1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága

Egyetemi és főiskolai tankönyv

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E kötet összeállításának gondolata az aktuálisan fennálló szükséglet hatására alakult ki: az egyetemi oktatómunka során - szociálpszichológiai ismereteket közvetítve - gyakran gondot jelent, hogy e... Tovább

Előszó

E kötet összeállításának gondolata az aktuálisan fennálló szükséglet hatására alakult ki: az egyetemi oktatómunka során - szociálpszichológiai ismereteket közvetítve - gyakran gondot jelent, hogy e témakörben szinte alig publikáltak magyar nyelven a tanítási gyakorlatban közvetlenül felhasználható művet, a merőben elméleti fejtegetések pedig a vizsgák után érdektelenné váltak, viszonylag hamar a feledés homályába merülnek.
Ez a kötet kifejezetten gyakorlatra orientált, összeállítását kettős cél vezette: Egyrészt gyakorló pedagógusok kezébe szeretnénk egy olyan könyvet adni, melyet haszonnal forgathatnak iskolai szituációkban keletkező kérdéseik megválaszolására.
Másrészt az újabb szociálpszichológiai irodalom felhasználásával, azt iskolai példákkal megtűzdelve szeretnénk gondolati kapaszkodót adni a pályára készülő tanárjelölteknek is. Vissza

Tartalom

Hunyady György - Mészáros Aranka: Bevezető: Az iskola, mint szociálpszichológiai terep5
Tanár-diák interakció11
Buda Béla: Kommunikáció az osztályban: A tanári munka kommunikációs eszközei13
Síklaki István: A tanári dominancia buktatói. A feleltetés szociolingvisztikai elemzése23
N. Kollár Katalin: Kognitív disszonancia és az elégtelen jutalom pszichológiája40
Német Erzsébet: Hogyan jutalmazzunk? A jutalom alkalmazásának előnyei és hátrányai pedagógiában54
Kőrössy Judit: Az énkép és összefüggése az iskolai teljesítménnyel67
Szabó Éva: A szociális megismerés alapjelenségei: a személypercepció és az attribúció86
Sallay Hedvig: Tanári elvárások, visszajelentések és a tanulók ezekre adott reakciói: érvényesül-e, s miként fejti hatását a Pygmalion-effektus?102
Diákok társas kapcsolatai és a csoportfolyamatok113
Vajda Zsuzsa: A társas kapcsolatok és a viselkedés fejlődése kisiskoláskortól serdülőkorig115
Szabó Éva: A csoport fejlődésének és működésének alapmechanizmusai130
Szabó Laura: Normák az osztályban147
N. Kollár Katalin: Kooperáció az iskolában156
Fülöp Márta: Versengés az iskolában172
Horváth-Szabó Katalin: Az iskolai konfliktusokról197
A szocializáció lemérhető eredményei219
Hunyady György: Iskolások társadalomképének átrendeződése a rendszerváltás időszakában221
Bugán Antal: Az értékfelfogás alakulása a szocializáció folyamatában235
A pedagógus és hatékonyságának eszközei245
Járó Katalin: Szövetségben a közönséggel - Az osztályfőnöki mesterség társadalomlélektani nézőpontból247
Zétényi Ágnes: A tanár, mint vezető: vezetési stílusok269
Zétényi Ágnes: A hatékony tanár284
Mészáros Aranka: Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága293
Páskuné Kiss Judit: Kommunikációfejlesztés a tanítási órán316
Kósáné Ormai Vera: Mit üzen Gordon a pedagógusoknak?326
Magyar Judit: Lehet-e örömmel tanítani, nevelni? A Tranzakcióanalízis (TA) a pedagógiában336
Oláh Zsuzsanna: Játszmák az oktatásban354
Az iskolai szervezet és a pszichológus379
Serfőző Mónika: Az iskola szervezeti kultúrája381
Barlainé Bornemissza Katalin: Szervezetfejlesztés a Bárczi Géza utcai Iskola 16 éves történetében298
Bagdy Emőke: Pedagógusok mentálhigiénés multipikátor képzése: egy iskolai mentálhigiénés modell alkalmazási tapasztalatai412
Martonné Tamás Márta: Pedagógusok és pszichológusok együttműködési lehetőségei, különös tekintettel az iskolapszichológus munkájára432
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem