési környezet szerepe a kreativitás és az intelligencia alakulásában | 103 |
Az iskola-függő változók | 107 |
Az életkor-függő változók kimutatása a kvantitatív változásban és a relatív stabilitásban | 109 |
A konvergens és divergens képességek strukturálódása | 113 |
A konvergens és a divergens képességek közötti összefüggés | 117 |
A kreativitás egyes tényezőinek szerepe a képlékeny intelligenciában | 119 |
A konvergens és a divergens képességek összefüggése néhány nem intellektuális tényezővel | 120 |
A kreativitást meghatározó tényezők | 122 |
Az iskolai teljesítmény többtényezős meghatározottságáról | 129 |
Általános összefüggések | 129 |
A családi nevelés tényezőinek együttes hatása az iskolai eredményességre | 129 |
Az intelligencia és a kreativitás összefüggése az iskolai eredményességgel | 133 |
A konvergens és a divergens képességek együttes hatása a tanulmányi eredményesség alakulására | 135 |
A tantárgyi eredményesség összefüggése a gyermek nevével | 135 |
A személyiségtényezők szerepe az iskolai teljesítmény alakulásában | 141 |
A személyiségtényezők együttes hatása az iskolai teljesítményre | 142 |
Az iskolai teljesítményt befolyásoló tényezők alakulása különböző életkori szakaszokban | 145 |
Az iskolai teljesítmény szintjeit befolyásoló tényezők | 145 |
A felül- és az alulteljesítés nem intellektuális korrelátumai | 150 |
Eredmények | 150 |
Szocializációs tényezők szerepe a 8. osztályos tanulók pszichikus fejlődésében és az iskolai eredményesség alakulásában | 155 |
Vizsgálait minta és módszerek. Külső determináló tényezők | 156 |
A település jellegének összefüggése a 8. osztályos tanulók értelmi képességeinek, kreativitásának és iskolai teljesítményének alakulásával | 157 |
Az otthoni tanulási körülmények általános jellegzetességei | 160 |
A szociológiai tényezők összefüggése a 8. osztályos tanulók értelmi képességeinek alakulásával és az iskolai eredményességgel | 161 |
Az iskolai eredményesség összefüggése a konvergens és a divergens képességekkel | 172 |
A szociológiai tényezők szerepe a személyiség alakulásában | 173 |
A családi és az iskolai nevelési környezet hatásának vizsgálata | 175 |
A felül- és alulteljesítés személyiségkorrelátumainak alakulása 14 éves tanulóknál | 185 |
Az intellektuális képességek és a teljesítmény közötti diszkrepancia alakulása különböző települések iskoláiban | 188 |
A nevelési hatások összefüggése a pályaorientáció alakulásával 8. osztályos tanulóknál | 189 |
Irodalom |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.