kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 537 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-220-909-8 |
Bevezetés | 9 |
Történelmi háttér | |
É. Durkheim: A jezsuiták | 19 |
É. Durkheim: A jezsuita és az egyetemi rendszer | 27 |
J. Dewey: Pazarlás az oktatásban | 35 |
R. H. Tawney: A public school problémája | 43 |
Egyenlőtlenségek az iskolával szemben | |
P. Bourdeieu: Az oktatási rendszer ideológikus funkciója | 65 |
S. Bowles: Egyenlőtlen iskolázás avagy a társadalmi munkamegosztás újratermelése | 93 |
S. M. Miller - P. Roby: A papírkórság csapdája | 109 |
B. Bernstein: Az iskolai tudásanyag osztályozásáról és kereteiről (framing) | 123 |
R. Hess - V. C. Shipman: A kisgyermekkori tapasztalás és a kognitív eljárások szocializálódása | 153 |
B. Bernstein: A kiegyenlítő (compensatory) oktatás fogalmának bírálata | 175 |
K. Mollenhauer: Szocializáció és iskolai eredmény | 189 |
E. Köckeis: A munkás szubkultúrák és az iskola közötti értékösszeütközés | 217 |
B. Jackson - D. Mardsen: A szülők és a tájékozottság | 241 |
J. W. B. Douglas: A tanulók képességek szerinti elosztása | 249 |
O. J. Zotova - A. G. Askenazi - Ju. P. Kovalenko: A középiskolát végzők szakmaválasztásának szociológiai vonatkozásai | 267 |
Az iskolai élet szociológiai problémái | |
R. Lambert - R. Bullock - S. Millham: Az iskolaszociológia kézikönyve | 277 |
K. Mennheim - W. A. C. Stewart: A szociológia és az osztályterem | 301 |
P. W. Musgrave: Értelmiségi szakma-e a tanítás? | 311 |
S. Mollo: Az olvasókönyvek elemzésének eredményei: a helyszínen, a foglalkozások, a hősök | 335 |
V. Isambert - Jamati: Végkövetkeztetések | 365 |
J. S. Coleman: Iskolai teljesítmény és versenystruktúra | 377 |
J. Testaniére: Hagyományos és anomikus rendzavarás a középiskolában | 397 |
P. J. Marris: Az egyetemi tapasztalatok | 417 |
J. Szczepanski: A felsőoktatás szociológiai problémái | 439 |
M. N. Rutkevics: Miért nem fejezik be a hallgatók tanulmányaikat? | 453 |
Iskolareform-gondolatok | |
É. Durkheim: A középiskolai oktatás története Franciaországban | 471 |
P. B. Blonszkij: A munkaiskola | 481 |
J. Dewey: Az iskola és a gyermek élete | 501 |
S. M. Miller - F. Riesman: Az oktatás forradalmasítási lehetőségeinek keresése | 507 |
L. Machacek: A középiskolai oktatás reformtervezetének szociológiai aspektusai a szlovák művelődésügy demokratizálódása szempontjából | 529 |