1.062.052

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolaethosz és a személyiségstruktúra kölcsönhatása

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 195 oldal
Sorozatcím: Közoktatási kutatások
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-05-6090-9
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Az iskola minősege, milyensége napjaink egyik leggyakoribb beszédtémája. Pedagógusokat, kutatókat, szülőket foglalkoztat a kérdés; milyen a j() iskola. Sok szülő lázasan keres gyermekének minél jobb iskolát, sokan vállalkoznak arra,' hogy kitalálják az „igazi" iskolát, a politikusok törvényekkel akarják elérni> hogy az iskolák minél jobbak legyenek. , Csak azt tudjuk egyre kevésbé, hogy mitől ¦ jó vagy nem jó. egy iskola, mi az, ami leg- ' fontosabb sokfele feladata közül.
Kérdés az is, mennyire legyenek az ' iskolák hasonlók egymáshoz. Edcig az a véglet kísértett, hogy iskoláink ne különbözzenek, legyenek egyetlen központi akarat uniformizált végrehajtói. Ma az ellenkező véglet, a minden áron különbözni akarás kísért. Egyre több az iskola lé- • nyegctől, belső sajátosságaitól idegen elképzelés. Félő, hogy ismét szem elől tér vesztik azt, amiért az iskola létrejött: a nevelést, s azt, akiért lennie kellene, a gyermeket.
Ez a könyv két országban - Nagybri-tánniában és... Tovább

Fülszöveg


Az iskola minősege, milyensége napjaink egyik leggyakoribb beszédtémája. Pedagógusokat, kutatókat, szülőket foglalkoztat a kérdés; milyen a j() iskola. Sok szülő lázasan keres gyermekének minél jobb iskolát, sokan vállalkoznak arra,' hogy kitalálják az „igazi" iskolát, a politikusok törvényekkel akarják elérni> hogy az iskolák minél jobbak legyenek. , Csak azt tudjuk egyre kevésbé, hogy mitől ¦ jó vagy nem jó. egy iskola, mi az, ami leg- ' fontosabb sokfele feladata közül.
Kérdés az is, mennyire legyenek az ' iskolák hasonlók egymáshoz. Edcig az a véglet kísértett, hogy iskoláink ne különbözzenek, legyenek egyetlen központi akarat uniformizált végrehajtói. Ma az ellenkező véglet, a minden áron különbözni akarás kísért. Egyre több az iskola lé- • nyegctől, belső sajátosságaitól idegen elképzelés. Félő, hogy ismét szem elől tér vesztik azt, amiért az iskola létrejött: a nevelést, s azt, akiért lennie kellene, a gyermeket.
Ez a könyv két országban - Nagybri-tánniában és Magyarországon - végzett objektív kutatási eredmények alapján írja le, milyen összefüggések állnak 'cnn az iskolák szellemisége és az iskoláskorúak személyiségének alakulása között.
The issue of the spécial character, autonomy and educational effectivity of schools is in the center of our social life. That is why we launched an international comparative investigation, dealing with the interactions of the pupils' personality traits and the special spirit of the school, that we called school ethos. This book contains the preliminaries, our theory, the development of our inventories and the results comparing two national samples and the individual schools.
The examined pupils" characteristics are: the motivational structures, the ori-entatibnal structures, the temperamental traits, the variables of thc relationship with the parents and peers, and the >cr-sonality traits relating to succes in learning, while school ethos contair .he special educational characteristics determining the spirit of the school. Its elements are the educational goals and the psychic climate of the teacher - pupil relationships and the factors taking part in the interaction in a hypothetical model. The factors of the model served as the base of the subscales of our inventory, elaborated in English and Hungarian versions, measuring the pupils' characteristics and the character of the school. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Kozéki Béla

Kozéki Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kozéki Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskolaethosz és a személyiségstruktúra kölcsönhatása Az iskolaethosz és a személyiségstruktúra kölcsönhatása Az iskolaethosz és a személyiségstruktúra kölcsönhatása

Néhány lapon aláhúzás látható. A lapélek foltosak.

Állapot:
2.240 ,-Ft
11 pont kapható
Kosárba